borst+triceps?? rug+biceps??

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• borst+triceps?? rug+biceps??

Ik ben nou al een hele tijd aan het trainen en de ene keer gaat het goed andere keer valt het weer tegen.

Maar ik wil nou de reps 8x doen normaal deed ik 12 - 10 - 8 - 6,
    had 1 dag 10 - 10 - 10 - 10 geprobeerd beviel me niet.

Maar nu mijn grootste vraag, waarom doet iedereen op de dag dat ze rug trainen hun biceps erbij en niet hun triceps ik weet dat je door de oefeningen zelf ook die spiergroepen al gebruik, maar ik kan dan die spiergroep juist niet goed aftrainen, ik ben al moe in mijn biceps voordat ik eraan begin. Is tevens alleen als ik rug train? Is het een groot probleem om de rollen om te draaien?

Groetjes Mario

Originally posted by mErretje View Post
    Ik ben nou al een hele tijd aan het trainen en de ene keer gaat het goed andere keer valt het weer tegen.

Maar ik wil nou de reps 8x doen normaal deed ik 12 - 10 - 8 - 6,
    had 1 dag 10 - 10 - 10 - 10 geprobeerd beviel me niet.

Maar nu mijn grootste vraag, waarom doet iedereendat doet niet iedereen velen doen het andersom echter de meerderheid doet het wel zo op de dag dat ze rug trainen hun bicepsomdat ze die dan al met de rug getrained hebben erbij en niet hun triceps ik weet dat je door de oefeningen zelf ook die spiergroepen al gebruik, maar ik kan dan die spiergroep juist niet goed aftrainendan doe je het anders, geen probleem, ik ben al moe in mijn biceps voordat ik eraan begin. Is tevens alleen als ik rug train als je borst traint pak je ook een deel je triceps maar ook een stuk schouders allicht dat je triceps daarom minder belast is? Is het een groot probleem om de rollen om te draaien?nee

Groetjes Mario
    succes

Comment

kies eens een trainingsdag uit die je enkel en alleen aan je armen besteed.
      Enkel biceps of in combinatie met de triceps.

grtz
      getting back in shape...

Comment

Hier mijn schema:

Ma:Borst, schouders en buik
        Di: Rug, onderrug en kuiten
        Wo: rust
        Do: biceps, triceps en onderarmen
        Vr: Benen en buik
        Za: rust
        Zo: rust

Als je het zo doet kun je je armen eens een keer apart goed aanpakken. Het werkt iig voor mij. Misschien voor anderen hier ook?
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Het beste wat je kan doen is eigenlijk: Rug/triceps .. Schouders/benen .. Borst/biceps..

Dit is een zeer goede schema, beter dan Rug/biceps .. Schouders/benen .. Borst/triceps. Als je je rug traint en daarna uw biceps, dan heb je al redelijk wat kracht verloren aangezien je biceps al veel inspanningen moeten leveren bij het trainen van uw rug, dus dan pak je sowieso minder kilos bij uw biceps en bij borst verlies je ook veel kracht aan uw triceps, daar pak je ook een pak minder kilos voor uw triceps, dus vind het eerste schema stukken beter.

Je kan het eens proberen en je zal wel merken wat ik bedoel.. Volgens mij doe je best gewoon rug/triceps, schouders benen, borst/biceps. Dit is perfect combineerbaar, ook kan je uw schouders en benen perfect trainen aangezien ze al gerust hebben.

Comment

Originally posted by johnbeton View Post

dus dan pak je sowieso minder kilos bij uw biceps en bij borst verlies je ook veel kracht aan uw triceps, daar pak je ook een pak minder kilos voor uw triceps.
            Het gaat toch niet om de kilo's. Het gaat er juist om dat je nog geen blaadje meer kan optillen. Dan ben je kapot. En dan ga je herstellen. Als ik wat over heb dan doe ik meestal nog 4 korte - 4lange bewegingen die in de oefening zitten. Gelijk 4 volle reps. Even rust. Gewicht omlaag en herhalen tot ik 10kg niet meer gedaan krijg.

Schema rug-tricep werkt alleen maar als je voldoende rust tussen door neemt. Je zult meer rekening met je schema moeten houden. Ipv met je trainings beschikbaarheid.
            Indien je rug-bicep in 3 dagen achter elkaar bv afwerkt Heb je 2 dagen in de week die extra zijn.
            Wil je eens fanatiek zijn dan kan dat ook. Plus dat je kunt gaan wanneer je wil.

Comment

Originally posted by johnbeton View Post
              Het beste wat je kan doen is eigenlijk: Rug/triceps .. Schouders/benen .. Borst/biceps..

Dit is een zeer goede schema, beter dan Rug/biceps .. Schouders/benen .. Borst/triceps.
              beste?! , zeer goed?!

hoe kom je erbij? schouders en benen samen?!

borst / triceps , dan zijn je triceps al een stuk vermoeid dus ik het "makkelijker" om ze helemaal uit te putten.
              hetzelfde geld voor rug / biceps.
              draai je biceps en triceps om dan pak je ze 2x per week goed aan.
              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Doe gewoon wat je zelf wil want alles blijkt te werken als ik dit lees hier.

Ik heb altijd Borst bij tricep gepakt en rug bij bicep, ieder ze ding.
                You can be part of my meal tonight.

Comment

Anders bump gewoon een topic van 3 jaar oud en ga er over discussieren.......

Slotje
                  Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Goede bump Johnbeton!!
                    'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X