Bench Spotter regels

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bench Spotter regels

Na maandag weer een stelletje klunzen uit moeten leggen hoe ze moeten spotten, net maar even een a4-tje gemaakt. Ken de leidinggevenden daar dus kan ik wss zo ophangen boven de bench

Regels voor het spotten op de Barbel Bench Press
    1)De spotter raakt de bar pas aan als deze stil hangt of naar beneden beweegt, of op bevel van bencher zelf, anders niet (ook niet in de buurt van de bar blijven, of lichtjes aanraken, AFBLIJVEN gewoon)
    2)De spotter blijft met zijn handen uit het zichtsveld van de bencher tenzij de spotter de bar moet liften, bespreek van tevoren of deze de bar in zijn geheel moet pakken of eerst licht mee moet helpen om die rep te voltooien
    3)Bespreek van tevoren of je een handoff wilt (spotter helpt bij het unracken van de bar)
    4)DIT IS GEEN TEAMOEFENING, als je een rep faalt helpt je spotter je die rep te voltooien, al dan niet door de bar in zijn geheel te pakken of voor een gedeelte zodat de bencher zelf het laatste beetje eruit kan trekken, dan rack je de bar en is je set afgelopen.
    Over forced reps (alles na failure)
    Je kon de vorige rep niet , dus degene die je gaat proberen kan je ook niet en het is niet de taak van de spotter de oefening lichter te maken, dan pak je maar minder gewicht en doe je een burn/repout daarmee. Onder geen beding is het de bedoeling dat de spotter zelf een deadlift of een row beweging moet maken omdat jij zo graag die 8 reps wilt terwijl je er 7 kon, zodra je spotter de bar aanraakt telt die rep niet meer mee, period. Verder brengt het doen van forced reps je schouders in een zwakkere positie waardoor kans op blessures enorm vergroot wordt, denk daar ook aan wanneer je aan het tag-teamen bent.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben ik iets vergeten?

Ik snap ook dat je niet altijd je schouders in een zwakke positie zet tijdens forced reps, maar je ziet bijna altijd dat schouders naar binnen komen wanneer mensen dat doen en dan gaan ze liggen squirmen onder de bar terwijl mr "ik doe nooit rug behalve als mijn maatje aan het benchen is" de bar omhoog sleurt.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

je bent de consequenties voor het niet opvolgen van de regels vergeten...dit zou een hele lijst zijn van de persoon uit het raam gooien indien mogelijk tot die gasten dwingen een andere oefening dan de bicep curl te doen...ik weet het...ik kan hard zijn...
    BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
    BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

Zie internet voor voorbeelden hoe het niet moet en de gevolgen.

Let op: kan schokkend zijn.

YouTube - Nasty benchpress accident - nice spotting

YouTube - Bench Press accident

YouTube - Got Spotters?.......Where's my spotters
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Kende ze wel behalve de laatste, maar dat is de andere uiterste dat is gewoon niet inspringen maar dat zal op zich nog wel meevallen, zolang de stang niet op je nek terecht komt zoals bij die eerste (al snap ik echt niet hoe ze daar niet ingegrepen hebben) ligtie in het ergste geval gewoon op je borst en kan je hem er altijd nog af rollen.

Zit zelf nog niet eens aan 100kg bench dus daar ben ik niet echt bang voor, wat ik wel uiterst vervelend vind zijn spotters die zeggen dat ze snappen wat je bedoelt en vervolgens heel je set verknallen waardoor je niet weet hoeveel reps je nou heb en daardoor je hele schema naar de filistijnen gaat.

Alsie naar je nek komt zou ik al roepen HELP voordattie daarop lag, of gewoon meteen op je borst laten failen voor je daar komt

P.S. toont maar weer aan dat clippies toch niet overbodige luxe zijn hoe beest je ook bent
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

1ste.. uhmm waarom laat je hem naar je keel zakken XD
          2de.. dude faal..
          3rde.. daarvoor heb je afsluitingen zodat je gewichten niet gaan rollen..

3rde vind ik meer de schuld van de bencher dan de spotter...

ennuh normaal moet 1 hh wel kunnen deze chappies falen al bij de eerste

Comment

damn, ik zou niet graag den tweede zijn......
            Only those who risk going too far can possibly find out how far one can go - George Eliot

Comment

Die eerste. waarom rent die spotter weg? heeft al vermoeden dat het fout zal gaan ofzo

die tweede heeft de barbell ook niet goed vast, dit is één van de redenen dat je áltijd je duim eromheen moet doen.

Daarnaast kreeg hij hem al niet eens fatsoenlijk uit het rek

de derde is gewoon epic fail van de spotter, lekker blijven zitten wtf!
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by posseltje View Post
                1ste.. Uhmm waarom laat je hem naar je keel zakken xd
                2de.. Dude faal..
                3rde.. Daarvoor heb je afsluitingen zodat je gewichten niet gaan rollen..

3rde vind ik meer de schuld van de bencher dan de spotter...

ennuh normaal moet 1 hh wel kunnen deze chappies falen al bij de eerste
                volgensa mij zijn het allemaal recordpogingen dus is 1 hh heel normaal.

niettemin zijn het wel kansloze spotters en drukkers.

Comment

Vind je lijstje maar niks.. Bar enkel aanraken als ie naar beneden gaat; dan kan het al te laat zijn

Denk je echt dat iedereen dat blaadje ff gaat lezen?
                  The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Schitterend die filmpjes,lach me dood wat een sukkels.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X