hoe train ik mijn onderste buikspieren?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe train ik mijn onderste buikspieren?

ik doe nu al een tijdje aan opdrukken en buikspieroefeningen, en ik kan mijn 4 bovenste blokjes al aardig zien, maar onderin zit gewoon nog heel veel vet, in tegenstelling tot de bovenste kant , dus nu wil ik vragen of iemand weet welke oefening ik moet doen om de onderste buikspieren goed te trainen. alvast bedankt.

Je zegt het zelf al, er zit nog vet over je onderste buikspieren heen. Daarbij is het onmogelijk om alleen je onderste te trainen, je buik is gewoon een spier: rectus abdominis. Er zijn mensen die zeggen dat het ook onmogelijk is je te richten op vooral onderkant/bovenkant, en mensen die zeggen dat het wel kan. Mocht je uitgaan van het laatste kun je het beste legraises gaan doen.
    Wil je ze ook echt gaan zien zul je af moeten vallen.
    Succes.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

cardio om af te vallen is de beste optie. Onder vet zie je ze toch niet.
      Wil je je buikspieren verstevigen/laten groeien dan zul je ze actief moeten trainen dmv legraises of ondersteboven aan een rekstok gaan hangen en dan crunches te gaan doen (maar da's wel erg moeilijk dat laatste). Legraises werken het beste voor de meeste mensen.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        cardio om af te vallen is de beste optie. Onder vet zie je ze toch niet.
        Wil je je buikspieren verstevigen/laten groeien dan zul je ze actief moeten trainen dmv legraises of ondersteboven aan een rekstok gaan hangen en dan crunches te gaan doen (maar da's wel erg moeilijk dat laatste). Legraises werken het beste voor de meeste mensen.
        die 2e lijkt mij wel heel goed te werken maar wanneer ik de eerste doe voel ik juist dat ze boven heel erg aangespannen worden, bedankt voor de reacties trouwens

Comment

leg raises zijn ver superieur aan crunches omdat de heupflexoren deels uitgeschakeld worden mbv de zwaartekracht. En stevige contractie vanboven = stevige contractie beneden...
          the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X