een licht grafische kaart van 1gig zou wel mooi zijn maar is in principe niet nodig als je alles op intel gaat baseren. bij amd is de architectuur nogal oud en dat spul gaat dat zonder kaart niet trekken.
Pc bouwen Tips
Collapse
X
-
- Sorry hoor... maar een 850Watt voeding voor een systeem zonder grafische kaarten... lol
- Daar je interesse hebt in een SSD kan je je misschien eens verdiepen in de Intel Smart Response Technology. Ik heb voor een aantal klanten zulke systemen gebouwd en die gingen vlotjes zonder het probleem van de kleine SSD...
Info:
Intel Smart Response Technology and Intel SSDs: an OverviewMaart 2011 - Begin training
Comment
-
Originally posted by XtronX View Post- Sorry hoor... maar een 850Watt voeding voor een systeem zonder grafische kaarten... lol
- Daar je interesse hebt in een SSD kan je je misschien eens verdiepen in de Intel Smart Response Technology. Ik heb voor een aantal klanten zulke systemen gebouwd en die gingen vlotjes zonder het probleem van de kleine SSD...
Info:
Intel Smart Response Technology and Intel SSDs: an Overview
Comment
-
Volgens mij heb je het filmpje niet gezien...
Het is een combinatie van een kleine SSD met een grote HDD van bv 2TB 7200rpm...
De gebruiker ziet enkel de HDD van 2TB en de SSD is de cache...
De enhanced caching weet de prestaties van onze harde schijf gemiddeld met een factor 4,5 te versnellen. In maximized modus is de versnelling nog een fractie hoger: gemiddeld 5x. Dat zijn indrukwekkende resultaten!
Meer info, testen en leesvoer:
Zeven Intel Z68 moederborden review | Hardware.Info NederlandMaart 2011 - Begin training
Comment
-
Haha, 850 watt is dus te veel van het goeie ?
Was in de veronderstelling dat dit best of the best was.
Corsair Force GT 120GB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
Die intel ssd heb ik gezien idd....maar niet wat u daar linkt, ziet er idd goed uit.
Na het zien van t filmpje ga ik zrk wachten tot ivy bridge. Macbookpro wordt zkr dan geupdate.
Iemand die een vonnis wil kopen is 1200 waard wil er minimaal 6 voor hebben▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
We like it
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Comment
-
Bij een SB-E cpu moet je toch écht een GPU kopen. Itt zijn kleinere broertjes heeft deze geen onboard GPU.
CPU: ik zou het lekker op de k variant houden. Deze biedt qua overclocken bijna dezelfde mogelijkheden, en die lichte steiging in de prestaties is écht geen 400 euro waard... Of je moet al een stevige OC'er zijn die op lN2 of dice gaat werken, of die-hard die altijd het beste wilt.
850w is eigenlijk al teveel van het goede. De TDP van de CPU is 130w. Maak er zo'n 200 van als je er waterkoeling op zet en flink overclockt. TDP van een simpel videokaartje á la HD6870 is 150w. Tel daar nog mobo, 4 latjes, en een hdd + ssd bij op, en je zit op een theoretisch maximum van 400-450w. (En dat is héél ruim genomen.) Je zult dus voldoende hebben aan een A-merk voeding van 500w. (550w als je denkt dat je regelmatig alle componenten tegelijk gaat stressen) Tegenwoordig zijn al redelijk wat merken goed te noemen. Denk aan corsair, be quiet, cooler master, etc. Gewoon rondneuzen in de voedingssectie van HWI, en je zult zien dat de meeste bekende merken eigenlijk alleen nog maar fatsoendelijke voedingen leveren.
Maar las dus dat als je een redelijk goedkope kaart haalt je juist net extra processor en ram ontlast, zodat die zich bezig kunnen houden met hun ding coderen enzo, zoiets.
Beide kunnen volgens mij max. DDR 3 1600 aan
En dan nog je ssd: Tegenwoordig kosten de meeste ssd's zo'n €1.40/GB, en presteren ze allemaal rond de 500-550MB/s, mits je ze op SATA3 aan sluit. Het maakt dus niet zoveel uit welke je pakt. Overigens hebben grotere ssd's (240-256GB) wel snellere write snelheden.
_____
Tot slot nog het stukje over wachten: AMD heeft de introductiedatum van zijn nieuwe reeks grafische kaarten vervroegd naar 22 december. Het betreft dan wel enkel de high-end reeks, en in kleine getalen. De verwachting is dat ze pas goed leverbaar zullen worden in jan/feb. Ook zou ivy bridge pas in april uit komen* Of je wilt wachten, is aan jou.
*Gebaseerd op de nieuwste geruchten van het HWI nieuws.Last edited by scoobydoo; 16-12-2011, 22:53.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Owja, en de huidige C1 stepping heeft een bug waardoor VT-d niet werkt. Hardwarematige virtualisatie werkt dus niet. Of het een probleem is voor jou, hangt een beetje af van waar jij je pc voor in gaat zetten. Ga je diverse virtuele machines hosten met directe toegang tot je hardware, dan moet je nog effe wachten.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Originally posted by beat-boxer View Posteen voeding is heel makkelijk opte fixen. het is alleen een kwestie van schroeven.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Originally posted by Fitness-maniak View Postik dacht dat mijn pc kennis goed was..... godtering zeg sean lijkt wel latijns ofso
Maar effe serieus, wat snap je er dan niet aan? Als je het laatste stuk niet snapt, dan zorgt dat automatisch ervoor dat je je niet druk hoeft te maken om de bug waar ik het over had.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Originally posted by seanl94 View Postlaatste keer dat ik controleerde was alleen mijn sig dat.
Maar effe serieus, wat snap je er dan niet aan? Als je het laatste stuk niet snapt, dan zorgt dat automatisch ervoor dat je je niet druk hoeft te maken om de bug waar ik het over had.
Nouja mijn eerste reactie was dan misschien wat overdreven, wat ik wel kan is een game systeempje bouwen. maar veel verder gaat niet lukken. een server bouwen of met besturingssystemen kutten snap ik de ballen van.
Comment
-
Originally posted by Fitness-maniak View Postdat laatste indd.
Maargoed, die kennis heeft meer met software dan hardware te maken. Mocht je er interesse in hebben, dan stuur je maar een PM ofzo.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Nais info. m8 ben het helemaal met je eens. Zit idd te loeren op die K serie, zoals op pag 1 genoemd. K serie heeft gelukkig wel virtualisatie.
Kom zo op het eerste gezicht op deze mobo uit
GIGABYTE - Motherboard - Socket 2011 - G1.Assassin 2 (rev. 1.0)
Ga ze nog een mail sturen of ze dmv bios update ivy bridge support zullen gaan leveren. Zou moeten kunnen volgen onderstaand filmpje
intel next generation Ivy Bridge processors overview - YouTube
Ff voor de goede orde, ff kijken of ik het begrepen heb. Intel doet in hun chips toch video bewerkingsactie, lees basis video kaart leveren, wat ze de GPU noemen ?
Die zouden dus met gemak HD kunnen processen.......althans Sandy bridge zou dat moeten kunnen. Kan het filmpje niet meer terug vinden waar ze met gemak live 3D dingen konden doen, zoals een bal pakken ed. zonder haperingen.
Dan maar wat alternatieven:
Intel Sandy Bridge - HD Graphics comparison - YouTube
Van dit filmpje kan je de render acties niet echt serieus nemen, gaat maar om seconden filmpjes. Dat doet mn singlecore desktop ook heeul erg snel. Verschil merk je pas bij bulkactie.
Dat realtime 2d dat ziet er wel gaaf uit op het eind.
Intel IDF 2011 - Sandybridge Photo rendering Capabilities - YouTube
De grafische kaart is veel efficienter in het maken van parallelle berekeningen dan de cpu, dus kan beter worden ingezet voor rendering, coderen, etc. In hoeverre het doorgevoerd is in de software, kan ik je nog niet zeggen. Daar zul je zelf effe naar moeten zoeken.
Geheugen heeft op SB zijn eigen multiplier. Je kunt het dus zo bont maken als je zelf wilt. Alleen zijn de prijs/prestatieverhoudingen niet meer zo denderend te noemen boven ddr3-1600/1866.
En dan nog je ssd: Tegenwoordig kosten de meeste ssd's zo'n €1.40/GB, en presteren ze allemaal rond de 500-550MB/s, mits je ze op SATA3 aan sluit. Het maakt dus niet zoveel uit welke je pakt. Overigens hebben grotere ssd's (240-256GB) wel snellere write snelheden.
Of je wilt wachten, is aan jou
Nu Ivy Bridge gaat komen, komen ook de laptops met ssd, hd schermen (was al zo met sandybridge) usb 3, energie zuinig dus geen stofzuiger meer althans niet zo snel meer bij IDL. Ultra dun enz. enz. zie pix. Ws gaat de MBP dus ook een update ondergaan Apple mag namelijk niet achter blijven anders verliezen ze marktaandeel, dus ja
Wat betreft een desktop is imo het verschil niet zo dramatisch. Vooral omdat je de videokaart ed los kan upgraden, met mij eens ?
Check:
Intel and Asus show off first Ultrabook, 'Zenbook' - Familiar looking, Sandy Bridge laptop | TechEye▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
We like it
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
5 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...5 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment