Chelsea vs Barcelona

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by SDGooner View Post
    Clubs (en bedrijven) mogen schulden hebben.. zolang ze die bezittingen er tegenover hebben staan en de kortlopende rekeningen etc kunnen betalen.
    Maar dat is ook gelimiteerd.

Zo'n Man utd bijvoorbeeld, had nog een winst geboekt over het afgelopen boekjaar, als ik mijn niet vergis. Volgens jouw hebben ze dus teveel schulden?
    Ja. Winsten worden vaak behaald uit vage betalingen van miljardairs, oliesjeiks e.d. bij clubs als MC en chelsea, die de club beschouwen als een speeltje. Dat kan straks niet meer. Een bedrijf heeft ook geen suikeroom die geld schenkt, alleen investeerders die na verloop ook hun geld terug willen zien met de nodige rente (of inspraak in het bedrijf). Wanneer een bedrijf niet rendabel is komen er geen investeringen. Bedrijven zullen gaan reorganiseren en ongezonde delen opdoeken.

Maar de spaanse clubs hebben gigantische schulden bij alleen al de belastingdienst. Dat heeft niets te maken met schulden die een bepaalde waarde vertegenwoordigen, Bedrijven met dergelijke schulden zijn niet levensvatbaar.
    In NL wordt er beslag gelegd wanneer een club zijn schulden niet betaald of gedwongen zaken te verkopen (PSV verkoopt het stadion bv).

Sorry, maar die FFP rule is een farce. Platini en co zullen de grote clubs echt niet gaan aanpakken. 50% van het inkomen van de UEFA zal waarschijnlijk afhangen van die clubs. De kippen met de gouden eieren slacht je niet.
    Ze zullen wel moeten om het voetbal weer gezond te maken. Inderdaad de kip met de gouden eieren slacht je niet, die hou je gezond zodat er zolang mogelijk eieren gelegd worden. Dat er vraagtekens wordt gezet bij de FFP is begrijpelijk, maar het zal wel degelijk zaken gaan veranderen. Zoals het nu gaat kan het niet door blijven gaan, voetbal gaat naar de klote zo. Ook voor de "grote" clubs!

Comment

Hier breng jij dus de nuance: het loopt blijkbaar uit de hand. Er werd beweerd, dat het niet was toegestaan om schulden te hebben. Zo interpreteerde ik het tenminste.
      In Nederland verlies je je proflicentie als je de begroting niet op orde hebt. Zijn clubs voor een paar ton over de kop gegaan in NL.
      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
        Dat waren eens tijden.
        Ajax behoorde tot de beste clubs van de wereld.. ik ben blij dat ik dat nog mee heb kunnen maken en zelfs nog herinneringen van heb.
        Anders ik wel! CL en de wereldbeker. Ook de uefacup in 1992 en de CL-finale in 1996, de uefacup in 2002 van Feyenoord.... dat zijn mooie tijden! Misschien komen ze ooit nog terug!
        Na het succes eind jaren `60 en jaren `70 was het in de jaren `80 ook niks voor het NL clubvoetbal. van 1988 tot 1996 was het weer goed... dus wie weet!

Originally posted by Toph View Post
        Dat de UEFA niet advies bij jou heeft ingewonnen is me een raadsel. Man, het is overduidelijk dat de schulden uit de hand lopen. Waarom denk je dat ze in spanje nadachten over het kwijtschelden van deze schulden? Hoeveel is de schuld van Barca, Real en Valencia samen? Dik over de miljard euro. We hebben het over voetbalclubs geen kleine landen.
        Die schulden kunnen volgens de FIFA en UEFA reglementen niet worden kwijtgescholden. Dat wordt gezien als staatssteun, dat is uit den boze. Hele landen worden uit competitie gehaald voor vermeende staatssteun.

Originally posted by Catty View Post
        1-0 eindstand.
        blijkbaar kunnen de spanjaarden niet tegen regen :/
        Mooi hè! :-D

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
          Maar dat is ook gelimiteerd.

Ja. Winsten worden vaak behaald uit vage betalingen van miljardairs, oliesjeiks e.d. bij clubs als MC en chelsea, die de club beschouwen als een speeltje. Dat kan straks niet meer. Een bedrijf heeft ook geen suikeroom die geld schenkt, alleen investeerders die na verloop ook hun geld terug willen zien met de nodige rente (of inspraak in het bedrijf). Wanneer een bedrijf niet rendabel is komen er geen investeringen. Bedrijven zullen gaan reorganiseren en ongezonde delen opdoeken.

Maar de spaanse clubs hebben gigantische schulden bij alleen al de belastingdienst. Dat heeft niets te maken met schulden die een bepaalde waarde vertegenwoordigen, Bedrijven met dergelijke schulden zijn niet levensvatbaar.
          In NL wordt er beslag gelegd wanneer een club zijn schulden niet betaald of gedwongen zaken te verkopen (PSV verkoopt het stadion bv).

Ze zullen wel moeten om het voetbal weer gezond te maken. Inderdaad de kip met de gouden eieren slacht je niet, die hou je gezond zodat er zolang mogelijk eieren gelegd worden. Dat er vraagtekens wordt gezet bij de FFP is begrijpelijk, maar het zal wel degelijk zaken gaan veranderen. Zoals het nu gaat kan het niet door blijven gaan, voetbal gaat naar de klote zo. Ook voor de "grote" clubs!
          Om je eerste zin ging het dus. Ik ging ervanuit dat je vond, dat clubs helemaal geen schulden zouden mogen hebben.

Over het dik gedrukte: Manchester city heeft al met een sponsordeal van 400 miljoen laten zien door Etihad(Mansour zit daar ook in), die regels gewoon te omzeilen...

Comment

Lol @ iedereen die zei dat barca er wel een paar zou scoren haha kheb me toto iig goed
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
              Lol @ iedereen die zei dat barca er wel een paar zou scoren haha kheb me toto iig goed
              Jij hebt er dan wel een paar. Om het spannend te maken dan: zet je inzet+winst in op een overwinning van Chelsea in Camp nou, als je wilt...

Comment

Originally posted by Catty View Post
                1-0 eindstand.
                blijkbaar kunnen de spanjaarden niet tegen regen :/
                ... dat is BS natuurlijk, maar Chelsea heeft met wat geluk een doelpuntje gekregen, laten we eerlijk zijn.... verdediger die uitgleed en de bal van Drogba was nou ook niet heel erg geweldig ingeschoten. Van echt kansen creeeren was absoluut geen sprake aan de zijde van Chelsea in tegenstelling tot Barca. Daarnaast heeft Chelsea ook nog wel geluk gehad met het niet toekennen van een penalty aan Barca.

Hetgeen Chelsea WEL goed heeft gedaan is verdedigen en de ruimtes klein houden zodat Barca niet goed tot voetballen kwam. Maar ja, ruimtes klein houden lukt al vrij snel met 11 man rond het 16 meter gebied natuurlijk

Maar goed, it's all in the game. Chelsea heeft gescoord en Barca niet.

En Drogba is de grootste aansteller, hij zou weleens een voorbeeld mogen aannemen aan zijn ploegmaat Terry die met pijnstilling en twee gebroken ribben speelde gisteren.

Anyway, ik ga er vanuit dat er volgende week in de return toch nog orde op zaken gesteld wordt en Barca alsnog doorgaat naar de finale. Hopelijk alleen nu niet middels 2 penalty's zoals tegen Milan ( waarvan de tweede gedeeltelijk een cadeautje in mijn ogen ).

Comment

Originally posted by Toph View Post
                  Dat de UEFA niet advies bij jou heeft ingewonnen is me een raadsel. Man, het is overduidelijk dat de schulden uit de hand lopen. Waarom denk je dat ze in spanje nadachten over het kwijtschelden van deze schulden? Hoeveel is de schuld van Barca, Real en Valencia samen? Dik over de miljard euro. We hebben het over voetbalclubs geen kleine landen.
                  Klopt. Die schulden worden hoger en hoger. Door de bizarre prijzen van ster-speler-aankopen (ik noem een Ronaldo voor 94 miljoen van Man Utd -> Real Madrid). Maar wat dan ook gemeld mag worden, is dat Barca en Real ook weer de hoogste omzet hebben van alle voetbalclubs. Real op #1 met 438.6 Miljoen euro en Barcelona op #2 met 398.1 miljoen euro. Dat is deels uit voetbal prijzen, maar ook een HEEL groot deel uit merchandising....

(Valencia staat niet eens in de top 20 van best verdienende dus ik ben benieuwd hoeveel hun schuldenlast was over 2011)

Maar dat de ontwikkeling hieromtrent scherp beoordeeld moet blijven lijkt me duidelijk ja......

Comment

Originally posted by CamelP View Post
                    ... dat is BS natuurlijk, maar Chelsea heeft met wat geluk een doelpuntje gekregen, laten we eerlijk zijn.... verdediger die uitgleed en de bal van Drogba was nou ook niet heel erg geweldig ingeschoten. Van echt kansen creeeren was absoluut geen sprake aan de zijde van Chelsea in tegenstelling tot Barca. Daarnaast heeft Chelsea ook nog wel geluk gehad met het niet toekennen van een penalty aan Barca.

Hetgeen Chelsea WEL goed heeft gedaan is verdedigen en de ruimtes klein houden zodat Barca niet goed tot voetballen kwam. Maar ja, ruimtes klein houden lukt al vrij snel met 11 man rond het 16 meter gebied natuurlijk

Maar goed, it's all in the game. Chelsea heeft gescoord en Barca niet.

En Drogba is de grootste aansteller, hij zou weleens een voorbeeld mogen aannemen aan zijn ploegmaat Terry die met pijnstilling en twee gebroken ribben speelde gisteren.

Anyway, ik ga er vanuit dat er volgende week in de return toch nog orde op zaken gesteld wordt en Barca alsnog doorgaat naar de finale. Hopelijk alleen nu niet middels 2 penalty's zoals tegen Milan ( waarvan de tweede gedeeltelijk een cadeautje in mijn ogen ).
                    Jaja, en bij Barcelona zijn het natuurlijk allemaal lieverdjes.

Outrageous Play Acting - YouTube
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

1-3? Denk eerder 0-5. Chelsea gaat zo gigantisch hard op de kloten krijgen, dat het zielig wordt...
                      mooi dit

Comment

.....

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Jaja, en bij Barcelona zijn het natuurlijk allemaal lieverdjes.
                          Nope. Zeg ik ook niet. Busquets is wat dat betreft een verschrikkelijk figuur inderdaad.

Comment

Jeeeeeeh Chelsea gewonnen, fu barca
                            "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by CamelP View Post
                              Klopt. Die schulden worden hoger en hoger. Door de bizarre prijzen van ster-speler-aankopen (ik noem een Ronaldo voor 94 miljoen van Man Utd -> Real Madrid). Maar wat dan ook gemeld mag worden, is dat Barca en Real ook weer de hoogste omzet hebben van alle voetbalclubs. Real op #1 met 438.6 Miljoen euro en Barcelona op #2 met 398.1 miljoen euro. Dat is deels uit voetbal prijzen, maar ook een HEEL groot deel uit merchandising....

(Valencia staat niet eens in de top 20 van best verdienende dus ik ben benieuwd hoeveel hun schuldenlast was over 2011)

Maar dat de ontwikkeling hieromtrent scherp beoordeeld moet blijven lijkt me duidelijk ja......
                              Doordat ze zich zo in de schulden mogen steken kunnen ze de allergrootste sterspelers kopen en stijgt de omzet enorm vanwege de verkoop van merchandising. Eigenlijk dus ook oneerlijk.

Valencia heeft ook volgens mij een paar honderd miljoen euro schuld.
                              Train hard or go hormone

Comment

Als ze nou eindelijk wat goede regels gaan instellen...maar het heeft allemaal met geld te maken.

Regels wat betreft aankoop van spelers en je in de schulden steken.

En regels wat betreft spelers uit je eigen land, eigen jeugd en buitenlanders, de 6+5 regel...daar hebben veel clubs in Nederland al moeite mee. Dat zou echt wel goed zijn voor de doorstroom van eigen spelers. Kijk naar Engeland, hoeveel Engelse spelen nou in een team als bijv. Arsenal?

Feyenoord mag nu niks kopen, moeten zelfs hun beste spelers verkopen om hun hoofd boven water te houden...en dan koopt een Real Madrid een 5e spits voor 10-20-30miljoen tot 90miljoen aan toe voor Ronaldo.
                                "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X