Voor de it-kenners, diskpartitioner??welke en hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voor de it-kenners, diskpartitioner??welke en hoe?

Hey,Ik zit met een plug & play pc,
    nu ik weet dat er bij herinstallatie van het OS steeds meer en meer op je HD achterblijft. Nu bij herinstallatie blijk ik steeds register-problemen te hebben en dit verdwijnt niet meer.
    Volgens mij is het aan achtergebeleven info van virussen en/of trojans. Dus een gewone format helpt niet meer.
    Ik heb gehoord dat er bepaalde programa-tjes bestaan die je disk volledig formatteerd, alsook de achtergebleven informatie.
    Zou een disk partitioner hier iets aan kunnen doen?
    Plz help
    Grtz
    Cederic
    -Intellectuals solve problems, Geniuses prevent them....
    -2 know what we don't know
    -No Pain No Gain!

Kan ik je niet mee helpen
    Gewoon format C is niet afdoende dus?

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Neen Cur...
      Dit is trouwens ook de achtergebleven info die het technisch en wetenschappellijk onderzoeksteam van de politie gebruikt om gewiste informatie op computers te achterhalen.
      Dus bij deze zijn de criminelen ook gewaarschuwd.
      Grtz
      -C-
      -No Pain No Gain!

Comment

je kan toch kiezen tussen snel formatteren en gwoon?
        dat gwone leek mij goed te zijn. niet dus....
        een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

een disk partitioner is vrij vertaald een programma dat je disk in meerdere partities (stukken) verdeeld, heeft dus niets met format te maken. Als je bij een herinstallatie idd voor de gewone manier van formateren kiest, dan schrijft hij allemaal nullen, leger dan dat kan technisch gezien niet. Wat ook wel eens wil helpen is je HD luchtdicht verpakt een paar nachten in de vriezer leggen. Let wel luchtdicht! Anders kun je de hd weggooien. Persoonlijk denk ik dat je een corrupte windows install hebt.
          Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...

She wasn't Asian, but she sure knew how to Bang Cock...

Comment

Je hebt toch een programma om alles 4x te overschrijven jtb? Die gebruiken ze om harddrives veilig weg te kunnen gooien... weet alleen niet meer hoe die heet???
            En daarna moet je formateren en ben je van alles af
            It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Wat bedoel je met plug en play pc. Waarschijnlijk dat je een herstel cd hebt en deze erin drukt. Alles wordt automatisch in oude staat hersteld. Dus ga met fdisk je partities verwijderen en daarna de schijf formateren en orginele volledige windows erop zetten.
              Verliefd zijn is net zoals in je broek schijten, iedereen merkt het, maar alleen jij hebt dat speciale warme gevoel!!!!

Comment

Ja idd, was vroeger met hersteldisk maar, sinds een tijdje heb ik er gewoon een originele (legaal gekochte) windows Xp opgezet, en nog steeds heb ik fouten in de registers, en dit heb ik sinds de laatste 3 herinstallaties, in het begin met de nieuwe Xp had ik dat niet, dus denk niet dat Xp versie corrupt is. Een gewone format (windows- of DOS format) laat nog steeds informatie achter of je HD. Nog een indicatie dat er informatie achterblijft is dat mijn pc opmerkelijk trager geworden is sinds het begin, zelfs na format en herinstallatie OS. Heb me laten vertellen dat met partition magic dit te verhelpen is, maar die heb ik niet. En daarom de vraag of iemand hier meer van wist.
                I'll keep u posted about this.
                Grtz -C-

-No Pain No Gain!

Comment

Bij deze bevestigd, gewone format laat nog een hoop data op je HD staan, en is dus makkelijk te achterhalen met bepaalde software.
                  Een handig tooltje kan je hier vinden en gratis downloaden.
                  Het heeft in ieder geval mijn problemen opgelost, en de pc draait weer op volle toeren.
                  Grtz
                  -C-
                  -No Pain No Gain!

Comment

Thanks voor de info kerel. Het kan altijd van pas komen. Ik had last ook dat ik een keer of 10 moest formatteren en alles erop zetten. Hier wordt goed waus en pissig van!

Comment

hmmm wat je kan doen is je pc formaten op normale ntfs bestanden
                      niet op fat32 dat is te oud

Upnieuw instaleren
                      wel in bios opstarten van CDrom natuurlijk
                      En waarschijndelijk is hij dan inorde

als je het maybe op korte manier wilt proberen dacht ik dat service pack 2 dat soort problemen ook uit de weg ging.
                      Doe IT opleiding

add me op msn: [email protected]
                      stats:
                      1.65
                      52kg
                      6.5%bf
                      --------------
                      hard work ! we love the pain we bodyboulders we have to love the pain
                      Pain means bigger muscle

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X