Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Wel bizar dat die kerel na zo`n klap vlot overeind kwam en nog kon zitten. Het zal misschien de schrik zijn geweest, maar als het spul zo kapot is van binnen moet dat wel afschuwelijk veel pijn doen.
De rechterpols boog naar voren en daarna was het over en uit. Zelfs in slow motion en snel op pause/play klikken met de muis gaat het in een fractie van een seconde, dus ik betwijfel of de spotters snel genoeg hadden kunnen reageren. Overigens, zij staan er inderdaad wel een beetje suffig bij.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Spotters staan er idd bij als zoutzakken, maar hoe dan ook, zij kunnen zo'n gewicht nooit tegenhouden in vrije val, als hij failde en de bar in z'n handen hield was het een ander verhaal, en dit was sowieso geen suicide grip want is verboden op PL-wedstrijden, dit is Andrey Malanichev (niet de minste dus) ook al overkomen, snap ook niet hoe je die bar zo kan 'verliezen'...
Maar dit is dus waarom er safety racks op een bench horen te staan, altijd eigelijk.
Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105
"If the pain gets too much, just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist."
Naar om te zien. Heb ook een keer een stang tot mijn keel laten zakken toen spotter niet oplette. Dat was echter geen vrije val en met slechts de helft van wat hij drukt. Je schrikt er echt van.
Spotters staan er idd bij als zoutzakken, maar hoe dan ook, zij kunnen zo'n gewicht nooit tegenhouden in vrije val, als hij failde en de bar in z'n handen hield was het een ander verhaal, en dit was sowieso geen suicide grip want is verboden op PL-wedstrijden, dit is Andrey Malanichev (niet de minste dus) ook al overkomen, snap ook niet hoe je die bar zo kan 'verliezen'...
Maar dit is dus waarom er safety racks op een bench horen te staan, altijd eigelijk.
Wat houdt die suicide grip in?
In in hoeverre valt het ontbreken van die safety racks ze te verwijten (is het iets wat normaal gesproken vanzelfsprekend is?)?
Passion is: pushing yourself when no one else is around
Racks zijn niet vanzelfsprekend en de grip betekend dat je je duimen niet om de bar hebt en dus alleen je palm eromheen 'vouwt'.
"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
Wat houdt die suicide grip in?
In in hoeverre valt het ontbreken van die safety racks ze te verwijten (is het iets wat normaal gesproken vanzelfsprekend is?)?
Suicide grip is wanneer de duimen niet om de stang zitten. Zoals in deze clip:
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Benches met safety-racks zijn helaas idd niet vanzelfsprekend, goed wedstrijdmateriaal is duur..
In een gym zie je ze haast nooit, op wedstrijden van NPB/IPF in NL en internationaal wel altijd maar hier in Belgie lopen we natuurlijk nog achter...
Heb zelf op de 3 wedstrijden die ik gedaan heb nog maar 2x gebencht op een bankje waar zo'n racks naast stonden, en beide keren vond de organisatie het tijdverpilling op ze telkens op gepaste hoogte in te stellen dus stonden ze maar op het laagste... Nutteloos dus tenzij voor de lichtgewichten
Beste is vaak zoals je ziet in homegyms: los bankje in een powerrack en de vangers ook instellen voor bankdrukken
Benches met safety-racks zijn helaas idd niet vanzelfsprekend, goed wedstrijdmateriaal is duur..
In een gym zie je ze haast nooit, op wedstrijden van NPB/IPF in NL en internationaal wel altijd maar hier in Belgie lopen we natuurlijk nog achter...
Heb zelf op de 3 wedstrijden die ik gedaan heb nog maar 2x gebencht op een bankje waar zo'n racks naast stonden, en beide keren vond de organisatie het tijdverpilling op ze telkens op gepaste hoogte in te stellen dus stonden ze maar op het laagste... Nutteloos dus tenzij voor de lichtgewichten
Beste is vaak zoals je ziet in homegyms: los bankje in een powerrack en de vangers ook instellen voor bankdrukken
Verhoudingsgewijs leeft het in België toch veel meer? Die namen van die bonden zeggen me te weinig, maar in België zijn er toch enorm veel van zulke wedstrijden? Vast niet allemaal gelieerd aan die bonden?
Die laatste snap ik niet... Ik ben moe, dus het ligt echt aan mijn leeskunsten
Passion is: pushing yourself when no one else is around
Wat is het nut van die grip dan? Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat makkelijker is?
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde, eerder het tegenovergestelde.
"If a lifter insists on using a thumbless grip on the bench, he needs to do it at home, so that when the ambulance comes it doesn't disrupt anyone else's training. "
- Mark Rippetoe
Er zijn natuurlijk altijd van die sukkels die zeggen dat zij al jaren bankdrukken met een suicide grip en dat zij er nooit problemen mee hadden, etc. etc. Net zoals er mensen zijn die beweren dat zij een opa hadden die jarenlang een pakje per dag rookte en nog steeds een marathon kon lopen.
Wat is het nut van die grip dan? Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat makkelijker is?
Verhoudingsgewijs leeft het in België toch veel meer? Die namen van die bonden zeggen me te weinig, maar in België zijn er toch enorm veel van zulke wedstrijden? Vast niet allemaal gelieerd aan die bonden?
Die laatste snap ik niet... Ik ben moe, dus het ligt echt aan mijn leeskunsten
Veel verschillende bonden dat klopt, en dus relatief veel wedstrijden, maar dat betekend helaas niet dat ze goed georganiseerd worden
In NL staat PL en strongman stuk verder hoor, maar gaan we verandering in brengen (hopelijk )
Met laatste bedoel ik deze vaak geziene opstelling:
(random google afbeelding)
wat dus eigelijk een veel veiligere opstelling is dan de bankjes die je ziet in gyms.
Op wedstrijden heb je racks die zowel voor squat (dan wordt het bankje er gewoon uit gehaald en de steunen hoger geplaatst) als voor bench dienen, deze hebben aan de zijkant safety racks.
zulke:
maar is erg duur materiaal en valt daardoor wellicht niet binnen het budget van elke federatie of organisator.. Helaas, voor de veiligheid dan vooral.
Motherfucker... Ik voelde het gewoon tot hier.. Jezus wat verschrikkelijk man.
The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Woensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
Comment