Hoeveel kun je deadliften?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik pak ook de mixed grip, probleem is alleen dat als je hem net niet lekker vastpakt de stang gaat draaien en dat is wat jammer. Ik doe het niet omdat mijn grip de zwakste schakel is, vind het gewoon horen bij de oefening. Hou wel van een beetje etiquette .
    @ de sterkste ophaler
    Goed te horen dat je het ook weer gaat proberen. Het is toch eigenlijk wel een koninklijke compound. Daarnaast krijg ik er altijd het gevoel van dat mijn test door het dak schiet, heerlijk.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Het staat samen met de squat en vlak bankdrukken zelfs aan de top van de compounds. Ik vond het ook zo zonde dat ik de oefening voorlopig niet meer kon doen. Liggende legcurls ter vervanging geeft mij eerlijk gezegd helemaal geen voldoening. Gelukkig train ik mijn hamstrings ook meteen mee bij squats.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Nieuw pr: 122kg 3x. Volgende week ga ik me dus voorbereiden op hst.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

das een hoop gewicht waar hier over gepraat word ik train nu 3jaar en ik mag blij zijn als ik 40kg kan deadliften maar ik kan wel weer goed legpressen ben in 2maanden van 80kg naar 210 gegaan maar train op 200kg voor savety
          ik ben iel van boven en zwaar van onder gebouwd

Comment

Originally posted by fitnessgek View Post
            das een hoop gewicht waar hier over gepraat word ik train nu 3jaar en ik mag blij zijn als ik 40kg kan deadliften maar ik kan wel weer goed legpressen ben in 2maanden van 80kg naar 210 gegaan maar train op 200kg voor savety
            Als je 3 jaar serieus aan het trainen bent moet je wel meer dan 40 kunnen liften of heb je het nog nooit gedaan ofzo.

Comment

ik doe inderdaad niet zoveel deadlift oefeningen maar over het algemeen gaan mn boven lichaam erg langzaam wat wel beetje werk is optrekken dan gaan spieren wel een beetje sterker worden .dus ga ik mn aller eerste fitness schema maar weer oppakken dies alleen maar compound oefeningen werk ok wel

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Ik durf niet goed te deadliften. Ik oefen momenteel nog met een lege stang onder het toeziend oog van mijn oom totdat mijn techniek in orde is. Ik heb ooit eens een vreselijke rugblessure gehad met als gevolg platte bedrust, dus ik riskeer het niet totdat ik voor 100% een zeker gevoel heb over mijn techniek.
                Heel verstandig.
                Of je deadlift met een goede techniek, of je deadlift niet.
                Een andere optie is er niet als je nog jaren blessurevrij wilt blijven.
                www.sportfood.nl

Comment

Waarom zou je voor safety terug gaan naar 200? Met een legpress kan er niet bijster veel gebeuren hoor. Als je los squat zonder powerrack mogelijkheden oké, maar zo'n legpress krijg je niet in je nek dat ik weet.

sigpic

Comment

met 210 bedoel ik dat mn techniek niet vijloos is maar op 200 is mn techniek veel beter want tenslotten is techniek belangerijker dan gewicht maar goed ik zit er wel aan te denken om deadlift in mn schema te doen tis tensloten een compound oefening

Comment

met 210 bedoel ik dat mn techniek niet vijloos is maar op 200 is mn techniek veel beter want tenslotten is techniek belangerijker dan gewicht maar goed ik zit er wel aan te denken om deadlift in mn schema te doen tis tensloten een compound oefening
                      Ik ben heel benieuwd hoe je techniek in een legpress kunt hebben, maar techniek is inderdaad belangrijker dan gewicht. Zou de deadlift zeker in je schema opnemen, het is een gigantische compound.

sigpic

Comment

3 jaar en dan zo weinig progressie...je onderschat jezelf enorm. Leg Press is leuk, maar hebt er eigenlijk weinig aan. En wat heeft het voor techniek nodig? Je zet je voeten tegen de plank en drukt en zorgt in gerekte positie dat je knie niet helemaal recht staat maar licht gebogen. Enige aanpassing in techniek is je tenen wellicht wat meer naar buiten. Of zoals ik het tegenwoordig doe niet met de voet drukken, maar met de hak zodat het een kuitoefening wordt.

Als je na 3 jaar fitness nog steeds met lichte gewichten kloot doe je iets enorm fout. Maar goed fitness staat niet bekend om het trainen, maar meer om het bezigheidstherapie niveau voor bejaarden en huisvrouwtjes.

Techniek is belangrijk, maar als je het gewicht niet van tijd tot tijd verhoogd kun je ook net zo goed thuis blijven.

Qua deadlift doe ik ook niet bijster veel. Doe die oefening nu net 2 maanden ongeveer en zit rond de 97.5kg 5x. Het is lastig om snel vooruit te gaan ivm zeurende polsen die niet altijd mee willen werken.

Comment

Originally posted by Sportfood View Post
                          Heel verstandig.
                          Of je deadlift met een goede techniek, of je deadlift niet.
                          Een andere optie is er niet als je nog jaren blessurevrij wilt blijven.

Dank je. Ik overhaast het idd liever niet. en zeker niet omdat ik ook last heb van een ie**************** hoge bloeddruk.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Tijd om het topic nieuw leven in te blazen met deze monsterbump!!!

Moet kunnen

Deadlift (meer een soort van stiff legged deadlift): 9 x 140 kg en gekilled met 13 x 125 kg
                            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

6 weken terug begonnen met deadlifts

1x180
                              4x160

= me favoriete oefening
                              18 jaar, 105 kg,

DL:
                              210 BP: 130 NP:100 SQ:175

Comment

Ik geef het morgen een poging met toppen ..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X