Wat heb je aan gevechtsport als je verwikkeld ben in 'n straatgevecht ??

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Judo is inderdaad redelijk nutteloos. Al die worpen en grepen die ik vroeger geleerd heb gebruik je dan zelden tenzij je toevallig een inkomend been met reflex weet vast te pakken. Je moet dan redelijk dicht bij iemand in de buurt komen om zijn kraag te pakken en een heupworp te kunnen doen. Of je voet achter de zijne te zetten voor een sweep. Een aanpassing daar op werkt wel goed. Snel je voet tegen de zijn wankele plaatsen om hem uit evenwicht te halen.

Gewicht werkt inderdaad meer in voordeel dan lengte. Weet nog in de dojo dat iemand die veel verder was mij niet van de plek kreeg ongeacht zijn betere technieken. Probeer maar eens 80 wegende 15jarige van de grond te krijgen terwijl jezelf maar 50-60kg weegt hehe.

Kickboks daar en tegen heb ik veel meer aan op dat soort momenten. Goede dekking met benen en armen geeft een haast ondoorbreekbare verdediging. Dan is het kansen afwachten. Ipv heel nauwkeurig naar een kraag te grijpen kun je beide handen achter het hoofd van de tegenstander plaatsen en naar beneden duwen. Dan heb je iemand bijna in volledige macht om te plaatsen en doen wat jij wilt. Paar goede knietjes in de maag en het gezicht en dan is het snel klaar. Vliegende knietjes en hoge trappen moet je wel voorzichtig mee zijn. In de lucht ben je makkelijk uit evenwicht te brengen en dan lig je zo op de grond als je niet uit kijkt. Rookie mistake van velen die denken stoer te zijn. Ook door gasten die aan vechtsport doen en willen laten zien wat ze kunnen.

Gebruik van andere vechtsporten geen ervaring mee. Heb die namelijk niet zelf beoefend.

Comment

Originally posted by Vivian1992 View Post

Vraag ik me af hoe jij dan een effectieve aanval op me zou gaan doen !!
      Edit mrfit: bedankt voor je reflectie, maar ik verwijder het toch.

enne lengte is overrated
      hoge bomen vallen het hardst
      vooral als je bij de wortel begint

maar beter is weglopen kost te veel geld
      Last edited by Misterfit; 01-01-2011, 21:31.

Comment

Is alles wat je nodig hebt
        Mind is everything.

Comment

wat een slungel ben je....

Comment

Edit mrfit: geen belediging dit keer, maar ik heb een hekel aan niet toevoegende plaatjes.
            Last edited by Misterfit; 01-01-2011, 21:31.
            Make it happen, shock everyone!

Comment

Hahah kijk maar naar die lelijke grote koriaan van 2,20 werd ner gepoft door een kleine dikzak van 1,60.. en als ik 1,65 zou zijn en stond voor dat zou ik dat zaakje als boksbal gaan gebruiken... Heb ik ze toch liever op me hoofd hoor
              Een dag niet getraind...

Comment

Dan hoe zou jij een effectieve aanval op mij doen er van uit gaande gewoon 1v1 zonder wapens, en stel je voor dat jij dan 1 mtr 65 ben....?
                Opties zat als je niet bij iemands hoofd kunt. Je moet gewoon weten hoe je iemand pijn kunt doen. Trap binnenkant been? Knietje in kruis? Leverstoot? Duim ontwrichten? Noem maar iets. Moet je eens opletten hoe snel je door de knietjes gaat!

Moet alleen wel heel wat gebeuren wil je ruzie met me krijgen. Loop 10x liever weg dan dat ik de confrontatie aanga met een sneu figuur die zich tegenover zn vriendjes wil bewijzen. Een straatgevecht kent wat mij betreft geen winnaar.
                Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by frankey View Post
                  Hahah als ik 1,65 zou zijn en stond voor dat zou ik dat zaakje als boksbal gaan gebruiken...

En jij dacht dan dat ik mij zomaar effe op m'n noten laat slaan ??

1) Dan moet je dat wel daadwerkelijk echt durven te doen.
                  2) Dan moet je ze eerst zien te vinden en dan precies goed weten te raken.
                  3) De eerste de beste die mij dát flikt knijp ik dan gelijk net zo lang z'n
                  strot dicht totdat die eruit ziet als een wokkel !!!

Comment

zijn jullie nu echt serieus bezig hoe je elkaar moet in elkaar slagen :s? man man

Comment

En jij dacht dan dat ik mij zomaar effe op m'n noten laat slaan ??

1) Dan moet je dat wel daadwerkelijk echt durven te doen.
                      2) Dan moet je ze eerst zien te vinden en dan precies goed weten te raken.
                      3) De eerste de beste die mij dát flikt knijp ik dan gelijk net zo lang z'n
                      strot dicht totdat die eruit ziet als een wokkel !!!

* Mrfit: even een uitleg waarom ik dit laat staan. Ik heb het niet zo met dit soort plaatjes, maar met deze zullen het veel eens zijn, waar ik er een van ben.
                      Last edited by Misterfit; 01-01-2011, 21:34.

Comment

tuurlijk jongen. Enige wat jij kan is stoer praten. Overduidelijk heb jij nog geen 1x in een echt straat gevecht een klap uitgedeeld. Denk dat jij zo overdonderd wordt door de adrenaline rush dat je staat te shaken en verder niks doet hehe.

1 goede knal/trap op je noten en jij staat de eerste paar minuten niet eens meer op. Genoeg tijd om je gezicht te verbouwen zodat je afgevoerd kan worden in de ambulance. en zo lastig is dat mikken ook niet aangezien ze bij elke kerel op dezelfde plek zitten. :P

Comment

hoe groter en/of langer ze zijn... hoe harder ze vallen

Comment

Tenzij je naam Steven Seagal is

Comment

aikido rules. Vechtsport voor luie mensen hehe

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                                1 goede knal/trap op je noten en jij staat de eerste paar minuten niet eens meer op.
                                Eh......zou best eens kunnen,
                                was mountainbike en viel toen............ok, mijn nootjes zijn gevoelig.....

Maar lijkt me niet zo eenvoudig om ze echt precies goed raak te schoppen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X