soepelheidsoefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• soepelheidsoefeningen

Hey allen,

ik ben dus op zoek naar wat oefeningen voor de schouder wat soepeler te maken. Zoals sommigen wel weten speel ik competitie bowling en ik heb praktisch geen backswing. Wat ik hiermee bedoel is dat je normaal met je bal achter je rug zwaait zodat je arm ongeveer op schouderhoogte komt.

Ik kom echter totaal niet in de buurt van schouderhoogte omdat ik dit gewoon niet kan. Ergens voor halverwege heb ik het gevoel dat ik gewoon vast zit, dan trekken mijn spieren een beetje.
    Ik heb al de opmerking gehad dat mijn spieren in de weg zouden zitten voor een natuurlijke en soepele backswing tot op die hoogte maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik ben gewoon breed gebouwd van nature (skelet), het is niet zo dat ik breed ben omdat de spieren er zo dik opliggen.

Ik ben ook heel stijf van nature uit. En het feit dat mijn linkerschouder dit nog harder heeft als mijn rechter laat me vermoeden dat ik hier wel iets aan kan doen.

iemand enige suggesties voor soepelheidsoefeningen voor de schouders? mat de nadruk op een zwaai. (pendulumbeweging). Denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel

Wellicht schouderdislocaties.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ben niet volledig mee?

Comment

Shoulder dislocations, ff intypen op google, vind je zo

EDIT:

How to Perform Shoulders Dislocations | StrongLifts.com alstu
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

ow dat zijn de oefeningen zelf die zo noemen, ik dacht dat general zijn mening gaf over wat er aan de hand zou kunnen zijn bij me ofzo

Comment

is het dan de bedoeling dat je altijd smallen en smaller gaat in grip?

heb het net even gaan testen, om volledig rond te geraken kom ik nipt toe me de lengte van een borstelsteel.

Dan vraag ik mij af op welke breedte een 'normaal' lenig persoon een cirkel kan maken??

Comment

Een heel stuk smaller dan dat jij hem pakt :P

Comment

ik moet hem zo rond de 1m15 ofzo uit elkaar nemen om rond te geraken. En jij dan falstyr? dat ik zo ongeveer weet waar ik zou moeten uitkomen

Comment

ander vraagje, hier staat dagelijks uitvoeren indien je heel stramme bovenspieren hebt. Iets waar ik dus zeker voor in aanmerking kom .

Kan ik er nut aan hebben om iets sneller resultaat te hebben om deze oef 2x per dag uit te voeren? 1x 's morgens en 1x 's avonds.

Gisteren na 3x10 reps had ik al het gevoel dat alles redelijk losjes zat voor mijn doen maar toen ik vanmorgen opstond was ik zo goed als terug bij af.

2de vraagje: andere suggesties voor oefeningen?

Comment

Als je net begint met shoulder dislocations is het wellicht makkelijker dit met bands of een grote handdoek te doen.

Comment

ik kom met 1m20 net toe hoor, vanaf je een punt vind waar je het voelt rekken, maar toch net niet te veel zodat je geen blessures kan krijgen is het toch ok denk ik?

mijn uitvoering is wel goed denk ik, strakke rug, borst vooruit en mijn ellebogen blijven onder alle omstandigheden gestrekt. Dus kan ik toch rustig opbouwen met mijn borstelsteel?

Comment

Wat dacht je van even naar de fysiotherapeut die vertellen jou hoe je er vanaf kan komen en met welke oefeningen!
                        Het is nog fijn ook bij de fysio

Wij kunnen toch geen gericht advies geven over welke oefeningen je moet gaan doen, het kan zelfs zo zijn dat je oefeningen doet die het alleen maar erger maakt!

Groetjes

Comment

ik ben zeker dat er hier zat mensen zitten die weten waarover ze spreken als ik zoiets vraag .

En ik veronderstel ook dat ik niet de enige stramme mens ben op dit forum dus misschien hebben sommige mensen hier al ervaring mee.

In heb met al 3 verschillende fysiotherapeuten slechte ervaringen gehad waardoor ik een beetje het vertrouwen erin heb verloren.

Comment

Ik heb geen last, maar gebogen molenwieken maakt lekker soepel. Voorovergebogen staan in spreidstand en dan met gestrekte armen zwaaien. Linkerhand raakt de rechtertenen en rechtarm zwaait dan door naar achter. Daarna andersom voor de andere arm, logisch. Wel geconcentreerd doen zodat de uitvoering ook na bv 150 keer hoog tempo nog goed is. Elke keer dat je vingers de tenen raken moet je zien, je blik volgt de naar achter zwaaiende arm dus niet.

Comment

Ik zou het beperken tot om de dag hoor. Denk dat je met elke dag de boel gaat overbelasten, en dat is juist niet de bedoeling.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X