Tweede Kamerverkiezing 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Informateur nodigt Halsema en Pechtold uit

Uitgegeven:23 juni 2010 19:32Laatst gewijzigd:23 juni 2010 19:34
    AMSTERDAM - Informateur Uri Rosenthal praat donderdag met GroenLinks en D66. GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema staat om 10.00 uur op de rol en om 11.15 uur volgt D66-leider Alexander Pechtold, meldt het Bureau Woordvoering Kabinetsformatie woensdag.

© ANP

Waar de gesprekken over gaan, is niet bekendgemaakt.
    Nadat twee opties waren afgeschoten bekeek Rosenthal woensdag of het mogelijk is een kabinet te smeden tussen VVD, PvdA en CDA. Dat lijkt niet het geval.

PvdA-leider Job Cohen zei graag een coalitie van de vijf partijen PvdA, VVD, CDA, GroenLinks en D66 te zien. De PvdA wil volgens hem niet de enige linkse partij zijn in een coalitie met twee rechtse partijen.

Middenkabinet

D66 en GroenLinks lieten echter weten dat ze zo'n breed middenkabinet nu niet zien zitten. Een woordvoerder van Cohen liet daarna weten dat een coalitie bestaande uit vijf partijen volgens de PvdA-leider daarom niet haalbaar is.
    Met het CDA en de VVD samen een coalitie vormen is voor hem echter nog altijd geen optie.
    Eerder liepen gesprekken over 'paars-plus' (VVD, PvdA, D66 en GroenLinks) op de klippen. VVD-leider Mark Rutte wilde geen paars-plus, hoewel deze coalitie nog altijd de voorkeur heeft van Cohen. Ook een rechts kabinet van VVD, PVV en CDA bleek eerder niet realiseerbaar.
    © Novum
    Geniet, en drink met maten!

Comment

• De PvdA wil volgens hem niet de enige linkse partij zijn in een coalitie met twee rechtse partijen.
      Leuk dat je dan wel denkt dat de VVD'er Rutte wel graag met vier linkse partijen zit.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Wat een schijt mongolen ook daar in den haag. Zal je dalijk hebben dat we opnieuw naar de stembus kunnen gaan omdat de ego's daar te dik zijn en ze er niet uit komen.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Het CDA moet gewoon buigen: VVD, CDA, PVV. Basta.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
            Het CDA moet gewoon buigen: VVD, CDA, PVV. Basta.
            Ik vind het niet leuk, en met mij heel links nederland... maar het zal waarschijnlijk wel gebeuren ja. bah...
            Geniet, en drink met maten!

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
              Het CDA moet gewoon buigen: VVD, CDA, PVV. Basta.
              inderdaad. we hebben niet voor niks daar op gestemd. Moeten ze niet opeens wat anders verzinnen waar het gros van nederland niet achter staat. dan is dat hele stemmen gewoon nutteloos.

Te veel partijen kan ik me ook in vinden. Je partijen voor de meest idiote dingen zoals Partij van de Diere, Partij voor de Moslims, Piraten Partij en weet ik wat nog meer. En zoveel verschil zit er niet eens tussen al die splinter partijen. Zou veel beter zijn als we eens even zouden huishouden en een lading partijen afschaffen tot er nog maar 5 of 7 partijen over zijn en meer niet. Wil je een andere partij oprichten pech gehad. Probeer maar of 1 van de andere partijen bereid jouw standpunt aan te willen horen en deels te integreren.

Alle partijen die door drenkt zijn van religie moeten niet eens bestaansrecht hebben in de politiek. Kerk en staat zijn zogenaamd gescheiden...maak dat nu maar eens hard en knikker partijen zoals SGP/CU er uit. Mensen die in de middeleeuwen hebben geen bestaansrecht laat staan stemrecht wat mij betreft. Kom eerst maar eens in het moderne tijdperk dan praten we verder.

Gedoe zoals in amerika dat je 2 keuzes hebt en een derde aanhangsel werkt ook weer niet. Dus iets meer partijen zijn wel zo prettig. Maar Nederland is door gedraaid daar in.

Comment

• Heel veel (bejaarde) mensen stemmen op het CDA, omdat ze daar al jaren op stemmen. Klakkeloos stemmen ondanks dat het CDA juist hun kapot maakt.
                En zelfs met al die 'trouwe' stemmers is er nog niets over gebleven van het CDA, dan moet er bij het CDA toch een belletje gaan rinkelen.
                Maar zoals de meeste zware christenen hebben ze een reusachtig blok voor hun kop.

@Tommy; Weet je wel wat je wilt?!
                Eerst klaag je dat Wilders de boel kan overnemen, en vervolgens wil je dat de koningin minder te zeggen krijgt. Beetje dubbel he. En je reden raakt ook kant noch wal.

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Maar ik zie Wilders ook liever niet in een kabinet. Gewoon omdat we er als land mee voor lul staan naar het buitenland toe en naar onze eigen allochtonen toe.
                Alsof onze voormalige ja-knikker zon goed figuur sloeg. En alsof die miljarden die in zaken werden gepompt die puur en alleen door de EU bepaald werden, zo verstandig was. Om nog maar te zwijgen over al die extra levens en miljarden die naar Afganistan gingen, omdat balkenende alles deed wat de VS vroeg.
                Eerst in het eigen land de zaken op orde hebben, dan pas verder kijken.

Comment

• Originally posted by Patricia86 View Post
                  Eerst in het eigen land de zaken op orde hebben, dan pas verder kijken.
                  Eerst zorgen dat je eigen zaken op orde zijn eer je anderen helpt. 1 van mijn motto's waar velen op neer kijken omdat het zogenaamd a-sociaal en zelfzuchtig is. Als het aan mij lag zou ik Griekenland gewoon geen hulp gegeven hebben. Andere instanties die hulp krijgen ook afkappen. Al het geld in ons eigen land stoppen tot we er weer bovenop zijn.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                    Eerst zorgen dat je eigen zaken op orde zijn eer je anderen helpt. 1 van mijn motto's waar velen op neer kijken omdat het zogenaamd a-sociaal en zelfzuchtig is. Als het aan mij lag zou ik Griekenland gewoon geen hulp gegeven hebben. Andere instanties die hulp krijgen ook afkappen. Al het geld in ons eigen land stoppen tot we er weer bovenop zijn.
                    Inderdaad, Griekenland heeft het voor zichzelf verpest... Een land waar je met +- 50 jaar al met pensioen kan wtf.
                    Dik 5 miljard "lenen", over hoeveel eeuwen denken ze dat geld terug te hebben?

Daarbij is, zoals jij ook al zegt over 't cda, die verhagen is gewoon een egoistisch egotrippertje die ondanks dat de pvv de sterkst gegroeide partij is toch nog weigerd ook maar op te dagen bij een gesprek. Hoezo "Maakt mij niet uit wat PVV zegt, wil en aanpast, wij willen niet met ze regeren"

Comment

• @Tommy; Weet je wel wat je wilt?!
                      Eerst klaag je dat Wilders de boel kan overnemen, en vervolgens wil je dat de koningin minder te zeggen krijgt. Beetje dubbel he. En je reden raakt ook kant noch wal.
                      Ik weet wat ik wil en dat zeg ik dan ook, hoezo is het dubbel, ik vindt gewoon dat het koninklijk huis achterhaald is en dat heeft in mijn optiek niks met Wilders te maken.

Comment

• CDA moet gewoon hun bek houden en water bij de wijn doen. Anders trappen we ze eruit en proberen andere linkse partijen. Willen ze allemaal niet mee werken...pech. Dan wordt het VVD/PVV en worden er gewoon theoretisch zetels van de linkse weg gejat en gegeven aan die twee hoofd partijen zodat ze op papier wel gewoon de coalitie zijn met het merendeel van de zetels aan hun kant.

Is misschien niet de juiste manier, maar als links niet mee werkt moeten ze niet gaan dwingen om de stem van kiezers nutteloos te maken door uiteindelijk toch een links kabinet te krijgen.

Maar goed. zat laatst debat te volgen tussen wat gasten op nederland 1. Een jurist, en nog wat gasten. Ze maakten duidelijk dat er zoveel moet gebeuren dat er daadwerkelijk ingrijpende wijzigingen gemaakt kunnen worden dat het eigenlijk geen zin heeft dat de partijen uberhaupt keuzes en besluiten maken. Uiteindelijk veranderd er weinig tot niks. ook zij waren van mening dat het hele nederlands politiek stelsel op de schop moet.
                        Last edited by Falstyr; 24-06-2010, 18:59.

Comment

• Wat is nu het verschil tussen staken, en werkweigering? Behalve dat je voor het laatste ontslagen kan worden? Weigering om samen te werken, is toch ook een vorm van werkweigering?

Originally posted by Tommyy View Post
                          Ik weet wat ik wil en dat zeg ik dan ook, hoezo is het dubbel, ik vindt gewoon dat het koninklijk huis achterhaald is en dat heeft in mijn optiek niks met Wilders te maken.
                          Je ziet een onrealistisch probleem. Dat probleem wil je niet, maar de oplossing ook niet.
                          Wat is jouw geniale plan dan?

Comment

Wat is dit nu weer? Ik ben het met je eens, dat hoort niet

Comment

• Zo vreemd is het niet. Op kleinere schaal doen we dat ook. Je gaat mensen in je omgeving echt niet helpen als jezelf in de problemen zit. Waarom zou een land het opeens wel moeten doen. Dat is meten met 2 maatstaven en hypocriet gedoe. Net zoals die zelf ingenomen figuren in hun prius wagentjes.

Comment

Vind ik ook maar waarom ze het hebben gedaan is omdat ze denken wanneer griekenland failliet gaat, de euro ook fors omlaag gaat.
                                Dus wanneer je het land failliet zal laten gaan, waren we er nog slechter vanaf gekomen omdat er nog meer landen op de afgrond staan en dit een slecht signaal afgeeft aan beleggers enz..

Marja het is allemaal maar denkwerk van als als als...

En volgens mij hebben we toch geen geld gegeven? is toch meer als wanneer het land in nog meer moeilijkheden komt ze het geld dan pas krijgen? als soort verzekering.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X