Nog 4 weken te gaan...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nog 4 weken te gaan...

Ik weeg nu 48 kg en heb een bf van 17.5%, Maandag weer meten, dus ik ben benieuwd wat er af is.
    Ik heb nu nog 4 weken voor de wedstrijd, nog even doorzetten.

Routine is helemaal klaar nu.
    Nog even verfijnen en hopen dat ik hem onthoud
    Ik moet nog flink oefenen op mijn kleerhangersmile

Wat ik me steeds vaker af ga vragen.....is het allemaal wel waard?
    Ik bedoel, ik ben nu echt niet de gezelligste thuis, of op een feestje.
    Mijn leven draait nu compleet alleen om mij.
    Zelfs de kinderen leven helemaal mee
    Als iemand me iets lekkers aanbied, zegt mijn dochter al bij voorbaat, dat ik dat niet mag hebben tegen diegene.

Aan de andere wedstrijdatleten, hoe heb jij je voorbereiding ervaren of hoe ervaar je het?
    Vroeg/vraag jij je ook af waar je het allemaal voor doe? Of het het wel waard is?

Ik ben me deze vraag af gaan vragen sinds ik de wedrijdfoto's van belleke heb gezien.
    Waarom: Belleke (een vrouw van AR) zag er zo goed uit, imo beter dan de winnares...(Wabba Benelux)
    hier de foto, met dank aan Tim Cools.
    Belleke is 4e

Dan vraag ik me af, je doet teringhard je best om spieren te krijgen en droog te worden...

Maar als ik dan die foto's zie denk ik serieus, is het geen modellenwedstrijd ipv een fitnesswedstrijd?
    Heb je een leuk koppie en je smile is goed, dan ben je al een heel end.

Dus waarom in godsnaam zo hard je best doen voor die spieren en droog worden.
    Je kan beter je best gaan doen op je smile en je voorkomen.
    Dan heb je nog kans om te winnen.

Of zie ik dit nu allemaal verkeerd?
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Als eerste Corina iedere wedstrijd die je doet, doe je voor jezelf. Nooit voor een ander.
    Dat je niet op dit moment de gezelligste thuis bent, is heel erg logisch, daarnaast draait ook alles om jou. Je dient in ieder geval niet aan jezelf te gaan twijfelen, en even op de tanden bijten, nog maar een aantal weekjes en dan ben je een ervaring riijker, ongeacht het resultaat.

Dan even over het beoordelen van de foto.

Ik kan zoals ik al eens vaker gezegd heb niet beoordelen vanaf een foto, maar kan je vertellen dat de jury vele malen dichter op het podium zit, dan een fotograaf. Daarnaast mag je van de jury verwachten dat ze kijk op het geheel hebben. Dat jouw voorkeur naar een ander persoon gaat is op zich niet zo vreemd, jij voel je waarschijnlijk tot haar fysiek meer aangetrokken.
    In ieder geval hangt de beslissing nooit af van 1 persoon het resultaat van de punten, worden opgeteld van ieder jurylid en daar wordt dan het resultaat aangehangen.

Kortom gewoon even doorbijten, je eigen niet laten beïnvloeden door negatieve invloeden en gewoon knallen op de dag van de wedstrijd.

Succes.

Comment

Je doet het voor jezelf uiteraard!
      Wat betreft de foto vind ik nr.1 er het beste uitzien maar of dat met de wedstrijd te maken heeft.. Lekker wijf, niet te gespierd en mooie lange benen

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

@Castaway
        Is indd ook moeilijk te beoordelen vanaf een foto.
        Klopt indd dat ik van wat meer spieren houdt.
        Ik vind nummer 1 een hele mooie meid alleen zo op de foto te zien hebben de anderen meer spieren.
        En dan denk ik, waar zijn we nou mee bezig, met en fitnesswedstrijd of een modellenwedstrijd.

Maar indd ik ga door met knallen, ik doe het voor mezelf.
        Maar winnen zou toch ook wel leuk zijn
        Atleten die zeggen ik doe mee voor de lol, geloof ik niks van, je gaat toch mee doen om te winnen, of iig om zover mogelijk te komen.

@Cur
        LOL
        Ik vind nummer 1 er ook het beste uitzien, kwa uiterlijk. Mooie meid.
        Maar heeft indd niks met de wedstrijd te maken.
        IMO gaat het om spieren en niet of iemand een leuk koppie heeft.

Maar ik hoor om me heen dat het om het totale plaatje gaat.

Dus ik ga flink oefenen op mijn podiumsmile.
        Sponsored by:
        Inshapesupplements

Comment

Originally posted by corina View Post
          En dan denk ik, waar zijn we nou mee bezig, met en fitnesswedstrijd of een modellenwedstrijd.
          Er is wel degelijk verschil in jureren, je hebt namelijk wedstrijden waar gelet wordt op fitness. Hierbij moet je wel gespierd zijn maar niet overdreven. Daarbij gaat het dan ook nog eens om de presentatie. Tevens heeft deze verschillende onderdelen. Bijvoorbeeld aerobics oefening, presenteren in avondkledij etc.

Dan heb je natuurlijk ook nog de bodybuilding kant, hierbij komt het wel op gespierdheid aan en de presentatie.
          Over het algemeen mag je stellen, dat wanneer er een C-wedstrijd georganiseerd wordt en tevens een MissFitness verkiezing, dit duidelijk vermeld wordt door de organisator.

Je moet inderdaad een winnersmentaliteit hebben. Je gaat tenslotte voor de eerste plaats.

Comment

In principe is eigenlijk iedereen een winnaar die in zo'n shape op het podium staat imo, het komt namelijk wel op karakter aan de laatste weken voor de wedstrijd, het lijkt mij buitengewoon zwaar om zo'n dieet vol te houden tot aan de dag van de wedstrijd.
            Over dat jureren bij het dames bodybuilding zijn de meningen altijd al verdeeld geweest, ook al in het verleden.
            Dan weer lieten ze een gespierde dame winnen, en dan weer een veel minder gespierde, en moest het weer vrouwelijk blijven, het veranderde iedere keer weer.

Bev Francis werd daar destijds de dupe van, en ook onze Ellen van Maris, die 6 keer op de Miss Olympia heeft gestaan, en altijd bij de eerste 10 eindigde, de laatste keer dat zij meedeed werd zij weer tweede achter Cory Everson, onterecht imo.
            Dus ik denk dat je het gewoon voornamelijk voor jezelf moet doen.
            Veel succes.
            Brear.

Comment

hopen dat het goed gaat en uiteraard ben je voor ons zo ie zo al een winnaar

gooooooddd luck!!!
              Who's the Chef

Comment

@Castaway en Brear

Indd verschil van jureren, daar kan ik eigenlijk slecht tegen.
                Het lijkt soms om persoonlijke voorkeur te gaan, dat is jammer.
                Ik moet zeggen, ik had al respect voor wedstrijdatleten, maar nu nog veeeel meer.
                Knap dat sommige zo droog kunnen komen.
                Indd het is al een hele overwinning voor jezelf, dat je zo diep kan gaan.

@Castaway
                Ik ben het een beetje kwijt, jij deed/doe aan wedstrijden?
                Je weet er veel van, ik moet alles nog leren.
                C wedstrijden en zo, weet niet precies wat het inhoudt.
                Op de YBF waar ik aan mee ga doen, hebben ze gelukkig meerdere klasse's.
                Hopen dat ik goed ingedeeld wordt.

@Beentje

Thanks!!
                Last edited by corina; 06-11-2006, 17:23. Reason: Typefout
                Sponsored by:
                Inshapesupplements

Comment

Ben benieuwd hoe je het gaat doen. In elk geval heel veel succes!! Vergeet je niet ff BNdeSTEM in te lichten over je optreden....

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Hahahaha, ik ben gek! en heel Breda me zien, nee dank je!
                    Op een forum is al genoeg publiciteit.
                    Sponsored by:
                    Inshapesupplements

Comment

@Castaway
                      Ik ben het een beetje kwijt, jij deed/doe aan wedstrijden?
                      Je weet er veel van, ik moet alles nog leren.
                      C wedstrijden en zo, weet niet precies wat het inhoudt.
                      Op de YBF waar ik aan mee ga doen, hebben ze gelukkig meerdere klasse's.
                      Hopen dat ik goed ingedeeld wordt.
                      Thanks!!
                      Inderdaad ik deed wedstrijden, was een A-atleet geworden in 1994 bij de NBBF. Toen ook gelijk gestopt i.v.m. toegenomen gebruik van anabolica en aanverwante middelen, kostte op een gegeven moment zoveel geld.
                      Om je een voorbeeld te geven:
                      12 weken Wedstrijdvoobereiding in 1994 heeft mij totaal gekost +/- 2500 gulden. (alles inbegrepen)

Greetz.
                      Last edited by Castaway; 06-11-2006, 17:57.

Comment

Kost een hoop knaken indd.
                        Maar welke sport/hobby kost dat niet.

Als je niet aan wedstrijden doet, kost het ook een hoop geld, alleen je sups al.
                        Nu kost het wel wat extra geld bij mij.
                        Begeleiding, bikini, bruining, make up, schoenen, veel meer whey dan anders.
                        Ik reken maar niet uit wat ik nu kwijt ben.

A Atleet, wat wil dat precies zeggen?
                        Sponsored by:
                        Inshapesupplements

Comment

Kost een hoop knaken indd.
                          Maar welke sport/hobby kost dat niet.

Als je niet aan wedstrijden doet, kost het ook een hoop geld, alleen je sups al.
                          Nu kost het wel wat extra geld bij mij.
                          Begeleiding, bikini, bruining, make up, schoenen, veel meer whey dan anders.

A Atleet, wat wil dat precies zeggen?
                          Alle hobby's kosten geld inderdaad, maar dammen kost vele malen minder als bb .

Bij de NBBF (Nederlandse afdeling van de IFBB) heb je drie categoriën.
                          Namelijk:
                          C-atleet niveau beginners
                          B-atleet niveau gevorderen
                          A-atleet niveau amateur
                          Na de A-status kan je dus prof worden als je de aanleg er voor hebt en de knaken.

Hoe gaat eigenlijk het trainen bij Arendse? Jij trainde laatst toch bij Rita?

Greetz.

Comment

Ik train niet meer bij Rita helaas, was echt een topsportschool, gezellig was het daar.
                            Je voelt je daar thuis, ze kennen je naam en weten wat je doel is en waar je mee bezig ben.

Tja bij Arendse....ik train en thats is.
                            Ze weten mij naam niet eens en weten ook niet dat ik train voor een wedstrijd, dat mis je dan wel, het meeleven van je sportschool.
                            Sommige weten het wel en die vragen er dan ook wel naar.
                            Maar ik vind Arendse onpersoonlijk, dat is jammer.

Heeeeel misschien krijg ik werk daar, als fitnessinstructrice, even afwachten, ze vroegen of ik het wat vond.
                            Lijkt me helemaal geweldig, maar ik heb geen opleiding, hij zou kijken wat er mogelijk is.
                            Dan zal ik het wel persoonlijk maken daar

Ik wordt begeleid door Monique Van Geel, ken je haar. had ik al eens gevraagt was het niet...
                            Er begint me iets te dagen wie jij ben....Je kwam uit Bergen op Zoom was het niet
                            Sponsored by:
                            Inshapesupplements

Comment

Ik wordt begeleid door Monique Van Geel, ken je haar. had ik al eens gevraagt was het niet...
                              Er begint me iets te dagen wie jij ben....Je kwam uit Bergen op Zoom was het niet
                              Ik ken Arendse gelukkig niet, een maat van mij was daar ook begonnen en is blij dat tie er weg is gegaan. Hij vond het ook 3 keer niks.
                              Ik kom niet uit Bergen op Zoom, maar gewoon uit hetzelfde stadje als jij .
                              Overigens ik ken geen Monique van Geel, althans de naam zegt me niet veel. Gezichten zeggen me soms meer.

Je kan een cursus doen fitness-A instructeur, als ze je aannemen dan moet je zorgen dat hun het betalen.

Greetz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X