Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
volgens mij moet je per training spiergroep(bijv:Borst ,triceps) 48 uur rust hebben minimaal , had ook iets gelezen over dat het juist goed is als je traint door dat er dan beter doorbloeding is inde spier waardoor de spier eerder herstelt .
je kan gerust trainen als je spierpijn hebt (als je je spieren genoeg rust hebt gegeven). Gewoon goed opwarmen en lekker knallen Als ik dat doe met spierpijn, is het vrijwel meteen weg: heerlijk
22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
onzin inderdaad je kan in principe de volgende dag gewoon weer trainen. Sterker nog een zgn. 'light day' als je flinke spierpijn hebt zal bevordelijk zijn voor het herstel. Inderdaad komt dit dan door de doorbloeding van de spieren.
Normale spierpijn hoeft geen reden zijn om te stoppen met trainen of om lichter te trainen. Pijnlijke scherpe steken en blessures uiteraard wel. Ga in dat geval ook even langs de huisarts. Verder volledig met Leo eens.
je kan gerust trainen als je spierpijn hebt (als je je spieren genoeg rust hebt gegeven). Gewoon goed opwarmen en lekker knallen Als ik dat doe met spierpijn, is het vrijwel meteen weg: heerlijk
Hahaha een antwoord waar ik op hoopte. Want net wat je zegt, spierpijn is daarna meestal weg.
waar baseer je dat in godsnaam op? Op oeroude en allang achterhaalde dogma's?
zou gewoon voor minimaal 72 uur rust gaan per spiergroep, tenzij je op een wat lager pitje traint, bijv. 3x pw full body
nooit geweten dat er 9 dagen in de week zitten.
Ff ter algemene info: na 24 uur is een spiergroep weer belastbaar, na 48 uur weer vol belastbaar, na 5 dagen is je czs weer volledig hersteld. Daarom houden we om de zoveel tijd een rustweek. Verder wat leo zegt.
Bij fysiotherapie leren ze dat je 48 uur rust moet houden. Met kanttekening dat het afhangt van intensiteit, en programma. Al die vaste tijden/richtlijnen zijn dus ook onzin. Denk ook dat hoe langer je traint, hoe meer je lichaam kan hebben. Weet echter nog niet in hoeverre dat waar is.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Hmm hoe kán het eigenlijk dat je spierpijn dan sneller weg lijkt te gaan? Door de doorbloeding?
De instructeur beweerde namelijk dat het onzin was; door spierscheurtjes zou het toch echt niet kunnen.
Kwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
If you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...
Comment