Vrouwelijke vormen vs. vetpercentage

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vrouwelijke vormen vs. vetpercentage

Sinds kort ben ik begonnen met fitness als herstel na ziekte, en om mijn lichaam weer op te bouwen. Mijn vetpercentage is iets aan de hoge kant, en mijn spieren zijn erg zwak omdat ik een lange periode niet actief heb kunnen zijn.

Door de trainingen verwacht ik dat mijn vetpercentage over mijn gehele lichaam wel iets zal dalen. Mijn vraag is nu tot welk vetpercentage je als vrouw kunt gaan zonder je vormen te verliezen. Het is bijvoorbeeld niet mijn doel om zichtbare spieren te hebben. Wel ben ik een klein vrouwtje met vrouwelijke vormen (70G) en ik ben bang dat de zwaartekracht toeslaat op het moment dat mijn vetpercentage te laag wordt.

Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?

Als vrouw zijnde kun je tot rond de 20% zakken. In sommige gevallen zelfs nog iets lager, maar alleen wedstrijd atleten zitten 15% of lager.

Comment

Je kunt best laag gaan. Hangt ook wat van je hormoonhuishouding af, maar dit is een mooi voorbeeld:

"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Als vrouw zijnde kun je tot rond de 20% zakken. In sommige gevallen zelfs nog iets lager, maar alleen wedstrijd atleten zitten 15% of lager.

Eens met Flappie.

Geen idee wat je vetpercentage nu is, maar reken er inderdaad op dat als je lager gaat in je BF dat je overal wat verliest en dat er dingen kleiner worden die je wellicht niet kleiner had zien willen worden. Maar echt drastisch zal dat niet zijn (tenzij je inderdaad echt überlaag gaat of van echt überhoog komt). Wat betreft het toeslaan van de zwaartekracht: neem vooral visolie, houdt de huid lekker soepel en elastisch (naast tal van andere voordelen)
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Je kunt best laag gaan. Hangt ook wat van je hormoonhuishouding af, maar dit is een mooi voorbeeld:

Was er niet ergens een verbod dat je haar niet meer mag posten zonder eerst een waarschuwing te plaatsen?
          *kwijl*
          weer kortsluiting op me pc

Comment

Ik zou niet weten wie het is, maar aan de abrupte rondingen te zien heeft mevrouw implantaten.

@Pinada: Ik zit nu in de romp rond 32% en in de armen en benen rond de 36%. Volgens mij wel iets te hoog, maar niet spectaculair te veel.

Comment

Even preventief: discussies over Jamie Eason mogen off topic

@Eunice: ik denk dat als je met beleid je vetpercentage verlaagt en daarbij lekker blijft krachttrainen dat het risico op theezakjes minimaal is.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Zij is fitness atleet. Foto die gen postte was toen ze in-season was voorbereiding voor de wedstrijden. Dan zitten ze lager in vet. Mijn foto van haar is buiten het seizoen om en zit ze hoger in vet. Zie je duidelijk waar/hoe qua vet opslag

Boven 30% vind ik wel veel voor een vrouw. Zou het tussen de 20 en 25% proberen te krijgen.

Comment

Ik zit op 19,7% vet. Ik heb niks te klagen qua rondingen. Als je buik goed strak is, komen de borsten ook beter uit en lijken daardoor groter.

Comment

Originally posted by Lieneke View Post
                    Ik zit op 19,7% vet. Ik heb niks te klagen qua rondingen. Als je buik goed strak is, komen de borsten ook beter uit en lijken daardoor groter.
                    ben ik het mee eens
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Laag BF is voor vrouwen wat mij betreft geen probleem, maar let er wel op dat je gezicht niet te mannelijk wordt. Is echt lelijk zo'n "harde kop"
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Lieneke View Post
                        Helemaal mee eens. Verschilt bij mij 2 maten met toen ik op het vetst was. Maare kan niet zeggen dat t écht minder lijkt, omdat er toen een behoorlijke pens voor zat.
                        Ik was in totaal zon 20kg afgevallen (hmm das ook alweer meer dan 2,5 jaar terug). Begon ribben te zien en was een slappe bedoeling. Maar juist door krachttraining zie je dat nog amper. Plus dat me billen een stuk ronder zijn geworden, wat ik ook niet iets vind om over te klagen. Evenals dat dingen strakker zijn toen ik op mn dikst was.
                        Dus ik vind niet dat het alléén van vetpercentage afhangt.

En over het vetpercentage; lager dan 14-15 is ongezond voor een vrouw. Teminste, als je niet helemaal weet waar je mee bezig bent.
                        Maar zelfs al zou je zon uiterlijk (erg laag bf, of erg veel spier) willen krijgen, dan gaat dat niet zomaar van de ene op de andere dag.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Laag BF is voor vrouwen wat mij betreft geen probleem, maar let er wel op dat je gezicht niet te mannelijk wordt. Is echt lelijk zo'n "harde kop"
                          Die harde kop heeft vaak meer te maken met lage carb inname. Dan houdt je minder vocht vast en sta je "strakker". Een vrouw op laag vet% met voldoende vocht in der lijf heeft geen harde bek :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X