Bodybuilder sterft aan opgezwollen hart.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bodybuilder sterft aan opgezwollen hart.

De Britse Andrej Gajdos ging twee keer per dag naar de sportschool en wilde de nieuwe Dwayne 'The Rock' Johnson worden. Die ambitie werd hem waarschijnlijk fataal, zo schrijft The Bristol Times. De jongen zakte afgelopen week midden op straat in elkaar, en overleed ter plekke.
    © Privéfoto Instagram.© Privéfoto Instagram.Andrej, van Slowaakse afkomst, stierf vrijwel onmiddellijk aan een gescheurde aorta. Het autopsierapport wees uit dat hij anabole steroïden en testosteron had genomen. In zijn flat werden vier soorten steroïden aangetroffen.

Enorme man
    Dokter John Oxley, die de autopsie uitvoerde, vertelde tegen The Bristol Times dat hij nog nooit zo'n 'enorme man' had gezien. Niet alleen van buiten was de jonge Slowaak groot: zijn organen, waaronder zijn hart, waren door de middelen enorm uitgezet. ,,Een normaal hart weegt tussen 400 en 500 gram, dat van Andrej 680 gram en dus bijna dubbel zo groot", aldus Oxley.

,,Het is erg zeldzaam dat de aorta scheurt bij een jonge persoon. Ik heb in vijftien jaar slechts één ander geval gezien", vertelt Oxley. De arts gaat ervan uit dat de middelen de oorzaak zijn van de gescheurde oarta, maar kan dit niet met volledige zekerheid zeggen.

Inzamelingsactie
    Vrienden van Gajdos startten een geldinzamelingsactie om de familie van de jongen te helpen. ,,Andrej wilde de nieuwe 'Rock' worden. Maar dat zal hij nu nooit bereiken", klonk het. ,,Zijn familie en vrienden hopen dat hij zijn plaats in de hemel tussen de groten gevonden heeft."
    Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Hoe oud was deze kerel?
    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
      Hoe jong was deze kerel?
      19 jaar.

Gesprongen aorta hoor je regelmatig.
      Welke aas zou dat kunnen veroorzaken? Deca?
      (Of kunnen versnellen, aangezien dit waarschijnlijk 'aangeboren'zal blijken te zijn).
      Last edited by rain; 24-09-2015, 12:39.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

19 jaar en dood door de AAS. Goede zaken.
        Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Oh god, here we go again.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

We kunnen het ook over ee vluchtelingen hebben natuurlijk.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Risico van het vak, waarschijnlijk is dit ook niet een gevalletje van af en toe een kuurtje.

Comment

Als de dokter al niet durft te zeggen dat het van de as komt.
                Ben wel benieuwd welke aas dan aan gedacht wordt...
                Als al ze organen groeiden gaat het volgens mij eerder over enorme hoeveelheid hgh maar aangezien er geld wordt ingezameld denk ik niet dat hij daar de poen voor had.

Comment

Hypertrophy's hart zou ik kunnen plaatsen maar een gescheurde aorta?

Een gescheurde aorta past imo meer bij een aangeboren zwakke plek dan iets dat door aas wordt veroorzaakt. Grote druk op de zwakke plek door KT --> aneurisma dat op een bepaald moment knapt.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post

Een gescheurde aorta past imo meer bij een aangeboren zwakke plek dan iets dat door aas wordt veroorzaakt. Grote druk op de zwakke plek door KT --> aneurisma dat op een bepaald moment knapt.
                    Maar zou dat niks met aas te maken kunnen hebben?
                    Mijn vorige sportschool eigenaar had het ook(dood).
                    Gebruikte extreem, 32 jaar.
                    En een ander uit de buurt ook.
                    Allebei gesprongen aorta.
                    (Btw geen aas-aanval oid, gewoon interesse)
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Het zal een combi zijn zwakke plek en dan door de aas te zwaar (kunnen) trainen.
                      Vind het gewoon apart dat iedereen meteen aas roept terwijl de dokter daar ze hand niet voor in het vuur steekt

Comment

Of Het niets met AS te maken heeft weet ik niet, ik kan het alleen niet plaatsen. welk mechanisme zou er dan achter zitten?

Waarom zet je erbij dat het geen "AS aanval" is?
                        Je bent toch vrij om kritiek te uiten op AS als je dat wilt?

Comment

Of Het niets met AS te maken heeft weet ik niet, ik kan het alleen niet plaatsen. welk mechanisme zou er dan achter zitten?

Originally posted by rain View Post
                          Maar zou dat niks met aas te maken kunnen hebben?
                          Mijn vorige sportschool eigenaar had het ook(dood).
                          Gebruikte extreem, 32 jaar.
                          En een ander uit de buurt ook.
                          Allebei gesprongen aorta.
                          (Btw geen aas-aanval oid, gewoon interesse)
                          Als je bijv. kijkt naar de laatste onderzoeken met betrekking tot de zgn 'gevreesde' linkerventrikelhypertrofie (LVH) onder getrainde atleten zie je ook overal terugkomen dat ook in "naturel" atleten die zich opgewerkt hebben tot een elite-niveau LVH tot boven de als kritisch beschouwde grenswaarde optreedt. Door AAS komen dit soort problemen simpelweg sneller naar boven komen, omdat je met zwaardere werkladingen werkt en dus al in een heel vroeg stadium van je sportcarrière met extreme pieken in je bloeddruk zit tijdens het trainen t.o.v. iemand die een natuurlijke progressiecurve volgt. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor je bloeddruk maar voor een heel scala aan lichaamsfuncties.

Eigenlijk in principe wat Erik zegt

Last edited by akito; 24-09-2015, 18:48.

Comment

Even aanvullend op mijn vorige post, een quote uit de inleiding van een artikel van Barman et al. (2014): "Acute Aortic Dissection in a Young Healthy Athlete with Androgenic Anabolic Steroid Use: A Case Report from Qatar". Hierin stellen bovengenoemde onderzoekers het volgende:

Sports such as weightlifting and other high-resistanceactivities are used by power athletes to gain strength and skeletal musclebulk. These exercises significantly increase blood pressure, heart rate,myocardial contractility, and cardiac output. Hypertension has longbeen recognized as an important risk factor for the development ofaortic aneurysms and dissections [1,3]. Also, it has been speculated thatthe very high blood pressure generated during the lifting of weights,particularly with staining accompanied by a Valsalva maneuver, may bethe cause of an aortic intimal tear [3].
                            Waarbij het dan wel zo eerlijk is het onderstaande gedeelte ook te vermelden:

Data for Anabolicsteroids usage and acute aortic dissection is inadequate till date but theassociations have been infrequently reported, so an alert and suspiciousmind in the ER should be always welcome.
                            Waarschijnlijk dezelfde rede dat de arts in kwestie het rechtsstreekse verband niet wil/kan leggen.

Comment

Omdat het vaak verzandt in een nutteloze discussie tussen voor-en tegenstanders van as.
                              Vandaar Kevster zijn reactie'oh, God daar gaan we weer'.

Volgens de vrouw van de sportschooleigenaar zeiden de artsen dat hij door extreem aasgebruik/misbruik was overleden , al lijkt het mij moeilijk te bewijzen.
                              Vandaar.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X