wat is het beste voor mij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat is het beste voor mij?

Hallo ik ben een jongen van 15 jaar en word 16 in november,

Ik weeg 57 kg en ben vrij smal van bouw en meet 1.72m.

Mijn vraag is zou ik op een manier (die ik thuis kan uitoefenen) toch wat meer mijn armspieren kunnen trainen en men borst verbreden (als dit al kan?) zodat ik er "breder" uitzie. Ik doe momenteel elke dag 1 serie van 20 keer opdrukken (en doe dit helemaal correct) maar het resultaat laat na 2 maanden toch op zich wachten (ik verwacht geen spectaculaire dingen maar ik zie echt niets verschil) en men borst denk ik dan mee te ontwikkelen door op te drukken of denk ik dat verkeerd? Want in tegenstelling tot mijn armen ziet mijn borst er wel al gespierder uit.

En wat is volgens jullie een goed gewicht op mijn leeftijd is 57 goed of slecht?

Dank bij voorbaat, Fusionbe
    Last edited by Fusionbe; 10-07-2007, 21:48.

yo bro het is niet een kwestie van opdrukken en sit ups je moet de sport school in met gewichten knallen.

en op je voeding letten je kan beter begeleiding hebben in het geen wat je doet. dan zelf iets aan klote kan je alleen maar blessures aan over houden.
    Last edited by den_bb; 10-07-2007, 23:29.

Comment

Hey,

Ik ben hier ook ooit mee begonnen en je zou desondanks echt al wat gemerkt moeten hebben.
      Ik denk dat het probleem zit in jouw repetitie. Je moet de herhalingen namelijk toe laten nemen. Als je iedere dag 20 herhalingen doet, zal dit weinig effect hebben. Je spieren moeten niet wennen. Ik zeg niet dat je veel groter zal worden, maar je zult het wel merken aan de spieren op bijv. je armen. Deze zullen echt wel iets toenemen.

Overigens ben ik het met Denn eens. Wil je echt resultaat behalen, dan kun beter naar een sportschool gaan of dumbells kopen. Let tevens op je voeding, tracht veel eiwitten binnen te krijgen.

Succes!

Comment

Hallo,

Kom op zeg, 2 maandjes 20 x p.d. opdukken dat haalt toch helemaal niets uit!

Als je echt results wilt hebben zou je toch echt 3 a 4 keer in de week naar de sportschool moeten...
        Begin met een paar maandjes fullbody en daarna splitten of een anderen methode...

Sorry dat ik het zeg maar anders gaat het niets uithalen!!!

Succes...
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

of je gewicht 'gezond' is, heeft te maken met je spier/vet verhouding. Volgens de BMI berekening (jou BMI = 19), wat maar een richtlijn is, heb je ondergewicht.
          Maar met jou leeftijd, kan er nog heel veel veranderen (puberteit). Dus maak je niet al te druk (voor als nog).

Welke oefeningen voor thuis:

- Push-ups
          - Sit-ups
          - Chins
          - Dips
          - alles wat je kunt tillen... (bijv. boekentas)

* Push-ups:
          - Smal (meer tricep)
          - Midden (dit is schouderbreedte)
          - Breed (meer buitenkant borst)

* Sit-ups:
          - Alle oefeningen die je kunt bedenken...

* Chins:
          - Met een handdoek.. Genjuro legt het wel uit voor je.
          - De plaatselijke speeltuin...
          - bezemsteel tussen twee stoelen en optrekken maar...

* Dips
          - Op een bankje (of rand van je bed), voeten op de grond of ook verhoogt...
          - pak de armsteunen van je bureaustoel en dippen maar...

* Alles wat je kunt tillen
          - Hiermee kun je bicepoefeningen doen...

Als voorbeeld bij het opdrukken, die jij nu 20x doet, wissel het tempo af, de ene keer snel achter elkaar, de andere keer zeer langzaam uitvoeren (minimaal 8 seconden per rep bijvoorbeeld).
          Maak bijvoorbeeld setjes van 10 reps (30 - 60 sec. rust tussen de sets), tot je niet meer kunt.
          Of doe maximale setjes met 2 minuten rust. Tot je niet meer kunt.
          Etc etc...

Wees creatief, en je zult nog heel veel resultaat zien!

Succes!

Greetzz J.

Comment

Originally posted by Ami-Amour View Post
            of je gewicht 'gezond' is, heeft te maken met je spier/vet verhouding. Volgens de BMI berekening (jou BMI = 19), wat maar een richtlijn is, heb je ondergewicht.
            Maar met jou leeftijd, kan er nog heel veel veranderen (puberteit). Dus maak je niet al te druk (voor als nog).

Welke oefeningen voor thuis:

- Push-ups
            - Sit-ups
            - Chins
            - Dips
            - alles wat je kunt tillen... (bijv. boekentas)

* Push-ups:
            - Smal (meer tricep)
            - Midden (dit is schouderbreedte)
            - Breed (meer buitenkant borst)

* Sit-ups:
            - Alle oefeningen die je kunt bedenken...

* Chins:
            - Met een handdoek.. Genjuro legt het wel uit voor je.
            - De plaatselijke speeltuin...
            - bezemsteel tussen twee stoelen en optrekken maar...

* Dips
            - Op een bankje (of rand van je bed), voeten op de grond of ook verhoogt...
            - pak de armsteunen van je bureaustoel en dippen maar...

* Alles wat je kunt tillen
            - Hiermee kun je bicepoefeningen doen...

Als voorbeeld bij het opdrukken, die jij nu 20x doet, wissel het tempo af, de ene keer snel achter elkaar, de andere keer zeer langzaam uitvoeren (minimaal 8 seconden per rep bijvoorbeeld).
            Maak bijvoorbeeld setjes van 10 reps (30 - 60 sec. rust tussen de sets), tot je niet meer kunt.
            Of doe maximale setjes met 2 minuten rust. Tot je niet meer kunt.
            Etc etc...

Wees creatief, en je zult nog heel veel resultaat zien!

Succes!

Greetzz J.

Dat is nog is creatief wezen met boeken tassen ezo

Wel een idee idd voor je!

Succes!

Comment

Koop een haltersetje van 15 kilo per halter met verwisselbare gewichten.

Hiermee kan je ook eindeloos varieren voor je armen schouders rug en zelfs benen. Zoek op internet plaatjes van oefeningen en wees idd creatief.

Op je 15e fanatiek trainen in de sportschool is echt slecht voor je omdat je nog in de groei bent.
              Groei, Groeier, Groeist

Comment

Originally posted by Creabeest View Post
                Op je 15e fanatiek trainen in de sportschool is echt slecht voor je omdat je nog in de groei bent.
                Idd!!

Comment

Originally posted by robin21 View Post
                  Idd!!
                  Op je 15 in de gym trainen is slecht voor je??
                  Maar thuis trainen zonder enige kennis van hoe en wat en maar wat aan klooien dat is prima???
                  Bull shit...

Onder goede begeleiding trainen in de gym is prima voor iemand van 15.
                  Een trianen moet weten wat iemand kan en hij legt je de juiste bewigingen uit enz enz.
                  Who's the Chef

Comment

Idd, beter op je 15e onder goede begleiding in een sportschool dan thuis aankloeten

Ik ben het er trouwens niet mee ens dat het op die leeftijd slecht zou zijn, zolang je gewicht en intensiteit maar aan de lage kant houd.
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

train onder begeleiding en wil niet teveel gewicht kunnen tillen is slecht voor je omdat je nog moet groeien. en je wilt geen vergroeiing lijkt mij

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X