Gebruik je straps?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gebruik je straps?

Na de discussie over de riem nu een soortgelijke over straps. Ik heb het niet zo op straps ik ben er meer voorstander van om je grip goed te trainen. Wat vinden jullie?

is laatst nog een discussie over geweest.Drie weken terug ofzo.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
      is laatst nog een discussie over geweest.Drie weken terug ofzo.

Toen lag ik op het strand aan de Costa del Sol

Comment

Denk dat je deze bedoelt Erik, maar die is wel wat anders dan deze.

@ Topic
        Ik gebruik geen straps. Mocht grip problemen opleveren ga ik voor hookgrip.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nee die was het niet. Ging over handschoenen met straps, en daar is het nut van straps ook uitgebreid besproken...maar goed

On topic: probeer nog steeds zonder straps. Grip is en blijft everything.

Comment

Hoe meer je straps gebruikt hoe zwakker je grip wordt, geen straps gebruiken dus. Of je moet al een paar oefeningen gedaan hebben en de laatste is zware shrugs, dan kan je ze wel gebruiken, maar ik doe het nooit.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ja, ik gebruik straps.

Waarom, omdat ik de belasting wil houden op de spiergroep die op dat moment aan de beurt is en niet wil hoeven te stoppen omdat m'n grip het opgeeft of m'n onderarmen verzuren.

Ik ben niet van mening dat je oefeningen voor een andere spiergroep dan je onderarmen licht moet beginnen om gripkracht gelijk op te bouwen met het trainingsgewicht voor die bepaalde oefening.

Grip versterken doe ik met gerichte gripoefeningen.
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                Ja, ik gebruik straps.

Waarom, omdat ik de belasting wil houden op de spiergroep die op dat moment aan de beurt is en niet wil hoeven te stoppen omdat m'n grip het opgeeft of m'n onderarmen verzuren.

Ik ben niet van mening dat je oefeningen voor een andere spiergroep dan je onderarmen licht moet beginnen om gripkracht gelijk op te bouwen met het trainingsgewicht voor die bepaalde oefening.

Grip versterken doe ik met gerichte gripoefeningen.
                aahh je neemt me de woorden uit de mond.
                Who's the Chef

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                  Hoe meer je straps gebruikt hoe zwakker je grip wordt, geen straps gebruiken dus. Of je moet al een paar oefeningen gedaan hebben en de laatste is zware shrugs, dan kan je ze wel gebruiken, maar ik doe het nooit.
                  Als jij je grip ook los train is het grote bull dat je het verliest.
                  Who's the Chef

Comment

Hoe bedoel je? Ben van mening dat grip bij bepaalde oefeningen andere grip is dan ... oefeningen. Zo kan je 300 deadliften, maar je grip bij chins of BOR's klote zijn omdat je nooit pronated grip traind. Dan zou ik het een slechte zaak vinden om met straps te gaan werken.

Als je grip het begeeft moet je imo niet met straps gaan werken en grip trainen, maar zonder straps werken + meer grip trainen. Voor bodybuilding is er wel wat te zeggen om met straps te werken, maar voor functionele kracht imo niet.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Hoe bedoel je? Ben van mening dat grip bij bepaalde oefeningen andere grip is dan ... oefeningen. Zo kan je 300 deadliften, maar je grip bij chins of BOR's klote zijn omdat je nooit pronated grip traind. Dan zou ik het een slechte zaak vinden om met straps te gaan werken.

Als je grip het begeeft moet je imo niet met straps gaan werken en grip trainen, maar zonder straps werken + meer grip trainen. Voor bodybuilding is er wel wat te zeggen om met straps te werken, maar voor functionele kracht imo niet.
                      Kan me hier goed in vinden.

Comment

Ik persoonlijk train het liefst zonder straps en handschoentjes omdat dat puur een persoonlijke voorkeur is. Kevf zei ooit es zo leuk dat ie Michael Jackson niet is (en daar kan ik me goed in vinden)...maar been en 3xl hebben wel gelijk.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Dan hebben wij een menings verschil
                          Who's the Chef

Comment

Kan ik de straps ook gebruiken als fitnesshandschoen zonder dat me grip zwakker wordt.
                            Dus het stukje stof in je handpalm vouwen, inplaats van het stukje stof om de stang.
                            Of is het effect nog steeds zo dat je je grip verzwakt naarmate je het vaak gebruikt.

Ik gebruik straps alleen bij deadlifts, chin ups, dumbell rows, barbell upright rows en shurgs.

Comment

Dit is inderdaad wel een enorme bump. Jaar of 3

Maar kun je dan niet beter gewone handschoenen kopn?
                              Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X