Tabata

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Had gelezen 50% tot 70% van je normale gewicht met 8 reps.
    Ben op 60% gaan zitten, 3 been oefeningen 2 kuit oefeningen.
    Met een kuit oefening zat ik op 70%.

Lijkt me niet te licht...

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

edit

En bijkomen kon ik wel, trainde samen met mijn vrouw.
      Een de tijd bij houden een Tabata, om en om.

Comment

Deed je elke rep volle snelheid/explosiviteit zodat je in 20sec. zo'n 10-12reps haalde? Zit je er onder ben je te traag of het gewicht is te zwaar. Zit je er boven te licht gewicht.

Een hele sessie Tabata's...moet er niet aan denken :S

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Deed je elke rep volle snelheid/explosiviteit zodat je in 20sec. zo'n 10-12reps haalde? Zit je er onder ben je te traag of het gewicht is te zwaar. Zit je er boven te licht gewicht.

Een hele sessie Tabata's...moet er niet aan denken :S
          Eerste set haalde ik 15 reps laatste set 4 reps eruitgeperst, gemiddeld genomen.
          Stond vanmorgen op en liep alsof ik in mijn broek had gezeken.

Aan de andere kant van het bed hoorde ik ook een hoop gezucht en gesteun.
          Ouderwets spierpijn... dat is alweer een poos geleden.
          No pain no gain zullen we maar zeggen.

Comment

Mensen zijn echt het originele tabata-principe aan het verkrachten.

het gaat om een 2:1 verhouding 100%:0%, die voor 4 minuten moet volgehouden worden. Origineel was het op de stationary bike, en dat is eigenlijk de enige tabata met wetenschappelijk onderzoek erachter, maar het kon eventueel ook met sprinten, en lichte full-body oefeningen.

Tabata's voor de kuitspieren zijn een schande voor de uitvinder, en voor beenspieren alleen ook. En er een reprange of rep% aan geven is nog belachelijker. Doe ze als je wilt maar noem het geen tabata's.

Het is de bedoeling dat je er zoveel mogelijk doet in die 20 seconden, en zeker geen pauzes pakt als je boven of onder zit. Bij bwsquats kom ik aan +-16, maar het aantal is niet belangrijk. Dat ik na die 4 minuten sta te trillen op mn benen en naar adem zit te happen, DAT is waarover het gaat.
            the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
              Mensen zijn echt het originele tabata-principe aan het verkrachten.

het gaat om een 2:1 verhouding 100%:0%, die voor 4 minuten moet volgehouden worden. Origineel was het op de stationary bike, en dat is eigenlijk de enige tabata met wetenschappelijk onderzoek erachter, maar het kon eventueel ook met sprinten, en lichte full-body oefeningen.

Tabata's voor de kuitspieren zijn een schande voor de uitvinder, en voor beenspieren alleen ook. En er een reprange of rep% aan geven is nog belachelijker. Doe ze als je wilt maar noem het geen tabata's.

Het is de bedoeling dat je er zoveel mogelijk doet in die 20 seconden, en zeker geen pauzes pakt als je boven of onder zit. Bij bwsquats kom ik aan +-16, maar het aantal is niet belangrijk. Dat ik na die 4 minuten sta te trillen op mn benen en naar adem zit te happen, DAT is waarover het gaat.
              Dus wat ik gedaan heb is meer een interval training?
              Nou ja, ik had in ieder geval de tong op mijn schoenen en nog steed spierpijn in mijn benen.
              En dat is waar het mij om gaat.

Sorry ..!! Mr.Tabata

Comment

Denk dat ik ze eens ga proberen op een spinningfiets in de fitness. Nog nooit tabata gedaan, dus we zien wel
                The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Woesdag Tabata borst/rug en biceps/triceps gedaan.Overal pijn,mijn armen zijn echt naar de tering.Wel lekker,maar zwaar.

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                    Denk dat ik ze eens ga proberen op een spinningfiets in de fitness. Nog nooit tabata gedaan, dus we zien wel

Leuk je gekend te hebben. Je gaat dood..haha..
                    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X