Hoeveel kun je deadliften?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel kun je deadliften?

Aangezien we een topic hebben met je maximum bankdruk prestatie, en een met je maximum squat, leek het me wel leuk om er ook even een te maken over je recorddeadlift. Ikzelf ben er pas "net" mee begonnen, en ik vind het de lekkerste oefening die er is, vandaar mijn interesse ook in andermans prestaties.
    Ik train de deadlift nu 6 weken, en mijn onderrug 10 weken (voor de deadlifts heb ik 4 weken hyperextensions gedaan, daarvoor niets voor mijn onderrug).

Ik zal beginnen met mijn maximum:
    8rm =102kg (inclusief stang)
    Zonder riem.
    Ik weeg 73Kg, bf 9%, trainingservaring 1 jaar en een maand of 2/3.

Ben benieuwd!
    Last edited by GeneralIx; 13-12-2007, 19:23.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

tijd voor wat begeleiding kerel
    na 1 jaar trainen en dan zo weinig

Comment

Zoals ik al zei, ik ben pas 10 weken bezig met mijn onderrug. Verder heb ik nooit structureel wat gedaan voor mijn onderrug. Het is trouwens mijn 8rm he, niet mijn 1rm.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Aangezien we een topic hebben met je maximum bankdruk prestatie, en een met je maximum squat, leek het me wel leuk om er ook even een te maken over je recorddeadlift. Ikzelf ben er pas "net" mee begonnen, en ik vind het de lekkerste oefening die er is, vandaar mijn interesse ook in andermans prestaties.
        Ik train de deadlift nu 6 weken, en mijn onderrug 10 weken (voor de deadlifts heb ik 4 weken hyperextensions gedaan, daarvoor niets voor mijn onderrug).

Ik zal beginnen met mijn maximum:
        8rm =102kg (inclusief stang)
        Zonder riem.
        Ik weeg 73Kg, bf 9%, trainingservaring 1 jaar en een maand of 2/3.

Ben benieuwd!

Interessant topic. :-)

Ik zal mijn maxima in een rijtje zetten:

1 x 240kg
        4 x 220kg
        9 x 200kg
        12 x 190kg
        16 x 180kg
        23 x 150kg

@ 105kg bodyweight @ 1,99m

Ik heb deze waarden gehaald met het heavy duty schema van Mike Mentzer. Dat betekende voor mij 2 x per week 1 of 2 sets deadliften to the MAX.
        23 x 150kg betekent voor mij een half uur uithijgen.

Ik heb veelal 20 rep sets gedaan, dit kan je erg lang volhouden door er iedere training (of week) 2,5 of 5kg bij te hangen.
        Bij mij zijn de onderarmen een zwakke schakel dus ik gebruik straps (gemaakt van een judoriem).
        Zorg er voor dat je je onderrug ten allen tijde recht houdt, ook als dit betekent dat je hierdoor niet de grond kan raken. Misschien een tip om je trainingsresultaten bij te houden, als je dat tenminste niet al doet ;-)

Succes!

Jaap
        powersupplements.nl - supplementen en advies over fitness/bodybuilding

Comment

1x 165
          4x145

maar meestal doe ik setjes van 8 of 12 en dan tussen de 100-130

Comment

1 keer 190
            4 keer 175
            eat eat eat and look like a freak!

Comment

Originally posted by quibus View Post
              1x 165
              4x145

maar meestal doe ik setjes van 8 of 12 en dan tussen de 100-130
              Daar moet ik overheen kunnen. Ik ga zodra ik de 120kg 8x kan over op hst. Daarna ga ik denk ik GVT doen, dit lijkt me ook wel een superschema. Hoop daarmee veel power te winnen en de deadlift 8rm door de 150 ofzo. We zullen zien.

sigpic

Comment

ik train doe de deadlift nu net 4 weken en ik heb gister 12 reps met 110KG gedaan. Ik denk dat ik ook aardig richting de 150 KG ga. Lekkere oefening is dit zeg!!

grts

Comment

Ik heb eerst 9 maanden getraind, toen twee jaar niet en ben nu zo'n 3 maanden bezig. Sinds twee weken doe ik de deadlift en heb een 4x8 schema.

Ik hang aan iedere kant 20 kg (geen idee hoe zwaar de stang is). Ik moet zeggen dat ik dat al verdomd zwaar vind. Zal nog flink moeten trainen wil ik bij de 100 komen. Maargoed vind het voor nu belangrijker dat ik het technisch goed uitvoer.

Comment

"gais het gaat in begin heel snel hoor je moet effe door hebben hoe het moet en dan kun je elke week kilos erbij pakken, ik doe altijd veel setjes en veel herhalingen op een lager gewicht en zo af en toe probeer ik een eens heel zwaar me 1 rm ofzo.
                    Ik doe het ook nog maar een paar maandjes en het gewicht gaat nog elke week omhoog succes iig,

Comment

"gais het gaat in begin heel snel hoor je moet effe door hebben hoe het moet en dan kun je elke week kilos erbij pakken, ik doe altijd veel setjes en veel herhalingen op een lager gewicht en zo af en toe probeer ik een eens heel zwaar me 1 rm ofzo.
                      Ik doe het ook nog maar een paar maandjes en het gewicht gaat nog elke week omhoog succes iig,
                      Dat heb ik ook. Ik heb er tot nu toe elke week 10kg bij kunnen plakken, dus ik moet redelijk snel op de 120 komen.
                      Verder lees ik veel nette deadlifts hoor .

sigpic

Comment

train je met deadliften ook je onderrug?

nouja iig mijn max is op moment een kist bananen :P gebruik het alleen lichtjes op mijn werk weer niet precies hoe de uitvoering moet dus ben maar begonnen met wat op mijn werk om de basis goed te krijgen

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                          train je met deadliften ook je onderrug?

nouja iig mijn max is op moment een kist bananen :P gebruik het alleen lichtjes op mijn werk weer niet precies hoe de uitvoering moet dus ben maar begonnen met wat op mijn werk om de basis goed te krijgen
                          Hahaha, deadliften is dè oefening voor je onderrug. Anders moet je gewoon eens kijken voor de uitvoering op youtube.

sigpic

Comment

Ik moet je gelijk geven. Ik ben op twee weken geleden met 10 kg begonnen en vandaag heb ik de deadlift met 25 kg gedaan (beide kanten). Ik denk dat ik dit wel een paar weken blijf doen voor ik weer ga verhogen.

Wel een heerlijke oefening. Ook al is de oefening erg zwaar.

Comment

Vandaag weer gelift heb 150 gepakt en dat ging 6 keer goed ,laatste 7de ,liet ik uit me handen vallen.
                              Ik kan denk nog wel meer ook met me 1 rm ik doe liften altijd op dezelfde dag als squatten en altijd eerst squatten, misscien moet ik het eens omdraaien en dan me max. bekijken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X