Borstjes.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Borstjes.

Hallo,

Ik ben een jongen en ben hier nieuw ben 14 weeg 71 kilo en ben 1.88m.
    Ik heb al een tijdje een probleem.. en wil hier heel graag vanaf komen..
    Het probleem is ik heb een beetje borsten.. en ik wil deze graag kwijtraken d.m.v Trainen. Ik eet gezond. snoep eigenlijk best vaak.. maar ik ben niet dik.. heb wel een klein buikje maar niet erg.. dit hoef ik perse niet kwijt alleen mijn borsten.. want ik schaam me nogal bij het zwembad of bij de voetbal als ik ga douchen.. en soms word er ook nog is wat van gezegd.. Ik zit hierdoor niet lekker in me vel en wil het zo snel mogelijk kwijt maakt niet uit hoe.. ook graag uitleg over hoe ik oefeningen moet doen, anders voer ik ze misschien verkeerd uit..
    heb trouwens ook al paar keer geprobeerd gewoon push-ups te doen alleen ik mis motivatie omdat ik niet weet of het wel gaat werken..

Mvg, Chaozz

(P.S sorry als dit in de verkeerde sectie staat verplaats het dan a.u.b)

pushups kan je zeker wel helpen, ga anders naar een sportschol en vraag daar om advies.

maar je ben pas 14 dus doe t wel rustig aan

Comment

Hey Chaozz,
      borstjes bestaan uit vet. Daarom zou ik flink wat cardio gaan doen, en ik gok dat je wel eens een biertje of wat pakt (bier leidt heel gauw tot borstjes, zowel door vet aan te zetten als testosteron om te zetten in oestrogeen). Advies is dan ook laat de biertjes staan (mocht je ze drinken, wellicht doe ik een verkeerde aanname), ga een cardio activiteit doen en bij voorkeur ook gaan trainen in een sportschool. Daar kun je bankdrukken en cable flyes (en vele andere, er zijn legio mogelijkheden) doen, deze zijn beide zeer goed om je borstspieren te laten ontwikkelen en ze dus weer een mooie vorm te geven.
      Mocht je niet kunnen gaan (ik zou het echt proberen hoor) zijn pushups een goede mogelijkheid. Zet dan wel je handen met de vingers naar je neus toe. Anders is het meer een triceps oefening, en die hoef je niet zo zeer te pakken.

Edit: Je bent viertien zie ik nu, ik mag hopen dat je geen bier drinkt. Als je dat wel doet echt mee kappen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ok Danku mensen.
        Ik zal het eerst proberen met push-ups met de vingers naar mekaar dus duim en wijsvinger moeten een 3-hoek vormen? of al m'n vingers naar elkaar?

Comment

Hey jonge,

Je zit in de pubertijd dan heb je kans op borstjes!!!

Omdat je in de pubertijd zit is waarschijnlijk je Testosteron ( Mannelijke hormoon) en Oestrogeen ( Vrouwelijke hormoon) een beetje zijn weg aan het zoeken in je lichaam!! Bij jou is er gewoon op het moment wat meer oestrogeen is je lichaam. Is niet gek voor een puber! Gebeurt vaker op jou leeftijd!! Niet echt iets om je heel erg druk over te maken... Gaat hoogst waarschijnlijk over een tijdje weer weg als je testosteron productie goed op gang komt.

Ik snap dat het op dit moment ff kloten is maar ja! Er is zover ik weet niet echt wat tegen te doen!

Je kan wel een beetje gaan hardlopen en opdrukken zoals eerder al is gezegd!

Sterkte jongen!! Grtz.
          Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
            Hey jonge,

Je zit in de pubertijd dan heb je kans op borstjes!!!

Omdat je in de pubertijd zit is waarschijnlijk je Testosteron ( Mannelijke hormoon) en Oestrogeen ( Vrouwelijke hormoon) een beetje zijn weg aan het zoeken in je lichaam!! Bij jou is er gewoon op het moment wat meer oestrogeen is je lichaam. Is niet gek voor een puber! Gebeurt vaker op jou leeftijd!! Niet echt iets om je heel erg druk over te maken... Gaat hoogst waarschijnlijk over een tijdje weer weg als je testosteron productie goed op gang komt.

Ik snap dat het op dit moment ff kloten is maar ja! Er is zover ik weet niet echt wat tegen te doen!

Je kan wel een beetje gaan hardlopen en opdrukken zoals eerder al is gezegd!

Sterkte jongen!! Grtz.
            Dit is het niet.

Ik ben er al een paar keer voor naar de dokter geweest en die zei bloedprikken..

Gedaan en kwam uit dat het gewoon vet was en geen hormonen..

Dus de oplossing is echt push-ups maar ik heb nog een paar vraagjes.

Is het dat je duim en wijsvingers een driehoek vormen of dat al je vingers naar elkaar staan en vlak naast elkaar of wijd?

Mvg Chaozz

Comment

Het kan allemaal... Gewoon lekker afwisselen!

Grtz.
              Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Dat driehoekje is smal opdrukken, is vooral voor je triceps. Als je je handen ter breedte van je schouders zet met je vingers naar elkaar wijzend pak je vooral je borst. Als dit te makkelijk wordt, doe ze eenarmig/eenbenig of de zwaarste: de schaarvariant (een been, een arm). Ik zou af en toe wel afwisselen ook, dan blijft het trainingseffect aanhouden. Succes!
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

oké dankjewel mensen
                  Zal het proberen en ik moet steeds meer dus bijv dag 1:10? dag 2:20? zoiets of moet ik 1 dag ertussen rust houden?

Mvg Chaozz

Comment

Zou om de dag rust nemen. Als je elke volgende training 10 meer pushups kunt doen heb je je niet helemaal gegeven de eerste training. Ik denk dat je er miss 3 meer kunt ofzo, miss op het begin dat het harder gaat, maar daarna is dat wel het maximum denk ik. Ik zou 4 sets van 12 doen ofzo en dat uitbouwen naar 4 sets van 15, probeer elke dag 1 herhaling meer per setje. Als je 4 sets van 15 makkelijk kunt, leg dan gewicht op je rug (volle rugzak oid), en begin weer met 4x 12 en bouw weer uit. Ga dan eens met je benen op een verhoging liggen, en wissel zo af.

sigpic

Comment

Oke,

Heel erg bedankt

Mvg Chaozz

Comment

waarom zou je moeten gaan trainen met gewicht op je rug je kan toch gewoon telkens verder gaan ik deed dat ik 14 was elke avond en ochtend 2 x maximaal opdrukken dat waren er op het einde zon 60 per keer, ik vind dat als je zo jong bent je niet met gewichten enzo aan de gang moet gewoon lekker push en sit ups een beetje hurk oefeningen (squatten zonder gewicht) en zo een beetje spierconditie opbouwen en dan als je 16-18 bent zwaarder gaan trainen in de sportschool ofzo,

succes in ieder geval.

Comment

hahaha zo ben ik ook begonnen rustig trainen komt het best goed vriend. lekker beetje fietsen is ook goed

Comment

Originally posted by Chaozz View Post
                            Ok Danku mensen.
                            Ik zal het eerst proberen met push-ups met de vingers naar mekaar dus duim en wijsvinger moeten een 3-hoek vormen? of al m'n vingers naar elkaar?
                            Je bedoeld zeker de diamant push-up begin maar met een brede push-ups want dat probleem heb ik ook met dat borsten ik druk namenlijk heel erg vaak op 20x en dat herhaal ik zo 5 tot 6 keer en dat helpt zeker ik voel ze wel kleiner worden. Maarja mij lukte het ik wens je veel suc6
                            it's gon take mo' than a bullet in a heart to hold me back

Comment

wat is me dat hier voor een kutraad in dit topic zeg...

De jongen in kwestie heeft last van male boob syndrom en hier gaan ze je opdrukken aanraden voor het kwijt te raken? Voor welke reden? Spotreductie? Vetversteviging?

Je moet die kerel gewoon op een eetschema zetten, zo simpel is het.

Geen andere oefeningen,geen sportschool, hij is niet geinteresseerd in spieropbouw, zeker niet op zijn borst want dan gaat hij nog dikkere borsten krijgen.
                              Last edited by Genjuro; 10-11-2007, 12:58.
                              the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X