man sterft na gefaalde 185kg bench press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Plus dat zijn circulatie waarschijnlijk niet binnen een seconde tekortschiet. Hij zal ongetwijfeld flink bloeden, maar het duurt seconden tot minuten (afhankelijke van de ernst) voordat je in shock raakt door ondervulling van je circulatie.
    Ik denk dat dit type verwonding best vergelijkbaar is met wat moter/scooterrijders hebben: Ze krijgen een ongeluk, en tijdens alle klappen wat ze hebben gemaakt, zijn ze vergeten dat ze ondertussen nog eens een stuur in hun borst/buik hebben gekregen. Zo was ook iemand die ik vaag ken met zijn scooter verongelukt, en is naar het ziekenhuis gegaan vanwege een gebroken arm (met de ambulance, dat wel) maar een paar uur later was hij gestorven aan interne bloedingen. Precies hetzelfde verhaal zie je op dbb. 'Hij leefde nog een paar uur na zijn ongeluk.'

Wat mij overigens doet afvragen: Wordt er bij dit type ongeluk niet standaard een controle gedaan (gaat dat uberhaupt wel non-invasief?) op interne bloedingen?
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
      Wat mij overigens doet afvragen: Wordt er bij dit type ongeluk niet standaard een controle gedaan (gaat dat uberhaupt wel non-invasief?) op interne bloedingen?

Mijn ervaringen met spoedeisende hulp bij dit soort ongelukken is dat het hele lichaam wordt gecontroleerd op breuken, met name van de wervelkolom, maar ook op interne bloedingen. Heel vaak worden er ook MRI, of CT-scans gemaakt om eventuele inwendige schade op te sporen. Daar zijn hele protocollen en draaiboeken voor om zoveel mogelijk te voorkomen dat interne schade over het hoofd wordt gezien.

Comment

Simpel nagaan. Bloeddruk meten. Lage onderdruk duidt op inwendige bloedingen. Maar ik denk dat hij GEEN bloeddruk.
        Eh... Ben ik ziek als ik zeg dat ik eigenlijk de rest van het filmpje wil zien?
        een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce View Post
          Eh... Ben ik ziek als ik zeg dat ik eigenlijk de rest van het filmpje wil zien?
          Ik denk niet dat er veel te zien valt. Hij zal nog 5 minuten daar hebben gezeten en is daarna onder begeleiding weggestrompeld (of afgevoerd per brancard) en zal later in het ziekenhuis zijn overleden.

In het ergste geval zou je kunnen zien dat hij bloed ophoest ofzo.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X