Spieren defineren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spieren defineren

En hoe kan je het beste je spieren gaan defineren?

Ten eerste zorgen dat je wat te definiƫren hebt. Dus massa.
    En het meest effectieve is doormiddel van een goed dieet in combinatie van cardio te zorgen dat het laagje vet tussen de huid en de spieren te verbranden.

gr

Comment

- lager vetpercentage
      - minder subacutaan vocht ophouden
      - op voornamelijk myofibrilaire hypertrophy trainen (1-6reps) ipv op sacroplastische (7-x)
      Last edited by Genjuro; 18-04-2007, 21:37.
      the one and only tabata overlord

Comment

ik dacht juist altijd hoger in reps gaan zitten?

Comment

dat denken veel mensen, maar is dus complete larie
          the one and only tabata overlord

Comment

de hoeveelheid caloriƫn die verbrand met hoge reps is minimaal. je kunt dan beter kiezen voor minder reps zodat je meer energie verbruikt met herstel en opbouw. Dan gaat ook je rust metabolisme omhoog.

gr

Comment

Heel interessant...
              Ik wil ook mijn spieren gaan defineren. Ik ben namelijk (voorlopig) al tevreden met de massa die ik heb. Ik had een ander idee in gedachte om dit aan te pakken en ik wil jullie mening daarover horen.

Dus als ik aan mag sluiten op de vraag van G5 dan is mijn vraag:
              Ik heb nu een poos op 8 herhalingen getraind met 3 sets.
              Ik wilde mijn herhalingen gaan verhogen naar 12 met een hogere trainingsdichtheid.
              Na ongeveer 4 weken wilde ik het dan zelfs naar 20 herhalingen brengen met een zeer hoge trainingsdichtheid.
              Dan wil ik het terugbrengen naar 15 herhalingen met een wat lagere trainingsdichtheid enzovoorts.

Op deze manier wil ik mijn lichaam als het ware laten "schrikken". Hij krijgt niet de kans ergens aan te wennen en daarmee hoop ik met defineerdoel te bereiken.

Wat denken jullie? Is er wat voor te zeggen of raden jullie toch aan om voor de myofibrilaire hypertrophy te gaan?

Comment

Afwisseling is zeker goed. Maar bij het definiƫren van spieren gaat het vooral om het laagje vet wat tussen de huid en spieren te verminderen. Meer herhalhalingen hebben hier niet zo veel ivloed.
                Spier defenintie kun je ook vergroten door je spieren te laten groeien. Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen om wat meer hh te doen zodat je meer hypertrofie krijgt en dus de definitie toeneemt.
                Een goed dieet in combinatie met cardio is op korte termijn het meest effectief voor meer spierdefinitie.

gr

Comment

Originally posted by hckid View Post
                  ik dacht juist altijd hoger in reps gaan zitten?
                  Dit heb ik de eerste 2 jaar lang gedacht, mn studie wees heel anders uit. Ik ben nu weer begonnen om voor de zomer een klein beetje droger te worden en dat doe ik met een heel streng dieet, en maar een klein beetje cardio. Cardio doe ik slechts met een normale intensiteit(is beter) en dat doe(zon 35 min per keer) ik slechts 2x per week na mn training en nadat ik de nodige eiwitten tot me heb genomen. Verder blijf ik gewoon op massa trainen met 8 tot 10 herhalingen afgewisseld met 15 of meer herhaingen, niet om zogenaamd droger te worden, maar om met intensiteitsverschillen mijn lichaam te prikkelen.

Ik heb nadat ik geopereerd ben geweest aan mn rug weer enorm hard getraind en ben van 64 kilo weer opgeklommen naar 76 kilo in 7 maanden en mijn vetpercentage is ook wat teveel geworden...nu is het slechts een kwestie van voedingsdiscipline om alles weer te defineren.

Comment

zonnebank

Comment

Haha, ja dat kan je ook overdrijven..als je naar coleman bijv kijkt soms..,lijkt net een neger

Maar serieus, gaat echt om voeding en je moet dus een dieet gaan volgen. En Nu niet zomaar een dieet, want die werken idd niet, maar systematisch te werk gaan. Het moet net als een traingsschema werken waar je bijv massa wilt winnen...nu wil je vetprecentage verliezen dus dat wil zeggen dat je er steeds een techniek bij moet bedenken. Bij massa bouw je iets op, nu bouw je iets(vet)af. Bijv iets meer cardio erbij, nog wat calorien minder, maar dan wel weer meer eiwitten, een vetverbrander gebruiken etc etc. Alleen zo kan je je spieren defineren, en daar ben ik nu ook mee bezig. Wat het trainen betreft, ik blijf bijna altijd langzame en gecontroleerde bewegingen maken met zo'n 6 tot 8 reps. behalve de afgelopen maand heb ik sets gedaan waarbij ik de eerste 5 reps zo snel mogelijk deed, de volgende 5 zo langzaam mogelijk, en de laatse 5 gewoon normaal. Ik voelde het duidelijk aan mn lichaam moet ik zeggen

Comment

Originally posted by Guines View Post
                        Haha, ja dat kan je ook overdrijven..als je naar coleman bijv kijkt soms..,lijkt net een neger
                        Pics?

Comment

Google.nl

Graag alleen serieuze posts...

/ FORUMBAN

Comment

volgens mij gaat het hier er behoorlijk serieus aan toe

Met zonnebanken defineer je niks, het lijkt alleen duidelijker naar voren te komen, zit toch een verschil in. Al die professionele body-builders smeren zich helemaal in met die troep. Ik blijf het walgelijk vinden, maar iemand die poepbruin is geworden na een zomervakantie, waaronder ik, vind ik heel anders.

Comment

Bedankt voor het delen van je ervaringen en voor de tips Guines

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X