tri-set buikspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tri-set buikspieren

Na de vakantie ga ik weer knallen met een FB schema waarbij ik elke dag m'n buik ga trainen. Zelf had ik iets van een tri-set in gedachten:

15 x normale crunch
    15 x crunch met benen 90%
    15 x reverse crunch

De 3 oefeningen voer ik dan achter elkaar uit (45 reps per setje dus) en neem vervolgens 1 tot 2 minuten rust: in totaal doe ik dan 3 setjes. Voor de schuine buikspieren doe ik dan dumbell side bends ook 3 setjes van 15 herhalingen.

Ik weet het, buikspieren zijn moeielijke spieren en iedereen lijkt er wel een andere mening over te hebben. Volgens mij is dit wel een goed programma voor de buik, maar zijn er mensen die ervaring hebben met tri-sets voor buik of soortgelijken? Zoiezo is advies altijd welkom!
    grtz
    Live your days like they are your last

Doe ik ook wel is ik wissel het altijd een beetje af en doe wat ik lekker vind.
    Who's the Chef

Comment

Op dit moment train je je intercostales in zeer geringe mate. Als je bij elke normale crunch op je hoogste punt even "knikt" naar links en dan weer naar rechts pak je deze ook.
      Weliswaar volg ik mijn programma om de dag, maar het lijkt er wel enigszins op.
      Ik doe 20 swiss ball crunches, dan 2x 20 swiss ball crunches met "twist"
      en dan 2 sets van 20 waarbij je je benen van de grond tilt tot 90 graden waarna je dan je kont van de grond tilt en je je benen weer uitstrekt tot net boven de grond.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat ook een erg goede oefening is (vind ik dan)
        Achterstevoren op een Pully voor de rug gaan zitten met je benen uit elkaar. Triceps touw vastpakken en dan met je neus richting de knieen. Daar krijg je van die lijnen boven je schaamstreek van.
        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X