man sterft na gefaalde 185kg bench press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Toph View Post
    Een geperforeerde long ga je niet acuut dood aan, maar als aan beide kanten alles stuk is dat wordt het lastig. Ik denk zelf eerder aan hart/aorta schade. Dat ding valt boven op zijn hart en deukt m volledig in. Dan zal er wel iets scheuren denk ik.
    In de TS:
    He died after injuring his heart,diaphragm,broken ribs and torn abdominal cavity.

Niet echt een eenduidige doodsoorzaak, maar gewoon vanalles geplet, gescheurd en gebroken in zijn romp, en daarna interne bloedingen.
    Last edited by scoobydoo; 31-08-2012, 09:36.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
      In de TS:
      He died after injuring his heart,diaphragm,broken ribs and torn abdominal cavity.

Niet echt een eenduidige doodsoorzaak, maar gewoon vanalles geplet, gescheurd en gebroken in zijn romp, en daarna interne bloedingen.
      Ja, aan een scheur in je diafragma ga je niet acuut dood, een "torn abdominal cavity" is hetzelfde, namelijk die scheur in het diafragma, aan gebroken ribben ga je ook niet dood, maar een aorta ruptuur of weet ik wat voor hartschade ga je wel vrij rap dood. Lijkt me gewoon een verbloeding inderdaad.
      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
        Is het dan meer een imago dingetjetje ofzo? Of vanaf het begin afaan verkeerd aangeleerd, of iets in die richting?
        Vaak is het verkeerd aangeleerd omdat zij weer van anderen hebben gehoord dat je op die manier beter de borst isoleert, beter kunt drukken, of iets in die trant. Terwijl het ironisch genoeg andersom is; behalve dat het veiliger is kun je juist meer gewicht omhoog drukken en meer kracht gebruiken als je hard in de stang knijpt.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Vaak is het verkeerd aangeleerd omdat zij weer van anderen hebben gehoord dat je op die manier beter de borst isoleert, beter kunt drukken, of iets in die trant. Terwijl het ironisch genoeg andersom is; behalve dat het veiliger is kun je juist meer gewicht omhoog drukken en meer kracht gebruiken als je hard in de stang knijpt.
          Ja inderdaad, toen mijn neef eens bij mij kwam trainen, zei hij me om die suicide grip te doen. Hij had het ooit eens gehoord van iemand in een fitness die zei dat het beter is voor de polsen.
          Gelukkig heb ik het maar 1 keer geprobeerd met licht gewicht...
          "If the pain gets too much, just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist."

Comment

Abdominal cavity is gewoon de buikholte, die titel zal wel geschreven zijn door een of andere clown die meende interessant te doen.

Ik meen me nog wel een leuke discussie te herinneren over suicide grip. Ik ga eens even graven.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Vanaf:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...tml#post746175
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Dave Tate zei dat de suicide grip minder focus op de pecs legde en dat hij het gebruikte om te blijven bankdrukken terwijl zijn pecs aan het genezen waren van het afscheuren.
                Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                  Dave Tate zei dat de suicide grip minder focus op de pecs legde en dat hij het gebruikte om te blijven bankdrukken terwijl zijn pecs aan het genezen waren van het afscheuren.
                  Lijkt me echt onzin. Dus door het draaien van je duim leg je minder focus op je pecs? Alsof er ook maar enig verband staat tussen die spiertjes in je onderarm en het activeren van je pectoralis major. Het is allemaal lulkoek wat mij betreft en gewoon gevaarlijk.

Overigens gebruikte deze gast geen suicide grip, dat is zo raar.
                  Train hard or go hormone

Comment

Lijkt me echt onzin. Dus door het draaien van je duim leg je minder focus op je pecs? Alsof er ook maar enig verband staat tussen die spiertjes in je onderarm en het activeren van je pectoralis major. Het is allemaal lulkoek wat mij betreft en gewoon gevaarlijk.

Overigens gebruikte deze gast geen suicide grip, dat is zo raar.
                    Dit is geen aanval op Joachim overigens Meer mijn mening over de algemene discussie.
                    Train hard or go hormone

Comment

Posititionering van de stang veranderd bij het hanteren van suicide grip Toph, misschien dat hierdoor de krachtsverhoudingen schouders/borst/triceps veranderen

Comment

Originally posted by aktito View Post
                        Posititionering van de stang veranderd bij het hanteren van suicide grip Toph, misschien dat hierdoor de krachtsverhoudingen schouders/borst/triceps veranderen
                        Je klapt je pols iets naar achter toch? Het kan echter nooit je pecs ontlasten mijns inziens. Het blijft een benchpress en volgens mij is het nog steeds onzin.
                        Train hard or go hormone

Comment

Je klapt je pols iets naar achter toch? Het kan echter nooit je pecs ontlasten mijns inziens. Het blijft een benchpress en volgens mij is het nog steeds onzin.
                          Dit is de clip waarin Dave Tate het een en ander uitlegt over de false grip:

Elitefts.com- False Grip - YouTube

Hij zegt hij inderdaad dat die grip hem in staat stelde om door te gaan met trainen nadat hij zijn pecs had gescheurd, doordat de triceps dan een groot deel van de last overnemen. Hij spreekt dus uit ervaring. Verder benadrukt hij dat de false grip voor gevorderen is (4:20 - 4:25).
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                            Ook weleens gehad, laatste rep eruit drukken, verloor de controle en kreeg 175 kilo op me borst, ook met front press weleens gebeurd, blijven doorduwen dat het halter uit me handen klapte, spotter kan daar never op reageren, tis een fractie van een 1/10 van een sec, daarop reageren is het halter al beneden op de donder.
                            Train daarom liever ook om die reden met straps om.

Een geperforeerde long ga je niet acuut dood aan, maar als aan beide kanten alles stuk is dat wordt het lastig. Ik denk zelf eerder aan hart/aorta schade. Dat ding valt boven op zijn hart en deukt m volledig in. Dan zal er wel iets scheuren denk ik.
                            Nee daarom zeg ik, dat duurt ook wel even. Hoe meer je inademt, hoe lastiger het wordt. Omdat hij nog rechtop kan zitten (grote beschadiging aan het hart houdt ook in dat je kleine bloedsomloop stil komt te liggen, en dan kom je toch al snel in shocktoestand??).

Ik dacht dat het misschien ergens stond. Er zijn (voor mij als leek) zoveel dingen die het konden zijn...

Originally posted by seanl94 View Post
                            In de TS:

Gadverdamme...

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Oke. Zijn wel leuke dingen om te weten vind ik
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik denk dat hij nog kon rechtzitten d.m.v adrenaline.
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                                Ik denk dat hij nog kon rechtzitten d.m.v adrenaline.
                                Plus dat zijn circulatie waarschijnlijk niet binnen een seconde tekortschiet. Hij zal ongetwijfeld flink bloeden, maar het duurt seconden tot minuten (afhankelijke van de ernst) voordat je in shock raakt door ondervulling van je circulatie.
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X