Legaal muziek downloaden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• @fitnessmaniak... check your facts... dat is zeer zeker niet waar.

Voor de meeste soorten werken is het toegestaan om een kopie voor eigen gebruik (thuiskopie) te maken. De wet zegt expliciet dat een thuiskopie van software niet mag (artikel 45n). In plaats daarvan is er een specifieke regeling voor een reservekopie (backup) van software. Deze regeling is te vinden in artikel 45k van de Auteurswet 1912:
    Last edited by sf01; 01-11-2010, 16:05.
    Fear is the mind killer

Comment

• Originally posted by sf01 View Post
      @fitnessmaniak... check your facts... dat is zeer zeker niet waar.
      Zeg mij waarom dat niet waar is.

Comment

@nogettingover:
        wat je nu zegt klopt echt voor geen meter.
        Bijna alle games... hebben geript alle bestanden die het origineel had. Enkel de .exe wordt aangepast. In sommige gevallen nog een paar andere bestanden ook. MAar die hebben allemaal niks inhoudelijk met het spel te maken.

Vroeger had je nog wel eens dat spellen helemaal geript werden. Filmpjes eruit etc. MAar dit gebeurd tegenwoordig zelden. Dan pak je gewoon de verkeerde.

700MB en 1,4 Gb, dan heb je het over divx, xvid. DVD's zijn altijd 4,5 gig (dvd5 of tussen de 5 en 9 voor dvd9)
        Zeker bij HD films heb je veel verschillen. Bitrates verschillen enorm. Beeldverhoudingen maken nog uit. 720P of 1080 etc. Een volle Blueray is al snel 50 gig.
        Bij games heb ik het indd over vroeger, excuus.

En bij films werkt het allemaal anders. Originele DVD's zijn indd 4.47gb en hebben menu's, extra's et cetera.

700mb bestanden hebben een lagere bitrate en 2.0 stereo, gewoon bagger kwaliteit dus omdat de beeldverhouding gematigd is.

1.4GB bestanden hebben een hogere bitrate en AC3 5.1 audio, deze kwaliteit heb je ongeveer bij een normale gekochte DVD.

Bij blu rays zijn er veel variaties, dat ligt zoals Falstyr zei aan de release groep. Sommige maken er leuke 4.47gb of 8.1gb van voor AVCHD en sommige rippen gewoon de hele blu ray met DTS-HD en 35000kbps bitrate, maar dan loop je al snel tegen 20/30gb bestanden aan.

Originally posted by Fitness-maniak View Post
        Het downloaden van games en software valt net zo goed onder de auteursrecht wet en is daarom niet illegaal.
        Dit klopt inderdaad zoals SF01 zei niet. Het downloaden van games en software is illegaal. Free ware is natuurlijk een uitzondering.

Comment

• Originally posted by Fitness-maniak View Post
          Het downloaden van games en software valt net zo goed onder de auteursrecht wet en is daarom niet illegaal.
          Ja...je zit er beetje naast. Laatste wijziging in 2010 vermeld dat het downloaden van software/games per definitie illegaal is. kijk maar in de pc hoek waar ik een topic heb gepost met de laatste wijziging in de wet zoals die nu geld.

Comment

@fitnessmaniak... check your facts... dat is zeer zeker niet waar.
            Indd, artikel 32K staat het over software.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
              Ja...je zit er beetje naast. Laatste wijziging in 2010 vermeld dat het downloaden van software/games per definitie illegaal is. kijk maar in de pc hoek waar ik een topic heb gepost met de laatste wijziging in de wet zoals die nu geld.
              Nog niet gezien.
              Ma k zal d'r nie wakker van liggen, games en software down k gwn

Comment

• BREIN geeft zelf aan dat ze niet achter de kleine crimineeltjes zitten. Ze richten zich op bedrijven en distributie websites. Dus wij zullen niet zo snel iets van hun te horen krijgen. Tenzij je zo'n dwaas bent die constant download en het nog door verkoopt ook. Dat wat we vroeger als zwart bijverdienste (10 gulden per cd film/game/programma) deden kom je nu niet meer zo makkelijk mee weg.

Comment

• Het is in 2010 aangescherpt maar altijd verboden geweest.
                  Auteursrecht is nooit op deze manier van toepassing geweest op software.
                  Dit is mede ook omdat als jij in dienst van een bedrijf software schrijft... zij de eigenaar zijn, en niet jij.

De reden waarom het zo vaag werkt qua auteursrecht op films en muziek... is omdat hierop dezelfde regels qua auteursrecht van toepassing zijn als op de oude media (boeken, foto's en kunstwerken)
                  Fear is the mind killer

Comment

Cracks hebben geen tijd limiet waarna ze het niet meer doen. Het is wel zo dat games vaak patches krijgen. De ontwikkelaars brengen die officiele patches uit om bugs en game instabiliteit te fixen. Dan brengen de crackers gewoon een nieuw bestand uit zodat jij voor de illegale versie die patch ook kan installeren inclusief nieuwe crack. Het enige bestand in heel de game directory die gecracked wordt is het .exe bestand. Het is sporadisch dat er nog andere bestanden veranderd moeten worden. Er wordt dus niks weggegooid of aangepast zoals jij denkt dat er gebeurd. Vraag me af waar je überhaupt die kennis vandaan haalt.

Als ze van alles weg gaan gooien moeten ze de tijd nemen om de hele game programmering te doorlopen. Als ze dat doen kunnen ze onmogelijk een game binnen 24 uur gecracked en al op het net zetten. Iets wat nu dus wel gebeurd omdat ze alleen het .exe bestand hoeven te fixen.

Ik heb dragonage orgineel voor de xbox360. En week of 2 terug heb ik hem voor de pc gedownload met allerlei download content en uitbreidingen en updates. Het spul voor de pc was alle gecracked en werkt perfect. Moest wel even goed opletten met het installeren van alles, maar dat staat uitgelegd in de .nfo bestanden. Ik was dus niet screwed :P
                    heb laatst ook dao gedownd icm alle expansion + awekening, had het spel maar niet alle expansion shit enzo dus ik dacht downen die hap enkel toen kwam ik in een kamertje waar in niet uitkwam was meegekloot helaas.

maar het is zeker niet zo dat het spel altijd slechter loopt maar het is wel meer gedoe en weten wat je moet doen (alhoewel het niet echt een moeilijke truc is ofzo) en er zijn soms wat dingetjes die iets anders werken, bijvoorbeeld civ 5 kan ik niet een game opzetten in advanced settings anders loopt die vast van dat soort dingen dus.

Comment

• Die problemen heb ik allemaal niet gehad. De problemen die jij opnoemt met vast zitten in een kamertje klinkt meer als een game bug. Iets inherent aan wat de ontwikkelaar fout heeft gedaan en niet de cracker. Zo zat ik vast in wat water tijdens de quest met Shale naar de Thaig. Die shit kun je niet toerekenen aan het hebben van een illegale kopie aangezien het een programmeer bug is.

CIV5 heb ik ook geen problemen mee gehad dusver.

Comment

BREIN geeft zelf aan dat ze niet achter de kleine crimineeltjes zitten. Ze richten zich op bedrijven en distributie websites. Dus wij zullen niet zo snel iets van hun te horen krijgen. Tenzij je zo'n dwaas bent die constant download en het nog door verkoopt ook. Dat wat we vroeger als zwart bijverdienste (10 gulden per cd film/game/programma) deden kom je nu niet meer zo makkelijk mee weg.
                        Maar uiteindelijk zijn alle kleine crimineeltjes die af en toe een game downen toch gwn het grootste probleem? Ik denk niet dat zoveel bedrijven alles illegaal downloaden.

Comment

• Is het ons probleem dat ze een wazig gedoogbeleid hanteren?

Comment

• Het is makkelijk kiezen of je achter de jongens aangaat die het kraken en verspreiden. Sommige clubs verkopen weer dvd's met gecrackte games....of achter hun klanten.

Beetje hetzelfde als met drugs. Het is logischer om achter de dealers aan te gaan dan achter de gebruikers. Terwijl idd zonder gebruikers... geen dealers.
                            Fear is the mind killer

Comment

Is het ons probleem dat ze een wazig gedoogbeleid hanteren?
                              nee, zo lang k maar kan downen vind k het best

Comment

Het is makkelijk kiezen of je achter de jongens aangaat die het kraken en verspreiden. Sommige clubs verkopen weer dvd's met gecrackte games....of achter hun klanten.

Beetje hetzelfde als met drugs. Het is logischer om achter de dealers aan te gaan dan achter de gebruikers. Terwijl idd zonder gebruikers... geen dealers.
                                Succes om iedereen aan te pakken die een programma/game heeft gedownload. Ben je wel ernstig lang bezig hoor

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X