Kritiek op fitness?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kritiek op fitness?

Hallo allemaal,

Gisteren was ik aan het chatten op msn met een oude vriendin.
    Zij vroeg mij of ik nog altijd bezig was met fitness.
    Natuurlijk zei ik ja.

Ik kreeg daar een hele beoordelende uitleg dat ik geobsedeerd ben en dat fitness slecht is en ik weet niet wat nog allemaal.

Ze vond het zielig dat ik zo bezig was met training en letten op mijn voeding. Ik vertelde haar dat fitness een hobby is lijk een ander, en dat training en letten op je voeding daar noodzakelijk voor zijn.

Ze bleef maar doorgaan over het zogenoemde "intuïtief leven", waarbij je doet wat je wil, wanneer je het wil. Je eet wat je wil, wanneer je het wil.

Ik begon mij aardig beoordeeld te voelen, en vertelde haar dat ik dit gesprek niet wou voeren met haar, omdat ze er duidelijk niks van kende.

Hoe reageren jullie op zo'n dingen? Zijn jullie al veel in zulke situaties terechtgekomen?

Ik probeer mijzelf nu te rechtvaardigen door te zeggen dat mensen die kritiek hebben op fitness gewoon een manier zoeken om hun eigen luiheid en fysieke imperfecties te rechtvaardigen.

Heb ik gelijk of ongelijk?
    Spanning brengt ontspanning | 77,5 kilo | 9,6% Vetmassa | 1m82 Lengte

Mensen die gaan lopen zeiken zijn meestal luie mensen, die jaloers zijn op wat een ander kan bereiken die niet lui is.
    Maar als je fanatiek bent ga je er toch voor, maak niet uit welke sport je doet.
    Ik heb zelf vechtsport gedaan, daar was ik ook 5 dagen in de week voor aan het trainen.
    En ook met mijn voeding bezig, zeker naar de wedstrijden toe.

Dus ze moet zeker niet zeuren over dingen die ze niet weet.

Grtz..
    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Ik ken dat geval jonge maar al tegoed...heel veel meisjes van mijn leeftijd zegge nvan dat ik niet goed bij me hoofd ben zovele eten en zo bezig zijn enzo.Vooral int begin als je nog niet zoveel spier heb..Meeste mensen denken dat een bodybuilder groot geboren word ofzo.En snappen niet dat het jaren trainen is voordat je zo een mooi lichaam gaat bereiken.En begin nooit over anabolen of iets dergelijks dan krijg je gelijk impotentie en al die shit naar je kop gegooid.Voor normale mensen is anabolen: een middel waarbij je in 2 dagen als een bodybuilder erbij loopt..Das erg lastig..Ik leg het ze geen eens meer uit ook ze kunne de strond in zakken.

Je moet er gewoon voor zorgen dat je fuckin gespierd word met de tijd en laten zien.En durf te wedde dat ze het mooi vind.Er is geen 1 meisje bijna die geen jongen met spieren wilt.Zeggen wel vele van niet maar is gewoon bullshit.Pas als je vooruitgang laat zien dan zal ze je gaan leren begrijpen waar je mee bezig bent en wat het voor je betekent.

Greetz

Comment

ik ken het verhaal ook, geobsedeerd noemen ze je dan, nou ja laat lekker denken, ik denk bij mezelf kijk mij over een jaar maar, indd jaloezie.
        motiveert me wel moet ik zeggen, heb ik alleen maar nog meer drang om te bereiken wat ik wil
        Sponsored by:
        Inshapesupplements

Comment

Mja jullie hebben gelijk.
          Het is gemakkelijk maar commentaar te geven als je er niets van kent. Sommigen willen je echt doen stoppen met fitness.
          Hoe reageren jullie als iemand je beoordeeld? Reageer je er nog op? Of laat je ze gewoon staan?

Comment

ik reageer er niet meer op, vind het niet leuk, maar ik weet zelf beter. als ik ergens voor ga dan ga ik er goed voor, wat ze ook van me denken, dan maar geobsedeerd!!

gelukkig denkt mijn partner er niet zo over en zijn mijn vrienden er ook al een beetje aan gewent, ze beginnen nu zelf ook op de eiwitten en kh te letten, haha, en
            dat waren de mensen met de grootste mond.
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

Ik praat ze onder de tafel omdat ze toch niks van mijn sport af weten. Doordat ik er meer van af weet als hun kunnen ze toch niet met goede argumenten komen.
              Wij hier zijn er elke dag mee bezig, dus met alle slechte dingen en ook met de goede dingen die ermee te maken hebben. Wij zorgen dat wel alles van de sport weten omdat we anders geen goede vooruit gang boeken. Een discussie met een leek is dus altijd te winnen.

GRtz..

Comment

Ben het volledig eens met wat hierboven al gezegd is. Ik probeer zelf dit soort gesprekken te voorkomen. Ik zeg nooit dat ik aan bb doe, maar gewoon fitness. Dan krijg je niet al die shit naar je hooft.

Ook praat ik er nooit over en ga er nooit op in. Laat ze maar kletsen. Ik vind het wel vervelend: ga je alweer eten, is dat nou lekker kwark? Wat een pillen allemaal, en dan ben je ook nog verkouden! Op zondag trainen?? En je neemt gewoon een koekje aan bij het bezoek, begrepen! Waarom neem je je eten mee, je krijgt daar ook te eten hoor. Moet je alweer plassen. En als ik moeilijk loop door spierpijn in de benen: ja, je doet het jezelf aan. En als ik bb blaadjes kijk: vind je dat mooi? lelijk zeg, ik hoop niet dat jij zo wordt.

Je moet gewoon schijt hebben aan al die opmerkingen, en er niet op in gaan, ze snappen het toch niet.
                Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

haha die keepit real. Woon je nog bij je ouders? dit komt mij bekend voor.

Grtz..

Comment

Ik woon idd nog thuis ja. Ben heel geleidelijk aan bb gaan doen, steeds in kleine stapjes. Dus je zou zeggen dat mijn ouders er wel aan gewend zouden zijn, maar nee hoor. Ze blijven maar commentaar geven.

Maar omdat ik het verder nog prima thuis heb en het financieel natuurlijk erg gunstig is ga ik nog niet uit huis.
                    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Bedankt! Het doet echt goed om te weten dat jullie dat ook allemaal meemaken. Soms brengt die commentaar me echt van de wijs. Maar nu heb ik weer wat moed.

Wij zijn goed bezig. Zij, daarentegen, zijn hun cholesterolniveau aan het voeden. :-)

Bedankt!

Comment

haha geweldig keepitreal ...vroeger vond ik het ook iell wat vies maar nu vind ik markuhs ruhl en coleman zelfs mooi ...ik snap nu ook niet meer warom mensen het lelijk vinden..met andere woorden ik ben verslaafd en geobsedeerd ofzo

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (Restafval @ Feb. 12 2005,16:19)]Wij zijn goed bezig. Zij, daarentegen, zijn hun cholesterolniveau aan het voeden. :-)
                          En nu doe je dus precies wat je zegt van anderen vervelend te vinden, namelijk veroordelen...  

Of het altijd zo bijster normaal en gezond is wat 'wij' doen betwijfel ik eerlijk gezegd net zo hard als dat alleen maar bankhangen normaal en gezond is. De waarheid zal dan ook wel ergens in het midden liggen.
                          Waar het wat mij betreft alleen maar om draait is waar iemand zichzelf goed bij voelt. Ieder voor zich dus en leven en laten leven.

Merk zelf wel dat naarmate de kennis van bepaalde zaken groter is sommige dingen sneller storen. Als ik een diëtiste hoor zeggen dat drie keer per dag eten zát is en dat je weinig moet eten als je wilt afvallen stoort me dat mateloos.
                          Als je door je eigen leefpatroon kennis hebt waarmee je wilt proberen om iemand te helpen met bijvoorbeeld afvallen of aankomen is dat prima natuurlijk, net zoals iemand dingen uitleggen die niet begrijpt waar je mee bezig bent. Wellicht steken ze er nog wat van op ook.
                          Als ze echter niet willen leren of luisteren is het jammer, lekker laten kletsen en doen waar jíj je goed bij voelt.  

Comment

Zijn meestal mensen dat het voor zichzelf niet kunnen opbrengen om bijna elke dag te gaan trainen.

grtz
                            Elk pondje komt door het mondje !!!
                            Denk je sterk.

Comment

daar heb je geen gelijk in hoor wimmeke, die dat tegen mij zeggen sporten zelf 3/4 keer in de week jarenlang, alleen zien geen vooruitgang, ik denk dat het dat is bij de mensen die zulke dingen tegen mij zeggen.

@keep it real, klinkt zo superbekend!

@miss s, zeker leven en laten leven, dat ze mij dan ook met rust laten, dan doe ik het ook.

@restafval, gewoon doorgaan, vooral als je je er lekker bij voelt, je doet het voor jezelf en niet voor een ander!
                              laat ze straks lekker kwijlen als jij op je top zit
                              Sponsored by:
                              Inshapesupplements

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X