Armen en schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Armen en schouders

Hey,

Ik ben nu een beetje actiever aan het trainen. Ik heb eerst geprobeerd om een beetje zwaarder te worden aangezien ik de 60 kilo nog niet haal maar ik ben de laatste tijd niet echt zwaarder geworden. Ik ben wel met mijn vetpercentage 2% gestegen naar 10,7% dus misschien denk ik dat ik daar iets fout mee heb gedaan.

Maargoed ik had dus een vraag want mijn armspieren willen maar niet echt groeien het zijn nog steeds 2 van de takjes. De meeste oefeningen die ik hiervoor gebruikte waren Dumbell curl, Concetration curl, hammer curl, Lying dumbell triceps extension en dip behind back. (gezien in het boek krachttraining een anatomische benadering - Frederic Delavier) dus ik denk dat deze best goed zijn. Ik deed de meeste met een gewicht waarbij ik zo'n 8 herhaling kon maken en 3 sets. Tijdens het trainen merk ik wel dat mijn spieren goed gebruikt worden maar echt groeien doen ze niet.

In mijn schouders ben ik nogal zwak ik heb er niet echt kracht in en vroeg me af hoe ik er in een korte tijd aardig wat sterker mee kan worden en natuurlijk hoe ik ze tegelijkertijd aardig wat kan laten groeien aan spieren.

Alvast bedankt,
    Michiel
    “Dareka no sei ni shite wa nigekakure shiteru hibi ate ni naranai wa"

Met een gewicht van 60 kg moet je niet verwachten dat je biceps van 40 cm hebt. Kracht kan je wel veel hebben. Zou veel meer eten. Paar shakes erbij doen. Je moet toch richting 70kg kunnen gaan. Dan zal je die armen wel zien groeien. Schouders is ook mijn zwaktste punt. Op korte tijd is er geen wondermiddel. Gewoon goed blijven trainen en probeer eens 5x5 oef voor de schouders om kracht te winnen.
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

60KG ik kom meer in de buurt van 20kg ik ben niet bepaald sterk en train niet echt voor een lange tijd ben nog niet zo lang geleden begonnen het is meer zo dat veel mensen die ik ken niet eens sporten en niet vet dik zijn maar toch breder dan ik daarom wil ik echt dat het in een wat sneller tempo groeit maar das niet echt wat er gebeurd.

Comment

Bestel even een pot whey gainer dan zal je best wel wat kilo,s pakken.
        En flink er bij eten, en niet op geven gewoon lekker blijfen trainen dan kom het van zelf heeft alleen tijd nodig.
        Succses

Comment

Mijn schouders gaan zeer goed, maar ik heb ook van die weigerende armen. Nu gaan ze wel redelijk met mijn nieuwe trainingsmanier. Ze zijn pas echt begonnen toen ik rug serieus ging trainen (daar pak je je biceps ook goed mee) en ik heb nu ook een aparte armendag. Twee oefeningen per antagonist, eerste oefening gewoon zo zwaar mogelijk setje of 4-5 met 8-10 herhalingen en daarna een serie de la morte. Oftewel 5 sets dumbells en dan elke set tot faling, na elke set even rust, lichtere dumbells pakken en weer tot faling. Dat voel je. En het lekkerste is dat je armen direct na de training echt 1,5 keer zo dik zijn. Heerlijk moment.
          Oefening 1 voor mijn biceps is met de barbell opbouwen van 15kg naar 25 (energie beetje sparen voor de tweede oefening) en voor de triceps de oefening waarbij je de dumbell laat zakken achter je hoofd en vervolgens je arm weer strekt. Ook deze gewoon opbouwen en 4 sets oid. Voor de serie de la morte heb ik voor de biceps de dumbell armcurl en voor de triceps de pushdown.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heel erg bedankt ga het morgen meteen proberen en die whey wou ik eigenlijk al een tijdje halen maar vergeet het steeds

Comment

Doe voor je schouders trouwens eens de military press en de behind the neckpress. Dat zijn hele goede oefeningen voor je schouders. Daarnaast zou ik nog wat shrugs doen voor je traps en miss nog een dumbell raise, maar dat is meer voor het pompwerk.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Je traint nog niet zo lang dus geef het nog even de tijd.
                Je moet ook niet verwachten dat je zichtbaar snel zou groeien.
                Who's the Chef

Comment

Ik verwacht ook niet dat ik in een paar weken 2x zo breed ben maar het is meer dat mijn borst gewoon bijna elke trainingsdag zichtbaar is gegroeid en dit met name aan de buitenkant net boven de oksels terwijl ik van mijn arme nog helemaal niks merk maar vandaag ga ik zeker die whey halen en die nieuwe oefeningen allemaal uitproberen

Comment

Die groei per trainingsdag is denk ik gewoon de pomp, het bestaat niet dat je echt per trainingsdag kunt aanwijzen waar je gegroeid bent. Zelfs met anabolen gaat dit nagenoeg niet, laat staan natural.

sigpic

Comment

Ik denk dat jij eerst maar eens een jaartje consequent moet gaan trainen met een goed trainingsschema en daar moet je erg goed bij blijven eten!
                      Als je een roker bent adviseer ik je te stoppen. Sowieso voor je gezondheid, maar ook omdat roken je gewichtstoename saboteert!
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

, maar ook omdat roken je gewichtstoename saboteert![/quote]

Kan je dit eens onderbouwen aub

Grtz
                        stil growing

Comment

Ik denk dat hij bedoelt dat je dan veel meer eetlust krijgt en dat is ook zo maar ik ben sinds 2 maanden ook weer aan het roken geslagen en eten dat doe je gewoon....

of je nou trek hebt of niet, ik duw het gewoon naar binnen..

Comment

Ik ben toevallig al 2 weken rookvrij en het eten ben ik ook aan het opbouwen alleen merk ik niet dat ik meer eetlust heb nou. Ik heb het nu wel zo gedaan dat ik 6x per dag een maaltijd neem. Maar omdat ik nu meer maaltijden op een dag heb eet ik per maaltijd toch wat minder vooral de eerst keer toen ik nog een normale maaltijd at werd dit van 3x per naar 6x per dag toch eventjes iets te veel. En die eerder genoemde oefeningen in dit topic zoals de militairy press heb ik geprobeerd in die gaan zeer goed. Mijn schouders zijn nu al wat sterker merk ik.
                            Last edited by Evilminded; 27-10-2007, 10:28.

Comment

Originally posted by snipke View Post
                              , maar ook omdat roken je gewichtstoename saboteert!
                              Kan je dit eens onderbouwen aub

Grtz[/quote]

Ook geen last van... rook als een ketter en heb ook meer dan 10 kilo gepakt in een jaar.. is misschien bij elk persoon anders..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X