shrugs: schouder of rug training en andere vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• shrugs: schouder of rug training en andere vragen

Enkele vraagjes:

1. Doen jullie de shrugs tijdens schouder of rugtraining. Mij leek het logisch deze met de rug te trainen (traps) maar in de gym of op de fora zie ik de meesten deze met schouders trainen.

2. Zelfde met reverse peck deck for achterkant schouders, is het niet beter deze te doen tijdens de rugtraining? Lijkt me dat deze overeen komt met de dumbell pull over row.

3. Voor rugtraining, is er een verschill tussen pull ups close grip, en pull ups wide grip?

4. Voor borst training probeer ik 3 oefeningen te doen (bench, incline dumbell, incline flies) maar als ik daar nog voor de triceps close grip bench bijvoeg overtrain ik mijn borst dan niet?

Merci !

Schrugs bij schouders idem voor reverse peck deck
    pull ups close en wide is een verschil. Het verklaard zichzelf, close voor de binnenkant van je rug en wide voor de buitenkant

Bij borst mag je gerust nog 2a3 oef tricpes doen.
    Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by Tigra View Post
      Schrugs bij schouders idem voor reverse peck deck
      pull ups close en wide is een verschil. Het verklaard zichzelf, close voor de binnenkant van je rug en wide voor de buitenkant

Bij borst mag je gerust nog 2a3 oef tricpes doen.
      maar shrugs zijn toch voor je lats, en deze zijn toch deel van je rug? Ik vroeg het me af want stel dat je shrugs bij je shouders doet, en dat erna je rug traint, is dat dan niet overtrainen voor je lats? (geen rust)

Comment

Shrugs zijn voor je traps (trapezius) kerel, niet je lats (latissimus dorsi). En ik zou ze bij schouders trekken. Ik heb de reverse peck deck (in mijn geval reversed cable flyes) bij mijn rugtraining getrokken, omdat ik mijn schouders dan al lekker heb opgewarmd met dat roeien, maar strikt genomen is het een schouder oefening, en dus hoort hij bij de schouders.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Shrugs zijn voor je traps (trapezius) kerel, niet je lats (latissimus dorsi). En ik zou ze bij schouders trekken. Ik heb de reverse peck deck (in mijn geval reversed cable flyes) bij mijn rugtraining getrokken, omdat ik mijn schouders dan al lekker heb opgewarmd met dat roeien, maar strikt genomen is het een schouder oefening, en dus hoort hij bij de schouders.
          ah ja sorry dat was typfout, ik bedoelde dus traps

Comment

Het kan beide! Ik heb ze eerder in combinatie getraind met de schouders. Nu heb ik een schema waarin ik ze met de rug train.
            Je kunt namelijk een hele discussie voeren of deze spiergroep nu bij je rug hoort of bij je schouders maar ik denk dat ze bij beide spiergroepen horen. Bij zowel bewegingen van de schouder als de rug zijn de traps betrokken.

Kijk wat je zelf het prettigst vind.

grts

Comment

volledig met erik eens. kan bij beide. heb nu ook een schema waarbij ik mn schouders opsplits in voorkant schouders en achterkant schouders.
              daarbij doe ik achterkant schouders bij mn rug training. vaak in superset met een DB row oefening.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X