Originally posted by Waterpoloboy
View Post
Tweede Kamerverkiezing 2010
Collapse
X
-
Originally posted by GeneralIx View PostIk moet zeggen dat ik zelden zo'n slecht verhaal heb gehoord: je stemt op een partij waarvan je niet wil, en nooit hebt gewild dat hij zou regeren... Oppositie voeren kan al met één zetel, dus waarom zou je daar dan op stemmen?
En het CDA heeft stemmen verloren, true. Dat is echter geen reden om niet te regeren. Tegenover het verlies staan er ook mensen die vinden dat het CDA het goed heeft gedaan (ikzelf vind overigens dat dat niet het geval is), en dat zijn er veel. Daarnaast is het CDA de partij die het beste aansluit bij de VVD en PVV. Lukt dat niet, dan zijn we echt de zak. En niet alleen omdat de coalitie dan veel te links is naar mijn mening, maar gewoon omdat die coalitie uit teveel partijen zal bestaan om ooit stabiel te zijn.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostWelkom terug dan, leuke vakantie gehad?
OT gelukkig zijn we niet allemaal voor de PVV, anders zouden er niet genoeg banen zijn voor flut partijen zoals partij van de dieren, want die zouden dan niet bestaan..
Comment
-
Fractievoorzitters naar informateur
Uitgegeven:18 juni 2010 08:26Laatst gewijzigd:18 juni 2010 08:37
DEN HAAG - Informateur Uri Rosenthal ontvangt vanaf vrijdagochtend vijf fractievoorzitters. Hij praat achtereenvolgens met Job Cohen (PvdA), Maxime Verhagen (CDA), Alexander Pechtold (D66), Femke Halsema (GroenLinks) en Mark Rutte (VVD). De gesprekken gaan bijna de hele dag duren.
© NU.nl/Anjo de Haan
Nu een kabinet met VVD, PVV en CDA een gepasseerd station is, wordt gekeken naar coalities die misschien wel mogelijk zijn: 'Paars-plus' met VVD, PvdA, GroenLinks en D66 of een kabinet met VVD, PvdA en CDA.
VVD-leider Mark Rutte liet eerder weten Paars-plus nogal onwaarschijnlijk te vinden omdat VVD en PvdA te ver uit elkaar liggen, vooral als het gaat om de overheidsfinanciën.
PvdA, GroenLinks en D66 voelen meer voor Paars-plus.
© ANPGeniet, en drink met maten!
Comment
-
Pechtold wil snel kabinet Paars-plus
Uitgegeven:17 juni 2010 18:47Laatst gewijzigd:17 juni 2010 18:47
DEN HAAG - D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold wil zo snel mogelijk met zijn collega's van VVD, PvdA en GroenLinks om de tafel om een kabinet Paars-plus te formeren.
© ANP
''We moeten nu geen tijd meer verliezen en zo snel mogelijk doorpakken'', aldus de D66-leider.
Pechtold vindt dat er geen tijd verspild moet worden aan het onderzoeken van de mogelijkheden voor een kabinet van de traditionele grote volkspartijen VVD, PvdA en CDA. ''Dat wordt een kabinet 'Stilstand-plus'.''
Volgens Pechtold was de fase van onderzoek naar een rechts kabinet noodzakelijk, maar is het goed nu zo snel mogelijk verder te gaan.
© ANPGeniet, en drink met maten!
Comment
-
Cohen wil niet in kabinet met VVD en CDA
Uitgegeven:18 juni 2010 08:26Laatst gewijzigd:18 juni 2010 12:40
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen wil geen kabinet van zijn partij met VVD en CDA. In die combinatie zitten twee partijen die verlies hebben geleden bij de verkiezingen en dat zou daarom in zijn ogen geen goed vervolg geven aan de uitslag.
Informateur onderzoekt paars-plus
slideshow video
Cohen maakte dat vrijdag duidelijk na afloop van zijn gesprek met informateur Uri Rosenthal. Hij pleitte daar opnieuw voor een Paars-pluskabinet, met daarin VVD, PvdA, D66 en GroenLinks.
Cohen wees erop dat in die combinatie drie partijen zitten die winst hebben geboekt. Gevraagd naar de mogelijkheid van een kabinet met de traditionele volkspartijen - VVD, PvdA en CDA - zei hij: ''Daarvan heb ik gezegd dat ik dat niet wil''.
Zo'n kabinet voldoet volgens Cohen niet aan de wens van de PvdA om een zo progressief mogelijke coalitie te krijgen. ''Het zou ook een coalitie zijn waarin twee verliezende partijen meedoen en één winnende en de andere twee winnende partijen aan de kant worden gezet'', zei hij.
Serieus
Cohen vindt dat Paars-plus serieus moet worden onderzocht. ''Wat mij betreft met de inzet om daar echt een succes van te maken, hoewel ik me realiseer dat dat buitengewoon lastig zal zijn'', stelde hij.
Volgens de PvdA-leider liggen de programma's een eind uit elkaar, vooral als het gaat om de omvang van de noodzakelijke bezuinigingen, de sociale zekerheid en de arbeidsmarkt.
Inzetten
''Dat vraagt van alle partijen wat, maar ik ben bereid me daarvoor in te zetten'', aldus Cohen. Volgens hem is het nog absoluut geen gelopen race. Maar ''ik vind het een poging waard, zeker gezien de moeilijke situatie waarin het land verkeert.''
Met de chemie tussen de hoofdrolspelers van Paars-plus zit het volgens Cohen wel goed. ''De chemie is geweldig'', zei hij. ''Als je dit gaat doen, moet je het doen op basis van vertrouwen.''
Cohen noemde het verder ''totale onzin'' dat de PvdA een partij van de stilstand zou zijn, zoals door sommige andere partijen is gesuggereerd.
Verhagen
CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen wil geen voorkeur uitspreken hoe het nu verder moet in de kabinetsformatie. Hij vindt dat die verantwoordelijkheid ligt bij de VVD als grootste partij. ''Het zijn van de grootste partij is niet alleen leuk op de verkiezingsavond, maar brengt ook verantwoordelijkheden met zich mee'', aldus Verhagen vrijdag na afloop van zijn gesprek met Rosenthal.
Volgens hem is het nu aan VVD-leider Mark Rutte om duidelijk te maken welke coalitie hij nu wil, nadat een rechts kabinet onmogelijk is gebleken.
Verhagen wilde niet ingaan op vragen of het CDA bereid is plaats te nemen in een middenkabinet met VVD en PvdA. ''Ik sluit niets uit.''
Fractievoorzitters
Informateur Rosenthal ontvangt vanaf vrijdagochtend vijf fractievoorzitters. Hij praat achtereenvolgens met Job Cohen (PvdA), Maxime Verhagen (CDA), Alexander Pechtold (D66), Femke Halsema (GroenLinks) en Mark Rutte (VVD). De gesprekken gaan bijna de hele dag duren.
Nu een kabinet met VVD, PVV en CDA een gepasseerd station is, wordt gekeken naar coalities die misschien wel mogelijk zijn: 'Paars-plus' met VVD, PvdA, GroenLinks en D66 of een kabinet met VVD, PvdA en CDA.
VVD-leider Mark Rutte liet eerder weten Paars-plus nogal onwaarschijnlijk te vinden omdat VVD en PvdA te ver uit elkaar liggen, vooral als het gaat om de overheidsfinanciën.
© ANP/NovumGeniet, en drink met maten!
Comment
-
Dat vraag ik me af, nieuwe verkiezingen zou ook nog een optie zijn aangezien Rutte nu wel heel erg afhankelijk is van andere partijen, de andere partijen kunnen bijna eisen wat ze willen. Omdat de VVD wel iets moet doen nu een rechts kabinet mislukt is.
Comment
-
Originally posted by Tommyy View PostGeen grap, eerste partij in de wereld die voor de dieren is en in het parlement zit, maar de partij voor de dieren is er niet alleen voor de dieren maar ook voor milieu etc. Dus voor een duurzame wereld.
edit: bedankt
weer wat bijgeleerdOn a long road to insanity.
SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
5 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...5 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment