buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bparade View Post
    als ik mijn ''buikje'' onderaan naar beneden duw kan je mijn buikspieren mooi zien zitten, moet dus nog wat trainen, dieeten....

kijk dat herken ik :P denk dat ik ze wat meer moet gaan pompen dmv machine crunches ofzo. of word dit sterk afgeraden? * heb vaak wel het geval dat ik teveel met mijn armen aan dat ding trek *

Comment

Als je dat niet doet, dan is het wel aan te raden.
      Bij mij is het ook alleen nog een kwestie van vet verliezen, vooral aan de onderkant. Ze springen er bij mij ook al aardig uit.

Comment

bedankt voor de reacties !!

en nu maar trainen

Comment

ik doe zelf meestal 3x per week buikspieren. Dit doe ik dan 20 minuten lang, liggend op een matje. ik begin bij de upper buikspier, ga zo per rij naar beneden. Sluit af met de zijkant.

je doet zo ongeveer 500 a 600 herhalingen inclusief tussepauzes.
          4 verschillende sets voor bovenbuikspieren (totaal = 100 herhalingen)
          4 voor midden-boven (totaal = 100 herhalingen)
          4 voor midden onder (totaal = 100 herhalingen)
          4 voor onder (totaal = 100 herhalingen)
          4 voor de zijkant (totaal = 100 herhalingen)

daarna doe ik de onder rug.

zelf zie ik snel tot zeer snel resultaat.

Comment

heeft dat nu echt nut dan? Zoveel herhalingen voor de buik?
            Trainingslog Farmboy:

Comment

nee, buikspieren zijn spieren zoals anderen. Die train je dus zoals de anderen

En de buikspier bestaan uit de rechte buikspier(de blokjes), de obliques(zijde van je buik), de schuine buikspier(net naast de blokjes, kun je ook blokjes hebben, en de transversus abominus(juiste spelling ontglipt me) of binnenste buikspier.

500 herhalingen is absurd. Ga je enkel wat meer uithouding mee krijgen.

Verdeling in onder/boven/boven midden enz is even absurd. Het is 1 spier, die in blokjes word gesneden door pezen.
              the one and only tabata overlord

Comment

Vaak wordt gedacht dat je bij het trainen van je buikspieren je een flink aantal herhalingen moet maken. Het enige verschil met andere spieren in het lichaam is dat buikspieren vaak een groter uithoudingsvermogen hebben. Dit komt omdat deze spieren ervoorzorgen dat je lichaam in balans is en zijn dus een groot deel van de dag in meer of mindere mate in actie.

Zoals eerder gezegt is het onzin de rechte buikspieren te verdelen in meerdere delen. Wel kun je met bepaalde oefeningen accenten leggen op het bovenste deel of het onderste deel van de rechte buikspieren.

Beter is het te kiezen voor een verdeling van rechte en shuinebuikspieren.
                Zelf maak ik niet meer dan 20 hh per set. Als ik meer dan 20 HH kan maken verhoog ik het gewicht in de oefening.

gr

Comment

hey

tja ik doe zelf om de 3 dagen 500 reps met zn stom apperaat op 30 kilo...dus 5x100 en dan doe ik nog schuin en dat die ik linker pack 50 x en rechter ook 50 dan heb ik om de 3 dagen 600 buik gedaan..ben dr pas mee begonnen mare ik begin beetje te voelen en te zien het is wel door bikkelen en dit begon ook als wedtrydje wie meer kon doen :P

Comment

dat zijn toch wel echt veel herhalingen

ik doe 4 x 50____-> met mijn benen onder hoek van 90°
                    en dat voel ik zeer zeer goed, scheuren, brandend gevoel ?

Comment

Ik train buikspieren altijd in 4 sets van 12
                      en dan bovenste,middelste onderste en schuine.
                      en dan op zwaarste punt 2 seconden vast houden.
                      dan voel je je buikspieren na 10 keer al branden in plaats van na 100 keer

werkt echt goed

Comment

moet je de buikspieren eens op een skippybal gaan doen.
                        probeer dan maar nog eens de dertig te halen, dat red je niet.
                        als ik 15x heb gedaan dan voel ik ze enorm branden en kan dan ook max 20 make.
                        je moet alleen de juiste techniek vinden, als je dat hebt dan voel je ze naar de 10x wel branden.
                        daarna doe ik altijd op een bankje met gewicht op mijn borst zon 10 kg.
                        kan ze al aardig zien alleen de vetpercentage moet naar beneden 10& ofzo
                        kheb nu 13&

grtz
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

je vetpercentage moet zeker onder de 12 % zitten en denk dat het ook wel met aanleg te doen heeft jah
                          en niet iedere dag trainen spier heeft ook rust nodig voor als je met gewichten traint
                          rg

Comment

Heb nooit het nut gezien om tig honderd herhalingen te doen. De buikspieren zijn hetzelfde als elke andere spiergroep. En de blokjes ontstaan door de pezen dur er tussen getrokken wordt.

Zelf doe ik 3sets van 15 herhalingen en als ik dat haal doe ik er extra gewicht bij voor een grotere weerstand. Op een halve bal sit-ups. Op een bank incline reversed crunch en de obliques pak ik bij andere oefeningen mee. En dit doe ik 3x in de week met 1 dag rust er tussen. Werkt goed genoeg. 90-100 herhalingen voor de buikspieren op een dag en meer doe ik echt niet. Vind het een veels te saaie spiergroep om te trainen.

Comment

hoe en waar kan je je vet percentage meten?

Comment

moet je een dietiste bellen. 4 consulten per jaar gratis
                                die van mij gebruikt een vetklem en dat is wel nauwkeurig genoeg. Moet je het wel steeds door dezelfde persoon laten doen, omdat andere mensen het misschien anders meten
                                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X