Hoe spaar ik mijn kniëen? *hulp*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe spaar ik mijn kniëen? *hulp*

Ik begin te merken dat het zware trainen zijn tol begint te eisen op mijn kniëen. De linkerknie vooral en die kraakt altijd als ik weer omhoog kom vanuit een gehurkte positie. Ik ben zelf altijd voorstander geweest van full squats, maar krijg toch de indruk dat het niet helemaal ok is? Hoe ga ik hier het beste mee om icm mijn krachttraining? Kan ik volstaan met boxsquats (voelen een stuk beter)? Of pak je dan echt te weinig?

Daarnaast ben ik echt van de fullbody-schema's. Hoe pas ik dat het beste aan? Hoop dat er hier iemand op het board zit met voldoende kennis van zaken

Originally posted by Kevf View Post
    Ik begin te merken dat het zware trainen zijn tol begint te eisen op mijn kniëen. De linkerknie vooral en die kraakt altijd als ik weer omhoog kom vanuit een gehurkte positie. Ik ben zelf altijd voorstander geweest van full squats, maar krijg toch de indruk dat het niet helemaal ok is? Hoe ga ik hier het beste mee om icm mijn krachttraining? Kan ik volstaan met boxsquats (voelen een stuk beter)? Of pak je dan echt te weinig?

Daarnaast ben ik echt van de fullbody-schema's. Hoe pas ik dat het beste aan? Hoop dat er hier iemand op het board zit met voldoende kennis van zaken
    ik ben ook benieuwd. mijn knieen kraken ook flink en harlopen zit er al helemaal niet in voor mij dan krijg ik echt last van men knieen. heb laats gehoord dat je van die kniebanden kunt dragen tijdens zware been oef.

Comment

Die ontlasten de boel idd, maar ik heb dan vaak het gevoel dat je dan meer risico loopt omdat je banden/gewrichten dan achter gaan lopen op de spieren.

Comment

Lastig probleem kerel.
        Ik zou even een tijdje de knieen ontlasten door niet te squaten.
        In de toekomst geen full squats meer doen, ben er zelf ook van afgestapt.
        Doe hem heel soms nog wel maar dan licht en set's van 15 rep's.
        Who's the Chef

Comment

Is toch vreemd want als je Rippetoe ed moet geloven zijn het juist de halve squats die je knieen slopen.

Comment

Kan zijn maat maar ik heb het zelf aan de lijve ondervonden.

Proberen kan geen kwaat
            Who's the Chef

Comment

Tja weet niet hoe je techniek is. Staan je tenen iets naar buiten zodat je de knieen naar buiten drukt als je omhoog komt? Strek je op het eind helemaal uit of houdt je nog een lichte knik in de kniieen? Misschien overcompenseren je knieen vanwege gebrekkige heup mobiliteit?

Kan er weinig van zeggen zonder je uitvoering te zien.

Knieen slopen? WSB doet niks alle varianten en hun knieen zijn just fine. Hun gescheurde pecs e.d. komen eerder door het zware benchen hehe. En als je kijkt naar de olympische gewichtheffers met hun Snatches waarbij ze uit een full squat met tig 100 kg boven hun hoofd moeten overhead squaten hebben ook geen last van knieen.
              Last edited by Falstyr; 12-02-2009, 10:18.

Comment

banden..
                Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Kraken maakt niet uit. Pijn wel. Gevraagd aan fysio's, manueel, allemaal zeiden ze hetzelfde: kraken maakt niet uit. Tenzij het pijn doet, dan is het een ander verhaal.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Gaven ze daar nog een uitleg voor? Want het klinkt echt alsof je op een zak chips gaat staan

Comment

Gaven ze daar nog een uitleg voor? Want het klinkt echt alsof je op een zak chips gaat staan
                      hoe gaat hardlopen bij jou dan??? krijg je er ook last van dan??

Comment

Niet dat het echt pijn doet, maar wel dat het aanvoelt alsof ze niet lekker soepel lopen oid.

Comment

Is gewoon het schuiven van pezen over elkaar, maakt niet uit. Ik geloofde het eerst ook niet, maar heb het ook al sinds, zeg, altijd, en ook verder eigenlijk nergens last van.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb het echter sinds dat ik debiel zwaar legpress en squat

Comment

je moet ook niet debiel trainen maar gecontroleerd he
                              heb je ziekte opgelopen in thailand?

just kidding bro
                              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                              Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X