Regeerakkoord 2012

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Beaudien View Post
    En dat is per persoon, neem ik aan? Dus 500 euro per maand per gezin?
    OMG!! En dan nog het inkomensafhankelijke eigen risico.......*stort in*
    Sorry ik had het verkeerd gequot. Iemand met een bruto.inkomen van 2750 betaalt 176 euro. Loopt volgens mij cumulatief op. Met dat linkje wat ik heb gepost kan je je premie berekenen.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
      Sorry ik had het verkeerd gequot. Iemand met een bruto.inkomen van 2750 betaalt 176 euro. Loopt volgens mij cumulatief op. Met dat linkje wat ik heb gepost kan je je premie berekenen.

Ja, heb berekeningen van de jaaropgaven, en heb daarmee op een site gezocht, is iets minder dan jij aangaf maar niet eens veel minder.. Toen werd ik ook niet blij. Je kunt natuurlijk zeggen "ja, maar dat betekent ook dat je zoveel verdient dat je dat moet betalen..." maar het is wrang dat we door hard werken de laatste 10 jaar verder zijn gekomen om het beter te hebben en dat je het nu gewoon "je winst" moet inleveren omdat je zo hard hebt gewerkt........ik baal er gewoon echt van. Want 10 jaar geleden zou dit akkoord voor ons gunstig hebben uitgepakt.....en we hebben er dus niet voor op ons krent gezeten of ons handje voor opgehouden zoals menigeen die ik ken.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Een citaat waar ik mij helemaal in kan vinden:

Nederland het land van regels en wetten en het worden er met de dag meer, veel mensen klagen dan ook terecht over deze regeldrift van onze politici, maar zodra mensen direct geconfronteerd worden met lastenverzwaringen dan roepen ze om het hardst om nieuwe regels en wetjes voor de ander in de hoop zo zelf buiten schot te worden gehouden.
        In plaats van de handen in een te steken, elkaar te steunen of voor elkaar op te komen gaan wij het elkaar juist moeilijker maken, naar elkaar wijzen en is enig solidariteit tot het nulpunt gedaald.
        Zo wordt er al geroepen voor lastenverzwaring en verplichte keuringen inzake de ziektekosten verzekeringen en dat zieke mensen maar meer moeten gaan betalen, de keuringen moeten er gaan komen om mensen met andere leefgewoontes er uit te kunnen pikken zoals rokers, drinkers enz., van enig medeleven of begrip is ineens geen sprake meer want alle argumenten worden er gebruikt om maar vooral de eigen knip dicht te kunnen houden, ook word er voorbij gegaan aan het feit dat de wachtkamers bij de eerste hulp voornamelijk gevuld zijn met quasi gezonde sporters en hun blessures die daardoor ook vaak hun werkzaamheden niet kunnen uitvoeren en welke groep is het dan die de kosten van de gezondheidszorg zo doen oplopen of het bedrijfsleven met extra kosten opzadelt?
        Maar niet alleen de ziektekosten zorgen voor het wijzen naar elkaar ook op vele andere gebieden beginnen wij elkaar te verwijten en vellen wij ons oordeel en telt alleen de eigen mening en manier van leven, de politiek maakt hier dapper gebruik van.
        Nu komt het kabinet met nieuwe lastenverzwaringen die met name bepaalde groepen zullen gaan raken maar niet iedereen om de doodeenvoudige reden dat als zij iedereen aan gaan pakken het hele land over ze heen rolt, makkelijker is het om steeds kleine groepen te laten bloeden die weinig tot geen verzet zullen gaan geven en het wijzen van het volk helpt ze daar bij.
        Als een land tekorten heeft verwacht je eigenlijk een verhoging van de inkomstenbelasting waardoor iedereen mee moet betalen met het bijvullen van de pot maar dan raken ze een te grote groep die zich vroeg of laat zal gaan verzetten, nee ze doen het met kleine stapjes zo komen wij allemaal een keer aan de beurt, steun van de ander hoeft men dan ook niet te verwachten daar is immers net door anderen naar gewezen toen die aan de beurt waren.
        Verdeel en heers leeft meer dan ooit en allemaal laten wij er ons door lijden met de in de handenwrijvende politici op de achtergrond die als intriganten het volk tegen elkaar hebben uitgespeeld.
        Vergeet niet dat vroeg of laat u ook aan de beurt komt en ze bij u komen graaien, wat zou het dan mooi zijn dat in plaats van wij naar elkaar gaan wijzen wij dan met ons allen een vuist kunnen maken en elkaar kunnen steunen, wat zullen ze in de politiek dan raar op hun neus kijken!
        Ondertussen verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet, wie weet worden wij ooit wijzer en echt solidair met elkaar en wachten wij er niet mee tot wij eerst allemaal gepokt en gemazeld zijn!
        Btw, ik heb even uitgerekend wat het voor ons kost, het nieuwe plan betreft de zorg.....zorgpremie van 100 naar 206 euro p/m pp = 412 euro = 4900 p/jaar, eigen risico nog onbekend maar ik vrees ervoor maar vooralsnog een verhoging van 130 euro, daarbij is het wtcg afgeschaft voor modale inkomens dus 500 euro foetsie, totaal gaat het ons 3130 euro kosten......oja, we krijgen verlichting via i.k. belasting, leverd ons 30 euro p/maand op is 360 euro op jaarbasis, maar goed, die kunnen we inleveren omdat daarmee ook de rente aftrek van hypotheek verlaagd word......ben benieuwd wat voor grapjes ze nog meer in petto hebben, volgens Samson zouden we er op vooruit moeten gaan (traditioneel gezin, 1 ouder werkt en 1 ouder zorgt voor de kinders)....ff afwachten maar.
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

LuckyTV | Een enorme stijve - YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=_a6ofOHVcKA
          Last edited by okidoki71; 31-10-2012, 10:35.

Comment

ook word er voorbij gegaan aan het feit dat de wachtkamers bij de eerste hulp voornamelijk gevuld zijn met quasi gezonde sporters en hun blessures die daardoor ook vaak hun werkzaamheden niet kunnen uitvoeren en welke groep is het dan die de kosten van de gezondheidszorg zo doen oplopen of het bedrijfsleven met extra kosten opzadelt?

Ik zou dit graag bevestigd (of ontkracht) willen zien met cijfers.

Ik ben beroepsmatig veel op de SEH aan het werk geweest. Mijn ervaring is anders.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              Ik zou dit graag bevestigd (of ontkracht) willen zien met cijfers.

Ik ben beroepsmatig veel op de SEH aan het werk geweest. Mijn ervaring is anders.
              Hij doelt niet speciaal op sporters maar meer op quasi pro's die verrichtingen plegen die ze niet meester zijn met blessure als gevolg wat een vermogen kost aan zorg en bedrijfsleven......meer het huis tuin en keuken held idee maar idd ook sporters.

Comment

Als ik voor me kids bij de dokter kom zitten er allemaal van die dikke ongezonde mensen, nog nooit een sporter gezien.

Ps ik heb mooie kweektenten te koop, kan ieder makkelijk zijn tekorten mee aanvullen

Comment

Originally posted by quibus View Post
                  Als ik voor me kids bij de dokter kom zitten er allemaal van die dikke ongezonde mensen, nog nooit een sporter gezien.
                  Als we op zo'n wijze gaan beargumenteren....
                  Dat klinkt alsof jij dagelijks over de vloer komt bij EH, dus naast dikke ongezonde mensen zitter er ook vaak onverantwoordelijke gezonde kinderen zonder ouderlijk toezicht?

Dikke mensen zijn per definitie ongezond?
                  Dikke mensen kunnen geen sporters zijn?
                  Hoe zien sporters er uit?

Daarbij gaat het hele stuk niet eens over sporters.......jezus man!

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post

Tja, je post het op een forum waar mensen veel met sport bezig zijn. Dan triggeren dat soort argumenten wel om te reageren. En ik denk dat de beeldvorming bij dit argument niet juist is, dan haak ik daar op in.

Comment

• Hoe zit het nu met het eigen risico in de zorg? Is dat het vaste bedrag van 350 euro waar ze het eerst over hadden of is dat ook inkomensafhankelijk?
                      "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

• Originally posted by okidoki71 View Post
                        Als we op zo'n wijze gaan beargumenteren....
                        Dat klinkt alsof jij dagelijks over de vloer komt bij EH, dus naast dikke ongezonde mensen zitter er ook vaak onverantwoordelijke gezonde kinderen zonder ouderlijk toezicht?

Dikke mensen zijn per definitie ongezond?
                        Dikke mensen kunnen geen sporters zijn?
                        Hoe zien sporters er uit?

Srry dacht dat het om huisarts ging, wel relaxed dat je meteen zo reageery man, gaat alles goed verder?
                        En ja hoe vetter hoe ongezonder over het algemeen, en ik ken weinig mensen doe dik zikn en lekker sporten.
                        Sporters zien er vaak fit uit, nee niet allemaal.

Tof dat je mij meteen een onverantwoordelijke ouder noemt???

Gelukkig maak jij nooit fouten, van die belasting had je ook al zoveel verstand....JEZUS MAN

50% kans dat je niet zo lekker hebt geslapen vannacht...

Maar kom even met cijfers anders expert...ga maar lekker zo stoer doen tegen anderen ipv tegen mij.

Comment

• Originally posted by erik1982 View Post
                          Tja, je post het op een forum waar mensen veel met sport bezig zijn. Dan triggeren dat soort argumenten wel om te reageren. En ik denk dat de beeldvorming bij dit argument niet juist is, dan haak ik daar op in.
                          Daar heb je een punt, maar daarentegen is het een topic wat niet over de sport gaat en in het off topic gedeelte.... En dat van de wachtkamer was niets ander dan een gevalletje vinger wijzen ipv solidair te zijn en gezamelijk de schouders eronder door een eerlijk systeem in Nederland om de crisis aan te pakken. Daar gaat dat suk over....

Comment

• Het regeerakkoord treft mij persoonlijk niet zo hard. Ik werk fulltime, heb geen kids, een eigen huis en geen aflossingsvrije hypotheek. Verder heb ik geen ziektekosten en ontvang ik geen subsidies. Ik merk er dus maar heel weinig van.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Het regeerakkoord treft mij persoonlijk niet zo hard. Ik werk fulltime, heb geen kids, een eigen huis en geen aflossingsvrije hypotheek. Verder heb ik geen ziektekosten en ontvang ik geen subsidies. Ik merk er dus maar heel weinig van.
                              Nou ja, en jou gun ik dat nog ook. Maar ik ken mensen die zou ik er de nek voor kunnen omdraaien.
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Originally posted by okidoki71 View Post
                                is het een topic wat niet over de sport gaat en in het off topic gedeelte....
                                Dat is ook weer zo.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X