borst trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• borst trainen

Heey ik had een vraagje, ik train nu ongeveer 7,5 maanden en ik ben ondertussen al van 57,1 kilo naar 68,1 kg gegaan dus 11 kilo aangekomen, wel van 5,2% naar rond de 9/10 %
    Maar nu train zit ik al ongeveer 4 maanden vast op 60 kilo bankdrukken...
    en ik kom maar niet hoger, ik heb al geprobeerd om een maandje niet te bankdrukken en in de plaats van bankdrukken dumbel press to doen maar dit heeft niet geholpen.
    Nu is mijn vraag of ik bijvoorbeeld als ik borst train steeds kortere setjes met meer gewicht kan pakken( 6,6,6,6) en mijn andere spiergroepene gewoon setjes van 10,8,6,6 kan blijven pakken, zodat ik wel massa blijf opbouwen.

Ik ben ectomorf en 1,79 lang, mijn uiteindelijke doel is 80/85 kilo droog.

MVG groeten Nicky

Je zou een tijdje minder reps kunnen doen. Eerst opwarmen en vervolgens opbouwen naar een gewicht waarmee je bijvoorbeeld 3 tot 5 reps kunt.

Je hoeft namelijk niet bij elke oefening dezelfde set/rep verdeling te doen.
    Trainingslog Farmboy:

Comment

Persoonlijk hanteer ik in zulke situaties een schema van 6-8 maanden gebaseerd op het 5x5 princiepe. Je gaat dan pompen en je spieren een groei impuls geven.

Madcow Training - Table of Contents, 5x5 Programs, Dual Factor Theory, Training Theory

Comment

Yep 5x5 doen
        succes
        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

6-8maanden is weken. Zie nu pas de typo :P

Comment

ooh thanks, zal kijken of het helpt.

maar hoe zwaar moet ik die setjes dan pakken?
            op hoeveel procent?
            nu kan ik maximaal 65 kilo 1 keer das egt mijn top.

Comment

Nu moet je dus even kijken wat je maximaal 5x kunt, en daar bouw je in set 1tm 4 tot op. Dit geldt in ieder geval voor de 1e training. De tweede en derde hebben geloof ik andere setjes.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zelf kijk ik eerst wat me max is voor alle oefeningen met 1 herhaling. Daarna doe ik:
                1e set op 70% als opwarming
                2e set op 80%
                3e set op 90%
                4e set op 90%
                5e set op 100%

Als dit de eerste keren te zwaar is doe je de 4e set even een stapje terug naar 80%.
                Dit is buffelen. Probeer iets wat je 1x kan maar eens 5x te doen. Dat geeft pas impulsen :P
                Gelukkig heb ik dit schema nauwelijks nodig. Make sure om 2min pauze te nemen tussen elke set.

Comment

Beste Nick,

Je traint nu al een lange periode op kracht/massa. Het 5x5 past in dit rijtje.

Wat ik je aanraad is om het over een andere boeg te gooien. Zoek maar eerst even op de volgende woorden (om het één en ander meer te begrijpen):

- Rode spiervezels: langzame spiervezels, Slow Twitch fibers, type 1 (niet krachtig, wel lange duur)
                  - Witte spiervezels: snelle spiervezels, Fast Twitch fibers, type 2 (zeer krachtig, korte duur)

Training in:

- Fosfaatsysteem
                  - Melkzuursysteem
                  - Zuurstofsysteem

Persoonlijk zou ik nu als ik jou was, kiezen voor het trainen van je langzame spiervezel. Dit om te beginnen voor een duur van 1 maand (4 weken). => richting setjes van: 3 x 15-20
                  Hier valt voor jou nog heel veel winst te behalen, en op het moment dat je weer terug gaat naar de snelle spiervezel, zul je snel boven de 60 kilo bankdrukken gaan.

Wil je dit nou niet, kun je ook de pyramide omdraaien. Misschien is dat wat voor jou.

Dus niet: 10 - 8 - 6 - 6

Optie1: 6 - 8 - 10 - 12 (met opwarmset en de gewichten verlichten)

Optie2: 4 - 8 - 12 - 8 - 4 (met opwarmset en de gewichten verlichten en dan verzwaren)

Optie3: 12 - 8 - 4 - 12

Neem in deze gevallen niet teveel oefeningen en neem voldoende rust.

Succes!

Greetzz J.
                  Last edited by Ami-Amour; 27-09-2007, 23:53.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Zelf kijk ik eerst wat me max is voor alle oefeningen met 1 herhaling. Daarna doe ik:
                    1e set op 70% als opwarming
                    2e set op 80%
                    3e set op 90%
                    4e set op 90%
                    5e set op 100%

Als dit de eerste keren te zwaar is doe je de 4e set even een stapje terug naar 80%.
                    Dit is buffelen. Probeer iets wat je 1x kan maar eens 5x te doen. Dat geeft pas impulsen :P
                    Gelukkig heb ik dit schema nauwelijks nodig. Make sure om 2min pauze te nemen tussen elke set.

misschien een domme vraag maar hoe kun je nou 5x 100% doen 100% is toch een keer max en kan daardoor toch nooit 5x gedaan worden of snap ik het niet.

Comment

Je snapt het helemaal. Maar ik ga wel vaker mijn 100% voorbij. Ben iemand die nogal lui is dus mijn 100% is zelden ook daadwerkelijk 100%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X