mike

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mike

Question

Heb zoals gewoonlijk zondag de dag voor mijn benen weer is gehad.
    Normaal doe ik 2 deadlifts deadlift stiff leg en de normale deadlift.
    Kijk ik vind het allebei fijne en goed voelende oefeningen. De sportinstructeur zei dat ik ze allemaal niet moest doen omdat ze heel slecht voor je onderrug zijn. Maarja Moet ik dit geloven en andere bijpassende oefeningen gaan zoeken? of Gewoon de schijt aan de instructeur hebben en die oefening gewoon doen. Doe ze meestal met barbell.

groeten
    Stats: 74kg at 11%
    Vision: 85kg at 8%

Hoi,

Als die instructeur het zegt omdat je houding niet correct is...zou ik naar hem luisteren
    Als die instructeur bedoeld te zeggen...deathlift zijn per definitie slecht...lijkt me dat onzin.

Goed je houding in de gaten houden en naar je eigen lichaam luisteren..vooral bij dit soort oefeningen is vorm belangrijker dan gewicht

Ik ben net begonnen met dl's en voel me onderrug goed...maar das spierpijn..lijkt me niet schadelijk..
    Bulking tot 100kg

Comment

als je houding verkeert is (bolle rug) dan staat je vertebra lumbalis (lendenwervel) te veel onder spanning en niet meer je spieren maar je botten(het zit op je rugwervel onderaan net boven je stuitje.)
      hierdoor als je hoge gewichten gaat doen trek je dus je lendenwervel eruit net of het uit de kom schiet.
      daarom doe ik personlijk noot 1rm maar train op zo'n 75% van mijn max en doe ik dus mijn oefening naar beneden langzaam maar wel met de juiste houding.

dit is mij vertelt mischien weet iemand anders het wel coriceer me dan aub.
      Calisthenics / Street workout

Comment

mike

hey

instructeur heeft niets over mijn houding gezegt en ik weet dat je bij bolle rug heel erg last van mijn rug heb dus dan word het toch doorgaan. Met niet al te veel maar met de juiste houding

thanks voor reactie guys

Comment

Originally posted by gripmaster View Post
          Question

Heb zoals gewoonlijk zondag de dag voor mijn benen weer is gehad.
          Normaal doe ik 2 deadlifts deadlift stiff leg en de normale deadlift.
          Kijk ik vind het allebei fijne en goed voelende oefeningen. De sportinstructeur zei dat ik ze allemaal niet moest doen omdat ze heel slecht voor je onderrug zijn. Maarja Moet ik dit geloven en andere bijpassende oefeningen gaan zoeken? of Gewoon de schijt aan de instructeur hebben en die oefening gewoon doen. Doe ze meestal met barbell.

groeten

Ik geef'm deels gelijk. De "gewone" deadlift is een prima compound beweging die waneer goed uitgevoerd geen problemen geeft. De stiff leged deadlift vind ik, hoe j'm ook uitvoert, een onderrugsloper.
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by gripmaster View Post
            hey

instructeur heeft niets over mijn houding gezegt en ik weet dat je bij bolle rug heel erg last van mijn rug heb dus dan word het toch doorgaan. Met niet al te veel maar met de juiste houding

thanks voor reactie guys

Stiff leged deadlift is altijd met een bolle rug en dus per definitie slecht.

Zodra je een SLDL met en rechte/ holle rug gaat uitvoeren wordt het een Romanian deadlift. (Roemeense deadlift).

SLDL belast de glute, hamstring en erector. RDL belast de glute en hamstring.
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

at 3XL

Thx man hier kan ik egt wat mee. ik denk dat de instructeur dat dan wel bedoeld met die kerel die weet de helft er soms vanaf. Hij zegt ook dat je massa opbouwd met weinig gewicht en veel herhalingen dus daarom twijfelde ik.

Ik kan weer verder. Zal is kijken of ik die RDL erin gooi

groetne

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X