Bovenbuik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bovenbuik

Hallo allemaal,

Ik ben enige tijd bezig met cutten maar ik stuit op een probleem, ik heb al goed resultaat behaald alleen blijft mijn buik een probleemgeval, en dan met name mijn bovenbuik (net onder me borstkas)

Ik heb vaak strakke shirtjes aan maar die plek onder me borst staat een beetje "bol", van de voorkant zie je niks verkeerds maar vanaf de zijkant wel.

Is dit een kwestie van meer trainen? En welke oefeningen?

Originally posted by Volkracht View Post
    Hallo allemaal,

Ik ben enige tijd bezig met cutten maar ik stuit op een probleem, ik heb al goed resultaat behaald alleen blijft mijn buik een probleemgeval, en dan met name mijn bovenbuik (net onder me borstkas)

Ik heb vaak strakke shirtjes aan maar die plek onder me borst staat een beetje "bol", van de voorkant zie je niks verkeerds maar vanaf de zijkant wel.

Is dit een kwestie van meer trainen? En welke oefeningen?
    Volgens mij is het zo dat je van buikspiertrainen juist geen hele vlakke buik krijgt. Wel strak, maar niet vlak. DOor je buikspieren te vergroten gaan ze juist iets bol staan. Dus in plaats van kaatsrecht naar beneden nu dus niet.

En juist de bovenbuikspieren neem je het meest mee met trainen, de onderbuikspieren zijn moeilijker te bereiken. Dus ik neem aan dat deze al verder ontwikkeld zijn dan de onderste??
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Wat ook veel voorkomt is dat je s óchtends een strakke buik hebt, en na een maaltijd een bolle. Dus gewoon voedsel en vocht. Vooral na een kh rijke maaltijd kan het wat erger zijn. NIks ergs dus.

Een oplossing KAN zijn, dus ik garandeer niks, is je TVA trainen door bijvoorbeeld de vacuum pose. Deze spier dient bij wijze van spreken als riem. Lastige shit oefening, maar oefening baart kunst

mensen, als ik het fout heb: ingrijpen!!!

Comment

De bovenste zijn inderdaad wel iets verder dan de onderste, het is inderdaad niet al te erg. Ik vind het alleen totaal niet mooi staan omdat het lijkt dat je bovenbuik "opgezet" is..

Hoe gaat die oefening?

Comment

Originally posted by Volkracht View Post
          De bovenste zijn inderdaad wel iets verder dan de onderste, het is inderdaad niet al te erg. Ik vind het alleen totaal niet mooi staan omdat het lijkt dat je bovenbuik "opgezet" is..

Hoe gaat die oefening?

\schijnt niet de eerste de beste oefening te zijn. Zelf geen ervaring.Moet je maar even googelen

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
            DOor je buikspieren te vergroten gaan ze juist iets bol staan.

Het is denk ik lastig te zien, slechte fotos van een boek. Geel is natuurlijk vet, rood is spier.

A: Normale buikwand met getrainde spieren.
            B: Normale buikwand met getrainde spieren, en overmatige onderhuidse vetlaag, die de induk van een ptosis geeft.
            C: Uitgezakte buikwand door verslapte spieren, zonder overtollig vet.
            D: Uitgezakte buikwand door verslapte spieren met een overtollige vetlaag.

Dus door buikspieren te vergroten gaat je buik niet bol staan. Hooguit net na het trainen, zoals alle andere spieren. Alleen vaker dan 1x pw je buikspieren doen, is al snel nutteloos.

Beetje jammer dit.
            Last edited by Patricia86; 21-04-2009, 16:47.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post

Het is denk ik lastig te zien, slechte fotos van een boek. Geel is natuurlijk vet, rood is spier.

A: Normale buikwand met getrainde spieren.
              B: Normale buikwand met getrainde spieren, en overmatige onderhuidse vetlaag, die de induk van een ptosis geeft.
              C: Uitgezakte buikwand door verslapte spieren, zonder overtollig vet.
              D: Uitgezakte buikwand door verslapte spieren met een overtollige vetlaag.

Dus door buikspieren te vergroten gaat je buik niet bol staan. Hooguit net na het trainen, zoals alle andere spieren. Alleen vaker dan 1x pw je buikspieren doen, is al snel nutteloos.

Beetje jammer dit.
              Ik weet nog dat je me vroeg als reply op m'n trainingsschema: 'waarom zoveel buik trainen?' Wel, een begeleider in mijn sportschool vertelde me dat je buikspieren erg snel herstellende spieren zijn omdat je ze elke dag gebruikt en ze daarom elke dag mag trainen. Ik wilde ze maar 2x per week trainen, maar zal je raad opvolgen om het maar 1x te doen. Maar waarom raad je aan ze maar 1x te trainen?
              (ik bedoel hier niets slechts me hoor)
              To fear death is to limit life.

Comment

Buik hoef je zoiezo niet per sé te trainen. Dus waarom zou je meer dan 1x per week trainen?
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by claymore View Post
                  Ik weet nog dat je me vroeg als reply op m'n trainingsschema: 'waarom zoveel buik trainen?' Wel, een begeleider in mijn sportschool vertelde me dat je buikspieren erg snel herstellende spieren zijn omdat je ze elke dag gebruikt en ze daarom elke dag mag trainen. Ik wilde ze maar 2x per week trainen, maar zal je raad opvolgen om het maar 1x te doen. Maar waarom raad je aan ze maar 1x te trainen?

Op het feit na of je nu welof niet je buikspieren traint, de geruchten over buikspieren zijn nogal uitgebreidt.

De één zegt dat ze snel herstellen en dat je ze wel 5 of meer keer in de week kan doen, en de ander zegt dat het net zo goed een spier is als elke ander en dat ze ook herstellingstijd nodig hebben,en dus rust. Die laatste mening is de mening die ik deel. Dus ik zou zeggen dat je dat van snel herstellen met een korreltje zout moet nemen en dus gewoon ook die spier rust en herstellingstijd gunnen.

Verder moet je zelf weten of je ze traint,veel geven voorkeur aan niet omdat je ze in veel andere oefeningen al gebruikt. Ik zelf doe het wel.Is persoonlijk

Comment

Originally posted by claymore View Post
                    Ik gebruik mijn armen dagelijks op mijn werk ook. Dan kan ik die dus ook dagelijks trainen?! Voorheen fietste ik zon 30km op een dag, ook met onwijs slecht weer. Volgens jou beredenering kon ik mijn benen dan ook dagelijks trainen?! Slaat natuurlijk nergens op, het heeft rust nodig.

Om maar weer even ontopic te komen: Is het echt je buik, of het onderste van je borstkas?
                    En misschien heb je wat aan dit topic: http://forum.bodynet.nl/afslanken/16...k-bb-buik.html
                    Het is wel een oud topic, een nieuwe post daarin word niet op prijs gesteld. Maar soms staan er wel erg handige dingen in om te lezen.

Comment

Ik heb dat ook maar ik denk dat dat mijn maag is. Bij ons thuis heeft iedereen dat. vooral als ik mijn buikspieren aanspan zie je het heel erg dat hij heel erg naar voren komt.
                      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post

Om maar weer even ontopic te komen: Is het echt je buik, of het onderste van je borstkas?
                        En misschien heb je wat aan dit topic: http://forum.bodynet.nl/afslanken/16...k-bb-buik.html
                        Het is wel een oud topic, een nieuwe post daarin word niet op prijs gesteld. Maar soms staan er wel erg handige dingen in om te lezen.
                        Ik denk dat het inderdaad is wat er in dat topic wordt besproken.. Ga nog een tijdje door met cutten en kijk dan of het minder wordt! En anders is er waarschijnlijk niks aan te doen lees ik daar!

Bedankt!

Comment

En hoe gaat het ermee? Wil hier wel een beetje meer over weten eigenlijk.
                          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Er is nog weinig/geen verandering in gekomen zoals ik kan zien.. Moet er wel bij vertellen dat ik iets minder fanatiek aan het trainen ben de laatste 2 weken door een druk schema met werk en studie. Ik denk dat het gewoon me bouw of iets is!

Als er veranderingen merkbaar zijn laat ik het weten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X