zwemmen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zwemmen

beste mensen,

Ik heb een beetje research werk gedaan en ik ben tegen wat dingen aangelopen:

Over zwemmen heb ik gevonden dat het gewoon de beste sport ter wereld is:
    1. Dikke kracht training
    2. Mooie spieren (je lichaam vormt mooi)
    3. conditie van een paard

Mensen zeggen ook wel dat je dikke vleugels krijgt van zwemmen...
    maar welke zwemoefeningen moet je doen...
    en stel ej voor dat je 4 keer per week zou gaan zwemmen...
    Is dat beter dan fitness??

hmm....
    let me know
    alvast bedankt

Ik weet wel dat je van zwemmen mooie schouders krijgt, maar bij mijn weten valt het vleugelwerk wel mee. En ik denk dat de mr. O's niet aan het ijzer hadden gehangen als je met zwemmen meer progressie maakt dan met bb. Dus ik zou het houden bij krachttraining, maar zwemmen is wel goed om erbij te doen. Is goed voor de doorbloeding.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dat van die vleugels klopt ook wel je kunt er een mooie rug met vleugels van krijgen kijk maar naar [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Q&R%7E1/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG] pieter van de hoogenband ofzo, maar nooit zo groot als met KT.
      Alleen trainen die jongens niet effe 4 keer in de week ik denk eerder 4 uur per dag, de zwaarste manier van zwemmen is trouwens de vlinderslag.

Comment

Zwemmen is een duursport, maar wel een van de weinige duursporten met krachttrainingselementen erin!
        Je krijgt er een keiconditie van en je traint er al je spieren mee. Je wordt er niet breed van maar zoals er al eerder vermeld is wordt je lichaamsverhouding er wel mooier op.
        Zwemmen verbrand ook enorm veel calorieeen (ruim 700 calorieeen per uur) maar je zult er nooit droog van worden. Het lichaam reageert op de temperatuursverschillen tussen het water en je lichaam door vet vast te houden. De vetverdeling wordt wel mooi.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Vraagje ophaler, zou je dan wel vet verliezen als je in warm water zwemt??

Comment

Nee. Je lichaam wordt toch geprikkelt vet(zij het minimaal) vast te houden. Daar doe je niks tegen. Da's de evolutie. Zeezoogdieren zoals walvissen en dolfijnen vertonen hetzelfde beeld. Die hebben ook een dikkere vetlaag omdat ze geen haar meer hebben.

In mijn jeugd heb ik altijd aan wedstrijdzwemmen gedaan en ik heb diverse diploma's gehaald, ook voor strandwacht. Dus je kunt wel stellen dat ik behoorlijk wat tijd van mijn jonge leven in het water heb doorgebracht.
            Ik had in die tijd altijd een vetpercentage van om en nabij de 10 procent. Dat zakte NOOIT. je lichaam weigert gewoon die extra isolatielaag op te geven. Da's een kwestie van overlevingsinstinct. De natuur streeft naar overleven, en niet naar schoonheid. That is the way of things!
            Last edited by de sterkste ophaler; 25-11-2007, 20:48. Reason: extra info
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X