problemen met beenspieroefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• problemen met beenspieroefeningen

met het overgrote merendeel van de beenspieroefeningen die ik heb ingepland zoals vooruit uitstappen, schuin uitstappen (deze gaan nog) maar dan vooral met kniebuigen zegt mijn knie en dan vooral de rechterknie 1 of meerdere keren krak bij het benaderen van het diepste punt (hoek van 90 graden).

het doet geen pijn, maar het is zeker niet aangenaam om je knie zo te horen kraken bij elke buiging en volgens mij ook niet echt gezond. Als ik nu minder ver doorbuig heb ik dan nog effect van deze oefening? of moet ik gewoon even doorbijten en zal dit wel wennen aan mijn knie?

deze knieproblemen heb ik sommige dagen ook met de fietsende beweging voor de buikspieren. En als het geen krak zegt heb ik zo het gevoel dat er iets blokkeerd elke keer ik aan een bepaald punt kom, het blokkeert niet echt maar geeft zo het gevoel dat er iets tegenwringt.

is dit omdat de spieren rond mijn knieen nog niet zo goed ontwikkeld zijn? zal dit beteren eenmaal ze beter ontwikkeld zijn?

Comment

Ik zou het even opnemen met je fisio..

Goed opwarmen kan ook een heel verschil uitmaken.
      Who's the Chef

Comment

als ik na 45 minutesn fietsen nog niet opgewarmd ben dan weet ik hetniet meer

Comment

Originally posted by Spectral View Post
          als ik na 45 minutesn fietsen nog niet opgewarmd ben dan weet ik hetniet meer
          Een goede warming-up duurt ongeveer 20 minuten. Je mag verwachten dat het daarna niet meer aan je warming-up ligt. bespreek het in ieder geval met je arts of fysio.

Ik heb het met de upricht row. Het voelt alsof er een pees ergens over heen schiet in mijn elleboog. Doet geen zeer maar irritant is het wel, dus geen upricht row voor mij.

grts

Comment

als ik de squat tot 90° of een klein beetje minder uitvoer heb ik er weinig last van. Ik deed de oefening blijkbaar dieper dan ze voorgeschreven staat (al mag dieper wel zeker?). Heb er echter nog wat last van bij het fietsen, zo'n irritant gevoel, precies of het ergens tegewringt alhoewel dit niet het geval is .

kan het zijn dat gewoon een half uurtje gaan lope belastender is voor mijn kuiten als ze effectief trainen. Heb gistere de oefeningen gedaan met een gewicht vastpakke en op de tenen gaan staan en terug gaan. 15 herhalingen tot ik bijna niet meer kon en nix spierpijn de dag erna. Terwijl ik na aardig looppasje de dag erna wel iets voel in mijn kuiten (heel veel last indien niet goed gestretcht zelfs)

Comment

Dieper dan paralel behoor je als beginner niet te doen. Dit omdat je pezen niet gewend zijn om zover te gaan. Laat ze eerst maar aan paralel wennen eer je verder gaat.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                Een goede warming-up duurt ongeveer 20 minuten. Je mag verwachten dat het daarna niet meer aan je warming-up ligt. bespreek het in ieder geval met je arts of fysio.

Ik heb het met de upricht row. Het voelt alsof er een pees ergens over heen schiet in mijn elleboog. Doet geen zeer maar irritant is het wel, dus geen upricht row voor mij.

grts
                Ik had dat precies hetzelfde met barbell curls. Echt een rotgevoel gewoon. Daar ben ik ook maar van af gestapt dus.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X