Wat is de beste buikspiertrain techniek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

heb vorige week nog ergens gelezen dat crunches eigenlijk helemaal niet goed zijn voor je ruggegraat.
    op korte termijn zal je er niets van merken. maar het repetitief krommen van je rug werkt op latere leeftijd het vormen van hernia's in de hand.

ik persoonlijk zit met mijn 24 jaar al met problemen in de onderrug sinds mijn 19de dus ik moet goed uitkijken wat ik doe tijdens het trainen.
    iemand die mij enkele oefeningen voor de abs kan geven waarbij je rug nauwelijks belast word?

Comment

Originally posted by Liquid View Post
      heb vorige week nog ergens gelezen dat crunches eigenlijk helemaal niet goed zijn voor je ruggegraat.
      op korte termijn zal je er niets van merken. maar het repetitief krommen van je rug werkt op latere leeftijd het vormen van hernia's in de hand.

ik persoonlijk zit met mijn 24 jaar al met problemen in de onderrug sinds mijn 19de dus ik moet goed uitkijken wat ik doe tijdens het trainen.
      iemand die mij enkele oefeningen voor de abs kan geven waarbij je rug nauwelijks belast word?
      Even eerst een andere vraag aan je train je de onderkant rug wel dan??

Comment

ja tuurlijk.

maar enkel oefeningen die mij zijn opgelegd door de kinesist en bijgevolg dus ook zonder gewichten.

Comment

hmmm oke het zou mischien best wel kunnen zijn dat je buikspieren verder ontwikkeld zijn in kracht dan je onderrug waardoor je een beetje naar voor trekt... het is maar een idee

Voorderest denk ik op de grond liggen benen van de grond af en fietsen vind hem zelf goed werken maar ben bang dat je eigelijk weer je onderrug belast

Anders train je je buik toch doormiddel van deadlift squats enzo tot je klachten over zijn of je gaat naar een fysiotherapeut mischien dat die je verder kan helpen succes !!

Comment

dacht ergens wel dat de knee raise on parallel bars wel een goede oefening zou zijn maar mss worden de bovenste abs hierdoor niet genoeg getraind.

of de cable crunch maar dan trachten om de rug zo recht mogelijk te houden om het krommen van de ruggegraat tegen te gaan. maar ik vrees dat de onderrug te fel gaat belast worden bij het terug rechtkomen.

ik denk dat ik misschien best gewoon oefeningen uittest en dan naar eigen ervaring een schema moet opstellen voor de buik.
            vind het zo al niet echt evident om aan gewichttraining te doen met een slechte rug.

Comment

Originally posted by Liquid View Post
              dacht ergens wel dat de knee raise on parallel bars wel een goede oefening zou zijn maar mss worden de bovenste abs hierdoor niet genoeg getraind.
              Als er al een feitelijke onderverdeling zou bestaan in onder/boven abs, dan zouden die nog steeds genoeg training krijgen.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik doe al een jaartje buikspier oefeningen
                Ik doe al een tijdje Ab Ripper x buikspier training schema
                Ik moet zeggen van al die oefeningen doe ik al gedaan heb is er geen enkele dat deze overtreft

stuur me een pm voor dit schema, indien iemand hem wil...

Comment

Plaats hem maar eens op het board, dan zullen we er onze blik eens overheen laten glijden.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zover ik gelezen en gehoord heb is de "Bicycle kick" een van de meest effectieve oefeningen!
                    Januari 2010: 177m, 72kg, 11%
                    Benchpress: 1x 100Kg, Deadlift: 1x165Kg, Squat: 1x140Kg, Pull-Up: 1xBW + 26KG
                    100% Vega power

Comment

doe nu liggen op een bal leg raises (hou me met mijn handen vast aan bed)

Comment

De fitness instructeur bij onze fitness zegt altijd op zon grote fitnessbal gaan zitten met je benen uitelkaar ongeveer net zo breed als je schouders en dan een soort van sit ups doen. hij zegt dat dat een hele goede oefening is maar ik zelf vind het een niet zo een fijne oefening.

Comment

uhmm en waarom niet? is ideale oefening kan trouwens niet veel vinden over zo'n anti gravity belt

Comment

Ben ff de naam kwijt maar Bruce Lee heeft de beste.. Hoe heette die? Iets met dragon ofzo Flying Dragon Crunches oid Dragon Flag?

Comment

dragon flag zou wel kunnen. Is horizontaal een een verticale paal hanger met gestrekt lichaam
                              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Hoe kan het, dat als ik gewone sit ups doe, last krijg van mijn rug.. ik stop na een tijdje steeds omdat de pijn gewoon te groot wordt terwijl mijn buikspieren nog lang niet vermoeid zijn.. zeer vervelend.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X