newbie - nog weinig effect

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• newbie - nog weinig effect

Hallo,

Ik zal even mijn situatie voorleggen (hoop dat dit juiste plek is op het forum hiervoor)

Ik ben 26 jaar, 1.90 en weeg 77 kg. BF is 17%
    Ik ben altijd vrij mager geweest en at nooit veel en regelmatig, en wat ik at was niet al te gezond (hoewel ik volgens mij zelden over de dagelijkse hoeveelheid kwam)

Sinds februari loop ik 2 tot 4 keer in de week hard (max. 8 km)
    Echter mijn buik lijkt maar niet af te nemen.
    Sinds een maand doe ik ook aan touwtjespringen (2x in de week, ongeveer 30 min)

Sinds 2 maanden ben ik ook met gewichtjes (begonne met 1,5 zit nu op 5kg) bezig en merk veel vorderingen in de groei van mn armen. Ik doe 6x30 nu. Ook doe ik 3x in de week situps (3,4 x 15) en tussendoor ook wat opdrukken (3x20)

Half juli wil ik naar een sportschool gaan - dan kan ik fulltime 3-5 dagen langs tot eind aug)

Door dit forum ben ik beter op mijn voeding gaan letten (meer eiwitten, regelmatiger eten)

Mijn trainigsdoel is om meer spieren te kweken/breder t worden, beetje ala Ronaldo zou neit gek zijn, maar geen must ;-)

Mijn vraag is: kan ik groeien en tgelijkertijd mijn buik eraf trainen, of zeggen jullie concentreer je eerst op je buik?
    Last edited by GeneralIx; 13-06-2008, 17:40.

Je buik verdwijnt pas als laatst. Bij de westerse mannen wordt daar het vet opgeslagen als eerst terwijl bij de wat Afrikaansere mannen dit eerder in hun kont gebeurd. Heeft te maken met klimaat waarin je woont, beschermen ingewanden de westerse mannen tijdens winters bijv. en om het zo centraal mogelijk gelegen te hebben ivm beschikbaarheid tijdens schaarse van voedsel.

Dus...als je onder de 15% lichaamsvet komt zul je de buik langzaam aan zien verdwijnen. In jouw situatie zou ik zeggen om af te slanken tot minimaal 13%. Dan is je buik wat "acceptabeler" qua omvang en als je wilt kun je dan altijd nog verder afslanken.

Omdat je nog een beginner bent heb je 1 voordeel. Je kan met een goede opzet zowel afslanken als spiermassa aanzetten. Dus richt je gewoon op afslanken. Voldoende eiwitten en vetten en in mindere mate koolhydraten om te beginnen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Je buik verdwijnt pas als laatst. Bij de westerse mannen wordt daar het vet opgeslagen als eerst terwijl bij de wat Afrikaansere mannen dit eerder in hun kont gebeurd. Heeft te maken met klimaat waarin je woont, beschermen ingewanden de westerse mannen tijdens winters bijv. en om het zo centraal mogelijk gelegen te hebben ivm beschikbaarheid tijdens schaarse van voedsel.

Wat je dus ook kunt doen is naar Afrika verhuizen.
      If you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only have seconds to live.

Comment

Originally posted by Chuck Norris View Post
        Wat je dus ook kunt doen is naar Afrika verhuizen.

Was dat maar zo makkelijk. Je blijft nog steeds met genetische erfenis zitten welk je voor x generaties blijft volgen eer het zich aanpast aan de "nieuwe" omgeving.

Comment

Heb je foto's weggehaald kerel. Eerst 20 posts halen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Omdat je nog een beginner bent heb je 1 voordeel. Je kan met een goede opzet zowel afslanken als spiermassa aanzetten. Dus richt je gewoon op afslanken. Voldoende eiwitten en vetten en in mindere mate koolhydraten om te beginnen.
            Ok, dus moet ik onder mijn dagelijkse hoeveelheid gaan zitten om af te slanken?
            En eiwitten en whey shakes voor de trainingen om spiermassa te behouden/verstevigen?

Comment

Eerst moet je weten wat je onderhoud is qua kcal. Zodra je dat weet kun je er 200-500 onder gaan zitten om af te slanken. De rest van wat je zegt klopt aardig.

Comment

Als je 1,90 m bent en een vetpercentage hebt van 17% vraag ik me af of je wel moet proberen je vetpercentage te verlagen doormiddel van een dieet en cardio als je ook nog graag meer spiermassa wilt.

Uit jou verhaal maak ik op dat je weinig spiermassa hebt en ook niet al te veel vet. Meld je aan bij een sportschool! Thuis met dumbeltjes kom je niet zover. Zware krachttraining in combinatie met voldoende voeding kan je serieus helpen bij het bouwen van meer spiermassa. wanneer je spiermassa gaat toenemen zul je zien dat ook je vetmassa gaat afnemen in verhouding.

Ook je buik zal er dan beter uit gaan zien omdat je meer spieren krijgt en het er dus strakker en gevormder uit gaat zien.

grts

Comment

pompeeeeeeeeeee

Krachttraining / Cardio

Beste resultaat
                  Succes
                  Wat ben ik een spetter

Comment

Originally posted by cybersul View Post
                    pompeeeeeeeeeee

Krachttraining / Cardio

Beste resultaat
                    Succes
                    Misschien moet je eens onderbouwen wat je bedoeld met deze adviezen. Op deze manier zijn het alleen maar loze kreten.

grts

Comment

dank voor t advies. wanneer ik de tijd heb, half juli, ga ik er volop tegaan in de sportschool. heb er zin in.
                      tot die tijd maar 'in trainen' op andere manieren.

oh ja, moet je whey shaken ook tot je nemen op niet trainingsdagen?

Comment

Ja enkel bij het ontbij alleen.

Comment

Let idd op met je eet patroon.. probeer regelmatig te eten.. zo'n 6 x per dag. En pas daar je trainings programma op aan. En je zult zien dat je vet verdwijnt als sneeuw voor de zon. Alles hangt af van discipline
                          1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X