Accijns op vet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Accijns op vet

PowNed : Denen hamsteren vet

Denen hebben de afgelopen week hun best gedaan zo veel mogelijk producten met veel verzadigde vetten in te slaan. Dit omdat er vanaf vandaag een belasting op verzadigd vet is ingegaan. De Denen hadden het vooral op pizza's, roomboter, vlees en volle melk voorzien. "Wij hadden tonnen boter en margarine in voorraad om de verkooppunten te voorzien'', aldus een woordvoerder van melkproducent Arla.

De belasting is ingevoerd om het groeiende probleem van overgewicht tegen te gaan. Volgens de nieuwe wet wordt op elke kilo verzadigd vet 16 kroon (2,15 euro) geheven. Dat betekent dat een pakje roomboter bijvoorbeeld 2,2 kroon duurder wordt. De Deense vereniging van bedrijven ziet de nieuwe belasting als een bureaucratische nachtmerrie voor producenten en winkels. Bovendien leidt zij er niet toe dat de Denen gezonder worden, vreest de vereniging.

Wat denken jullie hiervan? accijns op vet, kunnen ze niet beter accijns gooien op snackbars ed?
    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Ze kunnen beter accijns gooien op McDonalds en dat soort snackbars en op toegevoegde suikers..
    "Straight outta gym"

Comment

Wat een onzin...

Iemand moet zelf weten wat hij vreet, voor die 0.50 euro cent extra zal ik die pizza toch niet laten staan...
      Helpt geen barst, accijns op alcohol en sigareten is normaal, alleen op de basis wat een mens nodig heeft zoals voedsel slaat nergens op...

Ohja en van mij mogen ze de soft drugs kosten verhogen €3,- voor een jointje, nou als ik het kon bepalen zou ik er 30,- van maken..
      Make it happen, shock everyone!

Comment

Is zoals de vettax...slaat nergens op als de tax niet gebruikt wordt om het onderliggende doel te bereiken.

Gezond eten is 2x zo duur als ongezond. Vettax zorgt dat ongezond eten duurder wordt, maar er wordt niets gedaan om gezond leven goedkoper te maken. Of te wel het goed te dichten tussen gezond/ongezond. Die vettax en de inkomsten er van zouden in mijn ogen gebruikt moeten worden om sportscholen te subsideren zodat abbo's goedkoper worden net zoals in Duitsland. Of dat de tax gebruikt wordt om gezonder voeding te subsideren en dus goedkoper te maken waardoor het gat gedicht wordt met ongezond vreten en dus meer mensen die goedkoper eten kopen. En tentjes zoals bij dordrecht CS die dan een grotere kans op slagen hebben. Want 3-4 euro voor een gezond stokbroodje met tonijn of iets terwijl aan de overkant smullers zit met een zak friet voor 1,20.

Comment

Triest dat een overheid zich hier mee gaat bemoeien. Als mensen graag willen drinken, roken of vet eten dan moeten ze dat zelf maar weten. Ik vind dat een overheid wel mag voorlichten in dezen, maar dit soort maatregelen vind ik te betuttelend. Net als die voorstellen voor een hogere premie voor rokers, drinkers en weet ik wat al niet nog meer. Je wilt toch niet hebben dat je je voor alles moet gaan verantwoorden?
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
            Net als die voorstellen voor een hogere premie voor rokers, drinkers en weet ik wat al niet nog meer. Je wilt toch niet hebben dat je je voor alles moet gaan verantwoorden?

Nee...........maar toch raakt dat meer mensen dan alleen de rokers en de drinkers zelf.
            Door moedwillig risico's te nemen met je gezondheid en dan gaan janken als het mis gaat en dure behandelingen en medicijnen nodig hebben, maakt de zorg voor mensen die wel op hun gezondheid letten onbetaalbaar. Wil je roken, drinken, je klem vreten? Prima toch, maar dan wel een hogere premie voor het risico dat je loopt en waar je medemens nu zo leuk aan meebetaalt.

Het is vast niet uitvoerbaar en controleerbaar, maar ik meen het wel degelijk.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              Nee...........maar toch raakt dat meer mensen dan alleen de rokers en de drinkers zelf.
              Door moedwillig risico's te nemen met je gezondheid en dan gaan janken als het mis gaat en dure behandelingen en medicijnen nodig hebben, maakt de zorg voor mensen die wel op hun gezondheid letten onbetaalbaar. Wil je roken, drinken, je klem vreten? Prima toch, maar dan wel een hogere premie voor het risico dat je loopt en waar je medemens nu zo leuk aan meebetaalt.

Als je te zwak bent om te werken krijg je gratis geld, oftewel een uitkering. Dat heet sociaal. Maar als je te zwak bent om te stoppen met roken moet je naast dat je al een bak belasting betaalt voor dat spul ook nog is meer premie gaan betalen? Zo van..fuck de verslaafden, draai zelf maar voor de consequenties op. Straks ook doen met werkelozen..fuck jullie, geen uitkering meer, werken voor je centen anders met een lege maag in je kartonnen doos kruipen......mensen die te hard rijden lopen ook meer kans een aanspraak te moeten doen op het zorgstelsel...3 keer in een jaar geflitst, hup, zorgpremie omhoog, moet je maar niet te hard rijden. Oja, mensen met teveel zon uren in een jaar ook aanpakken, mag niet zo zijn dat mensen die verstandig omgaan met in de zon liggen en zonnestudios straks op moeten draaien voor dat bruine wijf met huidkanker. Volgens mij is het geen goed idee om rokers op die manier te gaan benadelen, dan zouden er meer mensen de sjaak moeten zijn, niet alleen de rokers.

Comment

Dat is lastig en er komen toch nog extra kosten bij. Het kan veel simpeler; gewoon de accijns op rookwaren flink verhogen en je bent er klaar mee. Dan is er ook geen gemekker over of het wel of niet eerlijk is om hogere premies te eisen van rokers en je hoeft ook niet te controleren of iemand nu wel of geen roker is.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Groot grijs gebied inderdaad, niet uit te voeren ook(dat van die zorgpremie gebaseerd op risico's) maar ben het wel met beaudien eens
                  189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                  Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

haha, deze mensen denken dus nog steeds dat verzadigd vet slecht voor je is?

vre-se-lijk.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                      Ze kunnen beter accijns gooien op McDonalds en dat soort snackbars en op toegevoegde suikers..

Ja idd.

Ik loop bijna dagelijk voorbij de mac.

En elke keer zie ik de zelfde mense met vraat zucht.
                      Mense die van snachbar of de toko nog effe naar mac gaan om zig lekker vol te proppen.

Niet iedereen natuurlijk, maar ik vindt altijd zo onsmakelijk.

Comment

Waarom, in godsnaam?? Ik haat het als de overheid allerlei dingen beslist voor haar burgers, we zitten toch niet met zijn allen in de creche of wel? Over 30 jaar zijn we allemaal precies hetzelfde, worden we dagelijks in een fabriekje gecontroleerd of alles het nog doet en of we geen stoute dingen aan het doen zijn... Bitch please, laat me gewoon doen wat ik wil.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                          haha, deze mensen denken dus nog steeds dat verzadigd vet slecht voor je is?

vre-se-lijk.
                          Dat is het ook Viranelly, al predik je er nog zo over.
                          Dit gaat over grote hoeveelheden verzadigd vet.
                          Ze hebben het niet over een beetje kokosolie ofzo.....
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Ostra View Post
                            Maar als je te zwak bent om te stoppen met roken moet je naast dat je al een bak belasting betaalt voor dat spul ook nog is meer premie gaan betalen? Zo van..fuck de verslaafden, draai zelf maar voor de consequenties op. .

Ik ben blij dat jij mijn punt inderdaad précies begrijpt.

Comment

Dat is het ook Viranelly, al predik je er nog zo over.
                              Dit gaat over grote hoeveelheden verzadigd vet.
                              Ze hebben het niet over een beetje kokosolie ofzo.....
                              lol, zelfs Marnop kwam er laatst nog mee dat het geen kwaad kan

van verzadigd vet is het nadeel dat het lichaam maar een klein deel kan gebruiken

wat niet wil zeggen dat het andere deel je aderen dicht zal slibben ofzo

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X