Fitness & Bodybuildings artikels

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitness & Bodybuildings artikels

Hoi iedereen,

een paa rmaanden geleden werd ik door de universiteit gebeld voor mee te werken aan een studentenblad, ik zou dan de sectie fitness & bodybuilding mogen doen. Ik moet nu een artikel schrijven maar ik vraag mij af wat een goed beginnend artikel zou kunnen zijn?

Enige ideeen? Het gaat hier over mensen die bijna niks of helemaal niets van deze fantastisch sport kennen.

Anabolen, hierover zijn zoveel vooroordelen etc door mensen die denken dat "shakes" een synoniem is aan "roids".

Comment

je kan ook eerst ingaan op alle vooroordelen over bodybuilding en dan erbij vertellen wat het wel inhoud

maar succes met je artikelen

edit: ga je ze ook hier posten lijkt me wel leuk
      "There is a difference between knowing the path and walking the path."
      Bruce Lee

Comment

Hou het simpel. Beperkt je tot 1 ding, bijv. alleen trainen en hoe je dat op kan bouwen. De reden waarom veel mensen falen in de sportschool. Kies een niet te globaal onderwerp.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Yup, waarom zoveel mensen falen in de gym, zou heel leerzaam kunnen zijn voor de mensen.
          Je kan ze uitleggen dat het vooral aan slecht eten, te weinig kennis ligt,...

Ik ken genoeg mensen die zeggen: "ja, ik heb gefitnessed maar dat werkt niet bij mij".

Ik zou het zeker lezen

Comment

die van Adon1s is wel echt een goed onderwerp.
            ik zeg doen!

Comment

Wat voor/welk blad is dit dan? Ben namelijk wel benieuwd.

Verder, er van uitgaande dat er nog veel meer artikelen volgen, zou ik zelf gewoon simpel beginnen met een introducerend artikel. Schrijf een soort korte samenvatting en/of vertel wat in het kort over je eigen ervaringen tot nu en laat je lezers kennismaken met de sport. Ideeen zoals het bespreken van doping en dergelijke zou ik niet in een eerste artikel proberen te proppen. Sowieso valt er simpelweg gewoon te veel te vertellen om in een samenvattend geheel te kunnen verwerken. Houd het dus simpel. Als er een hele sectie voor dit onderwerp bestaat krijg je nog genoeg kansen om uit te leggen hoe het nu wel echt zit.
              Overigens vond ik het voorstel van Adonis inderdaad ook wel goed.

Comment

Steroïden bewaren. Is ingewikkelde, zware, en voor velen totaal niet boeiende materie. Begin met trainen, dat is laagdrempelig. Slaat het aan, dan kun je overgaan op voeding, dan op supplementen, dan op cardio, dan op fysiologie (wat is spiergroei nu eigenlijk, de typen spiervezels, de twee typen groei etc), dan op hormoonhuishouding, en als je dan nog echt in bent voor een heftig artikel steroïden. Denk echter dat je al teveel stof hebt voor zolang je moet schrijven met het lijstje hierboven exclusief steroïden.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Helemaal met de hierbovenstaande eens. en post idd ff je artikels hier!!

Comment

Hou het over basis training en maak er een basic schematje bij wat mensen thuis kunnen doen om fitter te worden.
                    Who's the Chef

Comment

Ben het verder met de rest eens. Maak het sowieso, zeker in je eerste artikel niet al te ingewikkeld. Ga niet proberen om alles in 1x te vertellen, want het moet boeiend blijven. Een niet samenhangend geheel is alles behalve prettig en begrijpelijk te lezen en blijft niet hangen. Hou het dus gewoon simpel. Als je echt aandacht trekt van mensen en ze interesse krijgen gaan ze vanzelf wel wat meer onderzoek doen.

Comment

Ik sluit me aan bij General, maar zou je wel willen zeggen houdt het wat basic met dingen die je eenvoudig zou kunnen onderbouwen.
                        Als je de diepte gaat zoeken kan je verwachten dat er veel vragen komen van onderbouwing en staven aan onderzoeken, dus kijk daar voor uit. Haal zo min mogelijk van vage internet artikelen of uit topics van een forum, het meeste is slappe BS en gepapagaai wat nooit ergens onderbouwd wordt.
                        Begin je een artikel zorg dan dat je alles op een rijtje hebt al vooraf en zorg dat je te raadplegen literatuur en onderzoeksresultaten achter de hand hebt.

Als je ergens info of hulp voor nodig hebt dan mag je altijd een pm sturen.

succes.
                        Last edited by marnop; 20-08-2010, 09:37.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X