meer of minder herhalingen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• meer of minder herhalingen?

hallo,

ik vroeg mij af wat nou beter is voor mij om meer spiermassa op te bouwen,
    ik pak nu altijd 3 setjes 12, 10, 8. en dan van laag naar hoog met gewicht, dus als ik met 12 begin pak ik 25 kilo, en ik eindig met 8 met 50 a 60 kilo.

maar nu is mij vertelt dat ik beter 3 setjes van 15 kan pakken met elke set meer gewicht.

ik weet dus niet wat voor mij het beste is om meer resultaat te boeken, ben namelijk best slank.

je zegt in het kleine stukje tekst al 2x VOOR MIJ ofzo..
    wij kennen jou niet, je voelt hoe je lichaam reageert op bepaalde dingen,
    dit moet je zelf voelen.
    dat wil zeggen en dat geld hier voor iedereen maat, dat het bij iedereen anders is. en het dus ook zelf moet ondervinden

Ik kan bevoorbeeld goed met 3x12 werken, jij mss niet mss wel. Misschien werkt het piramidesysteem zelfs beter voor jou. Op zulke vragen kan je eigelijk weinig of niets op antwoorden. Het is voor iedereen anders en moet je dus zelf ondervinden probeer maar eens uit en doe hetgeen waar je jezelf het lekkerst bij voelt.
    only the strongest will survive

Comment

is verschillend. Hangt voor een groot deel van je lichaam af en van je voorkeur. Maar 15 hh is wel erg veel..

Toen ik op echt op massa trainde, ging ik laag in de hh op compounds (rond de 6) en hoger op de isolatie oefeningen (8 of 10)

greetz
      Trainingslog Farmboy:

Comment

Originally posted by Farmboy View Post
        is verschillend. Hangt voor een groot deel van je lichaam af en van je voorkeur.
        zie je wel

Comment

Om massa op te bouwen is 6-8reps een goede richtlijn.
          Doe er zeker niet meer dan 10 want dan ga je meer voor de "pump".

in die 6-8reps is een hoge intensiteit zeer belangrijk.

Piramide training is een van de beste manieren van trainen om de intensiteit te verhogen en massa op te bouwen.

Ga nu en dan voorbij het punt van spierfalen.(Forced reps)

Wissel dit alles af van training tot training zodat je lichaam niet went aan Ă©Ă©nzelfde trainingsmethode.

grtz
          getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
            Om massa op te bouwen is 6-8reps een goede richtlijn.
            Doe er zeker niet meer dan 10 want dan ga je meer voor de "pump".

in die 6-8reps is een hoge intensiteit zeer belangrijk.

Piramide training is een van de beste manieren van trainen om de intensiteit te verhogen en massa op te bouwen.

Ga nu en dan voorbij het punt van spierfalen.(Forced reps)

Wissel dit alles af van training tot training zodat je lichaam niet went aan Ă©Ă©nzelfde trainingsmethode.

grtz
            als je dit wil zeggen moet je wel rekening houden met de leeftijd en trainingservaring he apha (zeker die failures)
            ik train bewust niet zo omdat ik er simpel te jong voor ben

Badda, hoe oud ben je en hoelang train je al?

Comment

Die kerel is er wel 23 hé,3maand aan het trainen,dus zou eigenlijk nog moeten met een full-body bezig zijn.

Vanaf een 5Ă 6maand kan hij op een split overgaan en kan hij van tijd tot tijd zeker es verschillende trainingsmethodes toepassen.

@Akuma:Wil je iets over me weten bekijk dan mijn profiel.
              getting back in shape...

Comment

@apha: dan is hij wel groot en sterk genoeg ik had zen profiel nog niet bekeken dan is het vast ok wat apha zegt

Comment

Elk lichaam is verschillend, dus zal ook anders reageren. De 1 gaat goed op 12 hh de ander op 8. Dit zal je zelf moeten ontdekken. Om de zoveel tijd een ander schema is goed, dus ga gewoon eens kijken wat voor jou het beste uitpakt, en wat je natuurlijk lekker vind trainen..

gRtz..
                  Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

is het een idee om de ene maand trainen op 3 x 12 reps en de andere maand pyramide 10 - 8 - 6 of 12- 10 -8

Comment

ik sluit me aan bij apha. 6-8 herhalingen en dit voor 4 setjes. Proberen met 80% van je 1RM. Dit heeft bij mij toch effect gehad.
                      Maar zoals Harold al zei, ieder lichaam is anders en reageert anders.

Greetz

Comment

ik heb vandaag voor het eerst 12 10 8 6 gedaan werkte ook prima maar is zwaar je maakt het natuurlijk zo zwaar als je zelf wil maar piramide up met gewichten, en tis zweten

Comment

@posseltje; Piramide training is niet iets wat je zomaar es een maand gaat doen.
                          Hou je in 1ste instantie aan je gewone schema en stop er van tijd tot tijd es een piramide in of een aflopende piramide of forced reps,enz.

Blijf voor afwisseling zorgen in je schema.

grtz
                          getting back in shape...

Comment

Hoi beste mensen.
                            Ik ben nu drie weken aan het trainen dit houdt voor mij in dat ik,
                            daagelijks jullie topicks bekijk.
                            Ik ben 68 jaar 1m65 hoog en weeg 63kg.
                            Nu is het zo dat ik slecht in engels ben dan komt nu mijn vraag,

wat betekend Full Body.
                            Ik heb inmiddels wel begrepen dat eerst de grote spieren getraint,
                            moeten worden en dan de kleine.
                            Ik moet n.m. nog meer afkortingen leren maar dat komt wel.
                            Alvast bedankt voor het andwoord.

Comment

full body = heel je lichaam
                              als je full body traint , train je dus heel je lichaam in 1 trainingsessie

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X