Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Volgende week ga ik maar eens gauw proberen 170 kg te deadliften...jij begint me veel te snel in te halen Vincent bah!
    Neem je tijd. Pas aan het einde van de derde Wave (3 weken per wave) ga ik daadwerkelijke toppen en staat de 180kg deads op programma

4 schijven van 20kg aan elke kant lijkt me zo stoer

Comment

Nette GM's Ik doe ze altijd in de smith, omdat er geen andere mogelijk is. In nieuwe gym wel, dus ga ze wel los beginnen doen
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

GM's in de Smith is zoals de meeste oefeningen in de Smith...niet aan te raden. Zeker met een oefening als de GM is een Smith absoluut niet verstandig. Los is stuk prettiger, maar persoonlijk ga ik dan niet zwaarder dan 80kg. Los met vangers in de buurt...tja dan ga ik gewoon zover als me lichaam kan hebben

Ben erg blij met me Rack omdat ik nu wel verder durf te gaan

Comment

Is inderdaad beter los, maar als er geen andere mogelijkheid is, gebruik ik deze wel
          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Tja wat kun je nog verbeteren...Zegt het zelf al. Dus dan ga ik alleen even in op de Good Morning. Je barbel lager op de rug leggen. Je moet dan automatisch je schouderbladen naar achter trekken en de bovenrug aanspannen. Is even wennen. Dan je reet naar achter duwen...of te wel je onderrug "archen" zodat je niet bol gaat trekken. En dan merk je dat je niet 100% horizontaal kunt gaan zonder dat je die arche verliest. Houdt je rug de gehele tijd gespannen en zo ook je abs natuurlijk. Als je bovenrug dan alsnog gaat krommen...meer DB Rows zwaar doen. Of zware face pulls.

Mijn uitvoering met 100kg, 3 reps.
            YouTube - 100kg Good morning 3reps

Zie dat ik wel diep naar beneden ga met me reet om balans te houden o.O
            Oke man thnx, ga ik ff proberen!

Hier een filmpje van mn squat (8 x 97,5 kg, bij de 8x100 had de camera man het verneukt :S):

YouTube - Training leo 4

Advies?
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Lekkere Squat! goed explosief.Alleen misschien niet zo hard doorknallen met je knieen? verder netjes.
              Status:bulking

Comment

Thnx man Ik ga inderdaad best wel hard met die knieen. Ik lock ze sowieso niet, dus dat scheelt (?). In het vervolg misschien wat minder, maar ik probeer wel zo explosief mogelijk te blijven
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Hier mn deadlift: 9 x 140 kg. Begin ging een beetje wankel, gebeurd normaal ook niet Mn camera ploeg had de camera laten rollen dus na de deads komt een hoop niks:

YouTube - Training leo 5

En waar ik ECHT van baal, dat mn lunges maar voor 2 reps erop staan :s daarna was de kaart vol ofzo, vet kut.

Hier dus de eerste 2 reps van de 2 x 8 x 62,5 kg lunges

YouTube - Training leo 6

Comment

Dat je zo´n gewicht kan deadliften met een dergelijk fysiek en zo´n waardeloos uitvoering.

Lol, wat een binnenkomer.
                    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Deadlift was indrukwekkend...9 x zo'n gewicht deadliften is erg knap!
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Zelf vond ik de squat niet zo bijsterend. Net zoals met de GM is het beter het gewicht iets lager te leren leggen en je ellebogen zover mogelijk naar voren pushen als je kan. Zo houdt je spanning op je bovenrug, want ik zag je steeds meer naar voren hellen waardoor je onderrug moet gaan corrigeren om recht te blijven. Je diepte werd ook steeds minder en zou net zoals me advies bij de GM in het begin overdreven je reet naar achter steken om zeker te zijn dat je rug de juiste arch heeft.

Wat ik ook zie is dat iedereen de neerwaartse beweging maakt, maar als je gaat zitten ga je ook niet naar beneden. Je moet juist naar achteren bewegen en de arch in je rug houden. Iets wat je beter leert met een box squat. Dan ga je vanzelf zo diep als je heupmobiliteit en hamstring flexors het kunnen. Als je de diepte dan nog niet haalt (zoals bij mij dat ik nog 1-2cm te kort kom eer ik echt paralel ben) Moet je meer hamstring stretchen en heup mobieler maken.

Wil niet zeggen dat ik het perfect doe, maar working on it hehe
                        Explosiviteit en zo zit goed

Tja...de deadlifts. Ben er zelf nog niet helemaal over uit hoe dat nu echt moet. Bedoel. Je moet het gewicht van de grond krijgen, maar de rug moet niet al te veel strek werk verrichten op het eind. En al helemaal niet zoveel als dat jij doet, dat is meer een stif legged deadlift. Wat ik bij jouw zie is dat je eerst je reet omhoog brengt en dat je rug dan in een hoek van 90graden staat. Dan pas ga je je rug strekken. Dat is geen reguliere deadlift.

Je begint door je hamstrings en glutes te gebruiken om het lichaam omhoog te brengen. Je rug gaat mee omhoog in de houding dat je het gewicht van de grond tilde. Als je bijna klaar bent met je benen te strekken ga je klein beetje nog met de rug strekken en ben je klaar.

In princiepe soortgelijk advies wat ik gekregen had van Ylke

Maar als jij 140kg op die manier met je onderrug kan...dan kan jij ook 120-140kg Good Mornings en dan kan jij ook 1x 170-180kg reguliere deadlift als je de juiste vorm hebt

Comment

Iemand een filmpje toevallig hoe die de barbell row doet? Daar zie ik ook zo veel varianten van, leuk discussievoer

Comment

@ DSO: thnx man

@ Falstyr: lage barbell en brede stance is toch meer powerlift style? En ik wil echt minder gewicht naar mn dijen verplaatsen en ik heb gemerkt dat als ik powerlift style lift, mn dijen meer te verduren krijgen en ik kan gewoon serieus niet meer normaal lopen. Mn dijen kladsen tegen elkaar, schuren als een idioot. Ik moet gewoon strakke boxers dragen zodat het wat minder schuurt. Hierdoor komt ook mn hele zakie in de verdrukking bij mn dijen etc. Echt niet relaxt. Volgens mij was het ook zo als je narrow stance hebt met hoge barbell je meer gewicht verplaatst naar je quads. Zo heb ik het althans ergens gelezen

Je bedoelt dat ik nog horizontaler kan met mn rug?? Ik dacht juist dat ik al iets TE horizontaal kwam... Maarja anders donder ik achterom en dat is ook niet echt de bedoeling. Het gewicht zit wel degelijk op mn hielen.

Over die deadlifts: hiervoor squat ik, dus mn benen zijn al aardig kapot. Voor mn gevoel gebruik ik mn benen een stuk minder (logisch) op deze manier deadliften en kan ik dus wat meer (dacht ik). Dit was de laatste keer deadliften voor de rustweek en ik ga daarna weer progressief laden vanaf een % of 70-75 van mn 8/10/12 RM dus dan ga ik mn vorm ff aanpassen.

In ieder geval een mooi vooruitzicht dat ik richting de 150-170 kg kan gaan op de reguliere met een goeie techniek

@ kevf: zie de vorige blz. Daar staan er een paar van spank ofzo geloof ik en ik heb er ook 2 tussen staan (db en bb)

Comment

@leo:
                              je schouders naar achteren halen bij het strekken van die deadlift, zul je zien dat je je onderrug een stuk beter voelt
                              160kg squat
                              225kg deadlift
                              130kg benchpress

Comment

Schouders naar achteren trekken is volgens mij het domste wat je kan doen bij een lockout (is mij meerdere malen verteld dus!).

Mijn onderrug voelt ook prima, hij gaat ook vrij hard vind ik. Zwakke punt zijn sowieso mn onderarmen en daarna mn benen denk ik (in een deadlift).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X