Warming up: Fietsen of roeien?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Warming up: Fietsen of roeien?

Ik heb hier discussie met collega's over de warming up. Ik heb woensdag een warmingup gedaan door middel van te roeien. Daarna kracht training gedaan met gewichten. De motivatie van mijn collega is dat het roeien je armspieren al verzuurd waardoor je minder presteerd met de kracht training. Onze motivatie (mijn broertje en ik) is dat een goede roei warmup ook krachttraining is.

Wat vinden jullie? Beter starten met fietsen bij een kracht training ronde? En roeien op de cardio dag?
    Digitaal tekenaar / 2D artist http://www.rkgfx.nl
    Fitness rookie!

ik krijg zelf met roeien altijd verzuurde biceps/onderarmen dus doe het nooit.
    Als warming up doe ik altijd 2 sets van de oefening die ik al eerste bij een spiergroep doe niet fietsen ofzo.
    cardio na het trainen
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Ik zou helemaal geen cardio als warming-up doen. Doe liever 10mins wat foam en mobiliteit/flexibileits werk. Dan de eerste keer dat je een spiergroep gebruikt een opbouwende set qua gewichten. Dus de eerste 2 sets zijn 40% en 55% van je max gewicht en dat is voldoende.

Fuck cardio. Verspilt energie. Doe alleen HIIT na de krachttraining als je betere conditie en doorbloeding wilt.

Comment

Ik doe ook altijd ff 8 tot 10 minuten Cardio opwarming maar niet meer doen dus dan weet ik dat ook weer.
        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

ik zie hier ook wel verschillende meningen. Het is dus eigenlijk gewoon een persoonlijke voorkeur. Als ik het zo mag stellen
          Fitness rookie!

Comment

Originally posted by yoRR View Post
            ik zie hier ook wel verschillende meningen. Het is dus eigenlijk gewoon een persoonlijke voorkeur. Als ik het zo mag stellen
            Denk het wel ja

Comment

Is voor een groot gedeelte inderdaad voorkeur. Ik doe alleen een oefeningspecifieke warming up.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hier hetzelfde. Alleen wat lichte gewichten om op te warmen. Cardio doe ik niet. Alleen op maandag baantjes zwemmen.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Duidelijk! Thx

Dan kies ik er zelf voor om wel een beetje cardio mee te nemen (warming up) gezien er bij mij nog wel wat kilo's af mogen. Over een tijdje kan ik dat wat minderen
                  Fitness rookie!

Comment

Originally posted by yoRR View Post
                    Duidelijk! Thx

Dan kies ik er zelf voor om wel een beetje cardio mee te nemen (warming up) gezien er bij mij nog wel wat kilo's af mogen. Over een tijdje kan ik dat wat minderen
                    dat slaat dus nergens op, cardio als opwarming doen omdat er kilo's afmoeten.
                    Denk niet dat je een uur warming up doet of HIIT fietst 20 minuten, dan ben je te brak voor krachttraining.
                    Wil je kilo's verliezen pas je eerst je voeding aan later pas cardio NA de krachttraining invoeren.
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

Ik zie het als algemeen plaatje. Als ik op de fitness kom is iedere 20 minuten fietsen of 10 minuten roeien toch mooi mee genomen? Mijn conditie is slecht. Ik ben momenteel goed aan het afvallen omdat ik anders ben gaan eten.

Dus eerst kracht oefeningen doen, en dan een half uurtje bijvoorbeeld cardio doen, ipv eerst cardio doen om dan kracht training te doen..

hm. daar zit wat in
                      Fitness rookie!

Comment

Ja eerst krachttraining daarna HIIT of cardio ik zou voor HIIT gaan.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

yoRR, die cardio voor je krachttraining maakt je al moe. En dan ben je dus minder goed in staat om de krachttraining op een nette manier te doen. Je hebt dan wat minder controle over het geheel. Daarom kan je beter de cardio na afloop doen en gewoon zoveel energie verbruiken als je dan nog over hebt (of bereid bent te verbruiken).
                          Dat gezegd hebbende doe ik zelf zo'n 10 minuten warming up op de fiets. Letterlijk om het wat warmer te krijgen. Maar ik doe het op een rustig tempo (hartslag niet hoger dan 65% van maximum).
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Duidelijk mensen. Vooraf even lichtjes fietsen (lichaam beetje opwarmen) dan kracht training, daarna restjes kracht even in de cardio molen gooien!

Weer wat geleerd
                            Fitness rookie!

Comment

Ik doe normaal 10 minuutje's ongeveer cardio. Maar ik ga toch maar eens een keer gewoon warming up doen dmv heel lichte squats alleen de stang of iets dergelijks. BP alleen stang kan ook denkk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X