Pc bouwen Tips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Geen tijd en zin in. Wil mij bezig houden met een goed werkend systeem in elkaar knutselen en daarna muziek maken en daaronder filmpjes in high def. plaatsen. Maar prioriteit ligt echt bij muziek/ sound editting.
    Het was alleen om eventjes aan te geven dat het mógelijk is, maar het is alleen aan te raden als je aan het knutselen zélf hobby hebt.

Dus ja muziekmaken en techniek gaan hand in hand. En zoals altijd speelt hierin dus geld een belangrijke rol> ff een sprongetje maken> maakt geld dan gelukkig(er), tja u roept, ik draai
    Ik heb nooit beweert dat geld niet gelukkig maakt, alleen dat het vanaf een bepaalde hoeveelheid niet meer opschiet. Tenminste, zelfs met een redelijk normale baan en geen gekke andere hobby's kun je jezelf een dergelijke pc veroorloven. Maar da's andere offtopic.

Maar wat was ook alweer het probleem waarom je dit topic startte? Voeding en koeling toch?
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
      Maar wat was ook alweer het probleem waarom je dit topic startte? Voeding en koeling toch?
      Haha uitstapjes is niet zo heel erg, is goed om je kennis weer op te halen en na te denken over dingen om niet hersenloos beslissingen te nemen.

Bedoel nu is vrij duidelijk dat een videokaart, gemaakt is om video te kunnen weergeven op high rez. Dus monitor moet high rez. zijn of meerdere op aansluiten. Of je moet high rez. scherm hebben icm met high rez. Game of foto video bewerking.

De daadwerkelijke berekening (rendering) wordt niet (100%) door videokaart gedaan, maar de weergave wel, zoiets.

Voor mij dus voorlopig overbodig luxe.

Maar danks (sowieso iedereen die meedenkt) voor je input m8 allemaal goeie shizzle om over na te denken ed
      Last edited by onderhandelen; 18-12-2011, 15:46.
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
      We like it

Comment

Dus ja muziekmaken en techniek gaan hand in hand. En zoals altijd speelt hierin dus geld een belangrijke rol> ff een sprongetje maken> maakt geld dan gelukkig(er), tja u roept, ik draai
        Trollllolol

Maar volgens mij heb je meer dan genoeg informatie, damn, in die computer wereld kun je jezelf ook helemaal verliezen. Ga je nu wachten op ivy?

@sean, ik ben nog maar 24, nu al betiteld als bejaard

Comment

Originally posted by Silk View Post
          Maar volgens mij heb je meer dan genoeg informatie, damn, in die computer wereld kun je jezelf ook helemaal verliezen. Ga je nu wachten op ivy?
          Hehe, dit valt nog mee. Enterprise oplossingen zijn nog vele malen spannender als het gaat over het vervagen van de grens tussen soft- en hardware. Maarja, IT is voor de wereld wellicht nog belangrijker dan biochemie, dus krijgt men meer budget.

Maar voordat ik het vergeet: SB-E wordt NIET standaard met cpu koeler geleverd. Dit omdat diegene die een dergelijke cpu kopen, toch zélden een stock-koeler erop zetten. Intel levert daarintegen wel weer een losse (onderhoudsvrije) waterkoeler mee. Maar dat is een model wat gemaakt wordt door asetec. Oa corsair heeft precies hetzelfde model (H60 meende ik) in zijn assortiment.

@sean, ik ben nog maar 24, nu al betiteld als bejaard
          Hehe, zolang je nog niet over vroegãh gaat praten, zal ik je zo niet noemen.
          Last edited by scoobydoo; 18-12-2011, 19:47.

Comment

Maar volgens mij heb je meer dan genoeg informatie,
            Nooit genoeg info. Blijf maar nieuwe info. vinden

damn, in die computer wereld kun je jezelf ook helemaal verliezen.
            Juiste Info. is belangrijk idd.

Ga je nu wachten op ivy?
            Wbt Macbookpro wel denk ik (heb een contra die ik dadelijk zal posten)....daarvoor brengt Ivy te veel voordelen tov Sandy.

Voor de desktop maakt het niet zo veel uit. Ga dus een mobo fabrikant zoeken die dmv bios update Ivy zal ondersteunen.

Maar belangrijkste van alles, moet ff cashflow zien te genereren.

Contra:

Gezien Ivy vrij nieuw zal zijn, is de kans op kinderziektes erg aanwezig of denk ik dat verkeerd ?

Ben benieuwd wat jullie denken hierover.
            We like it

Comment

Nogmaals: de normale SB bevat een GPU, de SB-E niet. Als je daarvoor gaat heb je nog een losse grafische kaart nodig. En kijk eens goed of die kaart wat je nu hebt uberhaupt PCI-e is, of AGP. Het verschil zie je via wikipedia.

Wat betreft kinderziektes: De gewone, Sandy bridge had een sata 600 bug, dit is vrijwel direct opgelost via een cash refund programma voor de betreffende moederborden en een nieuwe revisie ervan. High-end SB heeft een VT-d bug. Maar ervoor heb ik nooit iets vernomen van bugs bij intel in de laatste paar jaren.

Comment

Aaah dankz man, heb t idd over t hoofd gezien damned toch nog een video kaart erbij :S. Volgens mij heb ik een pci kaart, is een losse kaart (500 nog wat mhz volgens mij hypermemory nog wat) die je in een gleuf moet prikken.

Maar ervoor heb ik nooit iets vernomen van bugs bij intel in de laatste paar jaren.

Die koeler ziet er trouwens vet uit. Snap nu wrom ze die koeler icm met cpu showen :P

ff checken of i duur is :P
                We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                  (500 nog wat mhz volgens mij hypermemory nog wat) die je in een gleuf moet prikken.
                  Da's AGP ook he. Kijk gewoon of die in een grote bruine gleuf (mwuhaha) zit.

Comment

Ga zo ff die bruine gleuf checken haha

is volgens mij gwoon pci hoor

Ben benieuwd
                    We like it

Comment

Ff aanvullen, hoef ik het niet in de grote wirwarr aan favo toe te voegen.

Alles over voeding(en):

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 - Overige Hardware - GoT

@ sean, ziet er zo uit, wat zeg jij pci of agp ?:

We like it

Comment

Agp oh.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Agp oh.
                          Know your slots. AGP heeft de inkeping verder naar achteren zitten. OH, je hebt geluk. Open voor de gein maar eens een tab met 'agp' en 'pci-e' foto's van google en vergelijk ze maar eens met je eigen kaartje.

En om effe te mierenneuken: het is geen pci, maar pci-e. pci is weer een ander soort slot, maar da's zelden gebruikt voor videokaarten.

Comment

Kak, ben er echt te lang uit.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ff tussentijdse update. Bovenstaande verhaal gaat niet meer op heb 2 dagen geleden mn complete desktop verkocht.

Wordt dus een complete pc bouwen inclusief beeldscherm.

Ga vanaf. ff een lijstje met prijs indicatie posten.

Zag nu al dat Mobo toch wel een probleem gaat opleveren. Ik zie het bos door de bomen niet meer, rekening houdende met Hackingtosh. Kut cumputers te veel keus

Verders moet ik ws toch een iets zwaardere voeding hebben, rekening houden met oc.....die functie zit erop dus ja waarom geen gebruik van maken.

Zag gister dat je m met gemak tot 5ghz kan klokken, op 40 a 50 graden....stressed.......dus ja das nice
                              We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                                Verders moet ik ws toch een iets zwaardere voeding hebben, rekening houden met oc.....die functie zit erop dus ja waarom geen gebruik van maken.
                                In mijn verhaal van een 520-550w voeding (weet niet meer zeker) had ik al rekening gehouden met een flinke OC. De officiële TDP is namelijk 130w, en ik had 200 gepakt. Grafische kaarten zijn grotere slurperts dan cpu's, voornamelijk omdat ze een stuk heter kunnen worden, en koeling dus minder snel de beperkende factor is, maar stroomverbruik an sich wel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X