biceps oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• biceps oefeningen

ik ben hier nu tijdje actief en heb recent wat leuke oefeningen opgedaan in de sportschool, ongetwijfeld zullen velen ze misschien wel kennen maar wou ze toch nog een keer aan het licht brengen

*1 persoon nodig*
    - begin in normale stand met een stang met gewicht.
    - armen gewoon hangend in de begin positie.
    - breng de armen vervolgens op horizontale hoogte en ga weer trug naar de begin positie, doe dit 5 keer.
    -bij de 5de keer houd je de armen op horizontale hoogte, en ga je 5x van horizontale hoogte het laatste stukje omhoog doen tot de borst of je max. wat je omhoog kan, wilt.
    -inmiddels beginnen de biceps al lekker te branden.
    doe nu nog 5keer een hele uithaal vanuit uitgaans positie helemaal naar boven.

*2 personen nodig*
    - pak een stang en doe er circa 5-10 kilo aan. of meer.
    - de oefening gaat als volgd.
    - het is een soort opbouw en afbouw sessie, eerst ga je tot de 10 en vanaf de 10 weer terug naar de 1
    - jan doet hem 1 keer geeft hem aan henk, henk doet hem 1 keer en geeft hem terug
    - jan doet hem 2 keer geeft hem aan henk, henk doet hem 2 keeren geeft hem terug
    - dit door totaan de 10. bij 10 bouw je weer terug af naar 1
    uieindelijk heb je 110 herhalingen gedaan en het brand lekker. het is een leuke oefening om gewoon eens tussendoor te doen.

ik hoop dat ik ze goed beschreven heb en iemand er iets aan heeft
    groet,

Die eerste wordt ook wel "21'n"genoemd alleeen beschrijf jij hem nu als 5x maar dan zou je hem 7 keer moeten doen.

De 2de is eigenlijk een super set.
    Zie van deze variant alleen het nut niet zo van in aangezien je tot de 4-5 reps bijna geen inspanning hoeft te doen.
    Als ik hem zou doen zou ik anders om beginnen dus van 10 reps naar beneden.
    Who's the Chef

Comment

Ijn idd bekenden, maar kunnen een leuke afwisseling vormen in je training.

De eerste kan je met elk getal doen wat je wilt, zolang het totaal aantal reps maar niet boven je target range komt. Maw als je op kracht train moet je minder doen dan waneer je op spieruithouding traint.

Wat de tweede aangaat vond ik het altijd een leuke variant om er een soort wedstrijd van te maken wie het het eerst opgeeft.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

jah dacht post hem toch nog maar eens, had hem al tijd niet meer voorbij zien komen, en denk dat er vast nog wel mensen zijn die hem niet kennen. vind de 2de wel lekker. jah je hebt gelijk dat je de eerste maar reps niks voeld maar lekker om op de warmen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X