Tweede Kamerverkiezing 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat er ook uit komt, aangezien pvv geen eerlijke kans krijgt mee te regeren. Laat het nieuwe kabinet er maar snel een puinhoop van maken. Zodat pvv nog groter wordt.
    Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Originally posted by Rob-1984 View Post
      Wat er ook uit komt, aangezien pvv geen eerlijke kans krijgt mee te regeren. Laat het nieuwe kabinet er maar snel een puinhoop van maken. Zodat pvv nog groter wordt.
      Grappenmaker, het kabinet zal altijd stabieler zijn als met de PVV, maar nieuwe verkiezingen zou ik trouwens helemaal niet erg vinden, hoop dat PVDA het lekker uit gaat spelen door flink wat dingen te gaan eisen.

Je kon er trouwens op wachten dat de PVV 'netjes' aan de kant wordt geschoven.

Comment

Stem Niet!

Check deze site eens: StemNiet.nl

Zelf heb ik overigens op de Partij voor Mens & Spirit gestemd.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Ik vind het ook gewoon triest dat PVV nu niet mee gaat regeren. Eerlijk = eerlijk, hun zijn uiteindelijk eigenlijk de grote winnaar. Meneer Verhagen vind ik dan gewoon een misselijke kwal door dat volkomen te negeren, en omdat hij perse niet met pvv wilt regeren niet aan de gesprekken deel neemt om mogelijk tot een akkoord te komen.
          Kut cda, ben blij dat hun de grote verliezers zijn want die Verhagen gun ik helemaal niks nu. Dit had een keer een ander kabinet kunnen zijn, en hadden we kunnen zien of Geert daadwerkelijk in de ogen van de PVV stemmers iets positiefs voor Nederland kon doen.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
            Ik vind het ook gewoon triest dat PVV nu niet mee gaat regeren. Eerlijk = eerlijk, hun zijn uiteindelijk eigenlijk de grote winnaar. Meneer Verhagen vind ik dan gewoon een misselijke kwal door dat volkomen te negeren, en omdat hij perse niet met pvv wilt regeren niet aan de gesprekken deel neemt om mogelijk tot een akkoord te komen.
            Kut cda, ben blij dat hun de grote verliezers zijn want die Verhagen gun ik helemaal niks nu. Dit had een keer een ander kabinet kunnen zijn, en hadden we kunnen zien of Geert daadwerkelijk in de ogen van de PVV stemmers iets positiefs voor Nederland kon doen.
            Mee eens. Nu wordt pvv geboycot...gaan ze in oppositie....2 jaar tot kabinet weer ploft, tot die tijd max oppositie voeren: volgende verkiezingen +30 zetels
            1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Venum View Post
              Mee eens. Nu wordt pvv geboycot...gaan ze in oppositie....2 jaar tot kabinet weer ploft, tot die tijd max oppositie voeren: volgende verkiezingen +30 zetels
              ... en dat geloof jij werkelijk? Man...ik voorspel het LPF effect. Over 4 jaar weet niemand meer wie Geert Wilders is.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                ... en dat geloof jij werkelijk? Man...ik voorspel het LPF effect. Over 4 jaar weet niemand meer wie Geert Wilders is.
                Hoelang denk je dat ze nu al meedraaien? Ja als Geert vermoord wordt dan krijg je gelijk. Als PF nog had geleefd, had die partij ook nog bestaan!
                1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Venum View Post
                  Hoelang denk je dat ze nu al meedraaien? Ja als Geert vermoord wordt dan krijg je gelijk. Als PF nog had geleefd, had die partij ook nog bestaan!
                  ...hij zal sowieso zijn leven lang bewaakt moeten worden want er zijn veel mensen (zelfs wereldwijd) die hem dood wensen. Verder denk ik echt dat zijn idealogie geen lang leven beschoren is.

Comment

vind het coalitie gebeuren altijd jammer. Niet alleen nu, maar ook in voorgaande verkiezingen. Je wordt dan meestal opgezadeld met de partij die de meeste stemmen had en dan een aantal partijen die niemand echt wilt. Nu worden we weer opgezadeld met partijen die niemand echt wilt omdat de grote drie niet samen willen regeren. Democratie en luisteren naar het volk...yah right. En dan afvragen waarom er mensen zijn die niet willen stemmen. Kan ze prima begrijpen. Op deze manier heeft je stem geen ene toegevoegde waarde als er toch niet naar geluisterd wordt.

=edit=
                    http://www.stemniet.nl/
                    hmm....niet zo vreemd inderdaad. Krijg ook elke keer steeds meer het idee dat het geen fuck uit maakt. Omschrijving van schijndemocratie klopt inderdaad met hoe ik het ervaar de afgelopen 3 verkiezingen. Ik ga liever ook niet stemmen. Of ik stem op een niks zeggende partij, want het maakt toch geen reet uit.
                    Last edited by Falstyr; 19-06-2010, 07:59.

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Bullshit. We weten allemaal nog wie Pim Fortuyn was en wat hij heeft gedaan en wat er uit voortkwam. Na Geert komt er gewoon weer iemand anders en blijft de geschiedenis zich herhalen net zolang tot er wel een keer geluisterd wordt ipv het idiote struisvogel gedrag wat er al 8 jaar gaande is...als het al niet langer is.

Comment

• Dat coalitie gedoe met al die partijen is wel raar ja. Ze lokken je stem met goede punten, maar in NL moeten de regerende partijen ALTIJD water bij de wijn doen (CDA uitspraak bah), omdat ze alleen nooit een meerderheid hebben van >76zetels
                        1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

• Originally posted by Tommyy View Post
                          Die begrijp ik niet helemaal, ik vind het best goed dat er een partij voor de dieren is.
                          Zie liever dat bijv. grote partijen zoals pvda, vvd enz. ook voor de dieren komen.
                          Denk niet dat daar aparte partijen voor nodig zijn.

Hoeft allemaal niet extreem, maar gewoon redelijk.

En uiteindelijk is nederland in vergelijking met de wereld goed voor zn dieren.
                          Als je kijkt naar het buitenland hoe deze dieren behandelen is het in nederland een paradijs.
                          Maar het kan altijd beter, zoals castreren met verdoving, meer ruimte enz.

Comment

• Originally posted by DeRakker View Post
                            Zie liever dat bijv. grote partijen zoals pvda, vvd enz. ook voor de dieren komen.
                            Denk niet dat daar aparte partijen voor nodig zijn.

Hoeft allemaal niet extreem, maar gewoon redelijk.

En uiteindelijk is nederland in vergelijking met de wereld goed voor zn dieren.
                            Als je kijkt naar het buitenland hoe deze dieren behandelen is het in nederland een paradijs.
                            Maar het kan altijd beter, zoals castreren met verdoving, meer ruimte enz.
                            Tja maar het verschil met de Partij voor de Dieren is dat zij wel altijd dierenbelang voorop stellen en de rest va nde politieke partijen stellen menselijk economisch belang altijd voorop. Daarom is er een aparte partij voor de dieren nodig.

Comment

• VVD, PvdA, GroenLinks en D66 samen naar Rosenthal

Uitgegeven:20 juni 2010 18:44Laatst gewijzigd:20 juni 2010 19:14
                              DEN HAAG - De fractievoorzitters van VVD, PvdA, GroenLinks en D66 melden zich maandagochtend gezamenlijk bij informateur Uri Rosenthal.

© ANP

De informateur wil met het gesprek uitvinden of er mogelijkheden zijn om serieus te gaan onderhandelen over een zogenaamd Paars-pluscoalitie met deze partijen.
                              Mark Rutte (VVD) gaf eerder aan dat hij deze optie niets vindt, omdat er dan een te links kabinet zou komen. Zijn voorkeur gaat uit naar een combinatie VVD, CDA en PvdA. Maar daar wil Job Cohen (PvdA) nu niets van weten: Cohen wil dat deze Paars-plusvariant serieus wordt onderzocht.

Ook Alexander Pechtold (D66) en Femke Halsema (GroenLinks) geloven dat deze mogelijkheid de beste is. Pechtold wijst op de samenwerking in het eerste Paarse kabinet begin jaren negentig dat eveneens fors moest bezuinigen en aan de slag moest voor meer werkgelegenheid.

Tussenstap

Rosenthal beschouwt het gesprek als een tussenstap in de kabinetsformatie. Eerder bekeek hij de mogelijkheden van een coalitie met VVD en PVV, de grootste partij en de grootste winnaar.
                              Maar Rosenthal moest concluderen dat dit geen begaanbare weg was. Vrijdag sprak hij de fractievoorzitters van alle partijen in de Tweede Kamer en besloot hij tot het oriënterende gesprek met VVD, PvdA, D66 en GroenLinks.

Koningin

Het Kabinet der Koningin heeft bekendgemaakt dat Rosenthal zondagavond contact heeft gehad met de Koningin. Tijdens het gesprek heeft de informatieur de Koningin ingelicht over de huidige stand van zaken rondom de kabinetsformatie. Wat er inhoudelijk besproken is, is niet bekendgemaakt.
                              © ANP/NU.nl

Comment

• Kiezers blijven mening herzien

Uitgegeven:20 juni 2010 11:13Laatst gewijzigd:20 juni 2010 13:29
                                DEN HAAG - Kiezers wisselen nog steeds van voorkeur. 15 Procent zou na een week verkennende gesprekken tussen politieke partijen nu een andere keuze maken dan op 9 juni bij de Tweede Kamerverkiezingen.

© ANP

Daardoor zou de VVD met 29 zetels nog wel de grootste worden, maar de partij weet nu de PVV met 28 zetels kort achter zich.
                                Dat blijkt uit de zondag gepubliceerde peiling van Maurice de Hond. Volgens dat onderzoek volgt de PvdA met 27 zetels op de derde plek, en is het CDA de vierde partij met negentien zetels.

De VVD kwam met 31 zetels uit de verkiezingen van begin juni, de PvdA heeft er 30, PVV 24 en CDA 21.
                                Ook de SP zou nu een zetel hoger uitkomen op 16 (nu 15), net als D66 en GroenLinks die 10 zetels hebben maar in de peiling op 11 staan, en ChristenUnie die 5 zetels heeft en er nu weer 6 zou krijgen. De Partij voor de Dieren zou 1 van de 2 zetels kwijtraken, de SGP blijft gewoon op 2 zetels staan.

Coalitie

Afgaand op de peiling zou een coalitie van VVD, CDA en PvdA geen ruime meerderheid hebben in de Tweede Kamer, want de combinatie komt uit op 75 zetels. Samenwerking tussen VVD, PVV en CDA levert 76 zetels op.
                                Vooral stemmers op SP en PVV denken dat er al in 2011 weer verkiezingen zullen zijn.

Peiling

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag.
                                Als deelnemers de vraag voorgelegd krijgen op wie ze nu zouden stemmen, zien ze eerst hun oude keus voor zich. Zo worden de veranderingen in stemgedrag per individu geregistreerd.
                                © ANP

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X