Enkel versterken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enkel versterken

Enkele jaren terug heb ik mn ligamenten in mn linkervoet gescheurd. Dokter had dan 2 keuzes voorgesteld:
    - gewoon aan elkaar laten groeien, maar snelle kans hebben op nieuwe scheur
    - operatie om ze te laten naaien en zo toch nog kunnen basketten.

Heb voor optie 2 gekozen

Ik speel altijd met een brace, maar toch is het me gelukt om mn voet te verstuiken tijdens mn training. Aangezien mn zalf op was ben ik achter nieuwe gegaan. De apother wist me dan te vertellen dat je oefeningen kunt doen om de enkel enzo terug te versterken.

Veel kennis heb ik hier niet over en ik heb niet echt zin om naar een kinesist te gaan (want die zal me een reeks bezoeken aansmeren die me veel zullen kosten ), is er iemand die oefeningen hiervoor kent die ik thuis kan doen?

Greetz
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

schaatsen en skeeleren (op noren dan) wordt je enkel goed sterk van, moet je wel de mogelijkheden hebben natuurlijk..

Comment

Stabilisatie oefeningen zijn het belangrijkste (heb ik opgestoken van een fysio college). Oftewel kijk bijvoorbeeld naar siffy lunges (lunges op de punten van je tenen) en dergelijke.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Heb vernomen dat de oefening op die plank met een halve bal onderaan goed is voor stabilisatie. Alleen heb ik die niet thuis

Thx for the tip GenIx

Comment

Ik heb nog wel wat dunne hoge hakken voor je stabilisatie

Zon balansbord is volgens mij gewoon overal te koop, zelfs in speelgoedwinkels. Volgens mij zijn ze niet zo duur, heb ze gezien van €20. AL zal er onderling wel wat verschil in kwaliteit in zitten.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
            Ik heb nog wel wat dunne hoge hakken voor je stabilisatie

Zon balansbord is volgens mij gewoon overal te koop, zelfs in speelgoedwinkels. Volgens mij zijn ze niet zo duur, heb ze gezien van €20. AL zal er onderling wel wat verschil in kwaliteit in zitten.
            Is dat niet de lolobal van vroegah?

Maar idd, zijn vrij gemakkelijk verkrijgbaar... Zag ze laatst bij, ik geloof, de perry in allerlei verschillende vormen en maten, variërend van 10 euries tot 40 euries.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
              Is dat niet de lolobal van vroegah?

Maar idd, zijn vrij gemakkelijk verkrijgbaar... Zag ze laatst bij, ik geloof, de perry in allerlei verschillende vormen en maten, variërend van 10 euries tot 40 euries.
              Hahaha nee dat niet. Die waren wel grappig in die tijd

Comment

Mijn rechter enkel is altijd ook heel zwak. Met voetballen had ik er altijd blessure leed aan. Goede oefeningen zijn vooral calve raises. met je voeten ( liefs op de rand van een verhoging ) staan en evt. een gewich tofzo in je nek nemen desnoods en boekentas ofzo en dan naar benede zakeknen weer naar boven gaan met je kuiten. Hier kijk maar eens op deze link

Bodybuilding.com - Exercise Guides Database.

suc6 er mee !
                on the road to get huge

Comment

Zal eens kijken om zo een plank in huis te halen. Bedankt voor de link !!

Comment

*Blootsvoets op een smalle plank (2/3 van de breedte van je voet, 5 cm hoog) gaan staan met je zwakke voet en je evenwicht houden. Starten met 10 seconden, opwerken naar max 1 minuut.

*Op een stoel gaan zitten, met een klein matje voor de stoel. Zorg dat je voeten net boven de grond zweven. Knikkers op de mat leggen en deze trachten op te nemen met je tenen, door de voet te krullen.

*Zachte (eventueel sponsen) bal tussen beide voeten nemen de bal bewegen van bovenop de wreef tot onder de voet. Hierbij zoveel mogelijk de beweging vanuit de voet en de enkel starten.

*Aan een lage kast gaan staan en in 4 teltijden op de tenen komen staan, en 4 tijden terug laten zakken. In het begin met beide voeten gelijktijdig, opwerken naar oefening op zwakke voet. Wel de steun aan de lage kast houden (overbelasting mijden)

Veel succes met het volledige herstel.
                    Si je n'ai pas l'amour, je ne suis rien
                    Si je n'ai pas le sport, je ne suis rien
                    L'amour dans le sport = c'est la belle vie

Comment

Ga touwtje springen. Heb je meteen cardio

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...