Romeinse imperium PWS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Romeinse imperium PWS

Hee hallo BN'ers,

ik ben op deze mooie dag bezig met het Profielwerkstuk. Voor degene die het niet weten het is een groot werkstuk die je MOET maken in je examenjaar.

Ik doe die dus over het romeinse imperium en dan gericht op hoe het invloed heeft gehad op het hedendaagse Nederland!

Allemaal heel interessant enzo maar ik loop nu vast in het speurwerk.

Ik kan nergens een antwoord vinden op deze vraag: "wat maakt het dat er nog overblijfselen bestaan", ofwel waar en waarom vinden op bepaalde plaatsen wat terug en wat kunnen we daar uit concluderen.

Ik hoop dat iemand mij een klein zetje in de goede richting kan geven
    Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Snap je vraag niet, anyways: Search Results | Top Documentary Films
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

De vraag is hoe het komt dat er nog steeds vondsten worden gedaan van de romeinen. Dan zou je dus naar archeologische methoden gaan kijken alleen wij doen het specifiek over Nederland. En daar kan ik dus bar weinig over vinden.

Ik zal even kijken of ik met die link van jou verder kom!

Bedankt
      Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Ik wil niet kritisch klinken maar in what universe is dat relevant? Mss zou je naar de opzet van je paper moeten kijken Daarnaast zijn de meeste ontdekkingen toeval.

Heb net 30 sec gegoogled en het is allemaal niet zo lastig om te ontdekken hoe dingen ontdekt worden en welke methoden men gebruikt.
        Last edited by pescatore; 05-01-2013, 15:02.

Comment

Ik zat ook even te google en er is alleen al op Wikipedia een hoop te vinden over Nederland in de Romeinse. Over het hoe en waarom en de vondsten.
          "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Volgende keer als je een onderwerp kiest, als ik je advies mag geven, kies een specifieker hoofdonderwerp. Op die manier zijn je deelvragen vaak al veel concreter en hoef je geen geforceerde opzet te maken die veel open vragen tot gevolg heeft.

Comment

Dat klopt. Daar zijn wij (ik en mijn partner) achter gekomen alleen helaas te laat.
              Wij proberen er nu het beste van te maken. Ik dacht zelf dat het belangrijk is om dit te behandelen zodat het duidelijk wordt waarom er relatief weinig 'romeinse schatten' worden gevonden. Dit kun je koppelen aan de nederlandse wet die het er al helemaal niet makkelijker op maakt

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
                Dat klopt. Daar zijn wij (ik en mijn partner) achter gekomen alleen helaas te laat.
                Wij proberen er nu het beste van te maken. Ik dacht zelf dat het belangrijk is om dit te behandelen zodat het duidelijk wordt waarom er relatief weinig 'romeinse schatten' worden gevonden. Dit kun je koppelen aan de nederlandse wet die het er al helemaal niet makkelijker op maakt
                hier in belgie
                zijn veel sporen nog zichtbaar van de romeinen
                ook vb vondsten onder een kerk vloer ,
                oude romeinse muur + burcht , ....
                galo romeins museum , ...

over invloed en andere toestanden weet ik wel niets
                mocht je meer willen weten pm ...

Comment

Originally posted by chR1stof View Post
                  hier in belgie
                  zijn veel sporen nog zichtbaar van de romeinen
                  ook vb vondsten onder een kerk vloer ,
                  oude romeinse muur + burcht , ....
                  galo romeins museum , ...

over invloed en andere toestanden weet ik wel niets
                  mocht je meer willen weten pm ...
                  Ik heb daar inderdaad al het een en ander over opgemerkt alleen wij hebben ons beperkt tot het hedendaagse Nederlands gebied.

Maar alsnog bedankt!

Edit: Ik stuur je een PM

Comment

Lol, heb je uberhaubt zelf je best gedaan?

Hoezo zouden we weinig vinden in Nederland? Kijk eens in Nijmegen, daar hebben ze inderdaad heeeeel weinig gevonden:S:S

Maar om je toch een beetje op weg te helpen: het heeft te maken met het centrum van een rijk en de periferie. Oftwel, waarom is er in Rome een colloseum en niet in een plattelandsgebied waar weinig mensen wonen?

Wat je wel goed hebt gedaan is een interessant onderzoeksvraag te stellen. Wat is je hypothese?

Comment

Originally posted by Silk View Post
                      Lol, heb je uberhaubt zelf je best gedaan?

Hoezo zouden we weinig vinden in Nederland? Kijk eens in Nijmegen, daar hebben ze inderdaad heeeeel weinig gevonden:S:S

Maar om je toch een beetje op weg te helpen: het heeft te maken met het centrum van een rijk en de periferie. Oftwel, waarom is er in Rome een colloseum en niet in een plattelandsgebied waar weinig mensen wonen?

Wat je wel goed hebt gedaan is een interessant onderzoeksvraag te stellen. Wat is je hypothese?

Zoals ik het zie is er inderdaad weinig gevonden in Nederland. Ik kan je garanderen dat er nog veel meer is. Alleen het probleem is dat de Nederlandse wet het niet erg aantrekkelijk maakt om het aan te geven als je per ongeluk iets tegen komt want dan zou degene die het vind de kosten van archeologisch onderzoek moeten betalen.

De hypothese staat op de computer van mijn partner en die is momenteel nog aan het werk. Ik zal kijken of ik die vanavond kan plaatsen.

Ik heb me er trouwens wel in verdiept alleen ik heb moeite met werkstukken/spreekbeurten/PWS maken. ( Ik weet dat het gemakkelijk is om dat te zeggen, zonder je ervoor in te zetten maar dat is niet het geval)

Bedankt!

Comment

Originally posted by Eeldesports View Post
                        Zoals ik het zie is er inderdaad weinig gevonden in Nederland. Ik kan je garanderen dat er nog veel meer is. Alleen het probleem is dat de Nederlandse wet het niet erg aantrekkelijk maakt om het aan te geven als je per ongeluk iets tegen komt want dan zou degene die het vind de kosten van archeologisch onderzoek moeten betalen.

De hypothese staat op de computer van mijn partner en die is momenteel nog aan het werk. Ik zal kijken of ik die vanavond kan plaatsen.

Ik heb me er trouwens wel in verdiept alleen ik heb moeite met werkstukken/spreekbeurten/PWS maken. ( Ik weet dat het gemakkelijk is om dat te zeggen, zonder je ervoor in te zetten maar dat is niet het geval)

Bedankt!
                        Hoezo vind je de huidige situatie als het om opgravingen gaat zo belangrijk? Je bekijkt toch de invloeden van het Romeinse Rijk op onze samenleving?

Of vergelijk je hun wetgeving met de onze ofzo:P

Comment

Rigentibus ex, brah. Gewoon creatief feiten aan elkaar koppelen, trust me, werkt altijd.

Comment

Weinig gevonden? Dat klopt niet. In limburg gelderland en brabant is veel gevonden. De reden dat er vrijwel niets van boven de rivieren komt is omdat de rijn en waal de grens van het rijk was
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Romeinen hebben zoveel uitgevonden wat wij later hebben uitgewert. Kijk maar naar wegen dat hebben we ook geerfd
                              Geen woorden, maar daden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X