armen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• armen

hoeveel herhalingen(reps) doen jullie bij het trainen van armen?? ikzelf doe k 12-10-8-8
    een dag niet getraind is een dag niet geleefd

ligt eraan wat je doelstellingen zijn, ik doe normaal 4x8 met 2 oefeningen en soms is een afbouwende piramide als laatst

Comment

Ik train mijn armen 2 x per week. Een keer triceps samen met borst en een keer biceps samen met rug. Dan doe ik de dag daarna ofwel een rustdag of een benendag en de dag daarna doe ik een aparte armendag.
      Per spiergroep pak ik dan 3 verschillende oefeningen waarbij ik (afhankelijk van het gewicht) 8 tot 25 reps maak. Qua sets varieer ik (ook afhankelijk van de intensiteit) tussen de 3 en de 6 sets.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik isoleer me biceps nauwelijks tot niet meer. Triceps doe ik nog wel eens.

Doe dan 4-5 sets a 8reps iedere set met hetzelfde gewicht.

Comment

nog een reden waarom je je biceps niet meer isoleert?

Comment

Pak ze al genoeg met compound oefeningen. Enige biceps oefening die ik wellicht weer ga doen is isolation curl om een piek te krijgen op me biceps. Die van mij is zo plat als wat bovenop.

Comment

Wat is een isolation curl?
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                Wat is een isolation curl?
                Hij bedoeld waarschijnlijk concentration curls.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

die ja :P

Comment

Piek wordt wat biceps aangaat veroorzaakt de lange kop. Bij de concentrationcurl is vooral de lange kop al vanaf de schouder verkort is en de arm meestal ook mediaal geroteerd en valt het accent dus juist op de korte kop.

Als je de lange kop wilt accentueren moet je juist oefeningen doen waarbij de kop op lengte is en de bovenarm lateraal geroteerd (bv incline W-curl)

Comment

ok dus ook bijvoorbeeld preacher curls?
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Bij preacher curl is de biceps ook vanaf de schouder verkort, maar kan je wel de oefening zodanig uitvoeren dat de bovenarm lateraal geroteerd is (ellebogen bij elkaar, wijde greep).

Andere bijkomstigheid van de preacher curl is dat meestal maar en beperkt deel van de ROM gedaan word (armen worden vaak niet helemaal gestrekt) waardoor eigenlijk alleen het bovenste deel van de ROM getraind word en dat is ook korte kop.

Zou je de lange kop willen accentueren dan zou je allen het onderste deel van de ROM moeten doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X